Invitasjon – Lansering av rapporten «Krenkende opplevelser i idretten»

11. juni, 09.00-10.30  - Auditorium Utsikt, Norges idrettshøgskole. Se påmelding under.

Professor emerita Kari Fasting, i samarbeid med Norges idrettsforbund og Norges idrettshøgskole, inviterer til lansering rapporten «krenkende opplevelser i idretten» som belyser hva unge voksne har opplevd i idretten av fysiske og psykiske krenkelser og seksuell trakassering det siste året.

I flere år har det vært arbeidet med forebygging av mobbing, diskriminering, seksuell trakassering og overgrep i norsk idrett. Det norske kunnskapsgrunnlaget for igangsetting av de ulike tiltakene har vært mangelfullt. Det ønsker idretten, sammen med Kari Fasting og NIH å gjøre noe med. Det overordnede målet med prosjektet «Krenkende opplevelser i idretten», er følgelig å skaffe til veie mer informasjon og kunnskap som kan være til nytte i norsk idretts forebyggende arbeid mot og håndtering av ulike typer krenkelser i organisert idrett.

Program:
09.00 – Velkommen ved rektor Lars Tore Rogland
09.10 – Presentasjon av resultat
09.50 – Panel – hvordan skaper vi en trygg idrett sammen?
- Ordstyrer: Laila Bokhari
- Deltakere: Guro Røen, Yngvar Andersen, Nina Sølvberg og Sondre Solheim
10.20 – Avsluttende ord ved idrettspresident Arne Bård Dalhaug

Det blir enkel servering og dermed blir frist for påmelding klokken 15.00 mandag 10. juni.

Ønsker din redaksjon å delta, benytt påmeldingslenken her.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges idrettsforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.