Adam Douglas synger om det som gjør han takknemlig

På den nye singelen "Got Me Grateful", sender Douglas herlige og positive musikalske sommervibber din vei!

LYTT HER

Ny singel fra Adam Douglas leverer deilige sommervibber og et postivt budskap i en ellers usikker hverdag. Man trenger noen ganger å stoppe opp, og minne seg selv på det som virkelig betyr noe. Den handler om nyte øyeblikkene, og verdsette livet mens man har enda har det, for det er virkelig kort og verdifullt.

Musikk av Adam Douglas selv, og teksten er skrevet sammen med R. Taylor. Adam Douglas forteller om låtas tematikk:

- Jeg blir fort overveldet av alt negativt (stort og smått) som skjer i dagens samfunnet - Både her hjemme i Norge og jorden rundt. Det er fort gjort å fokusere på sånne ting, og jeg synes at vi skal det altså.  Men, vi må gjøre det med en stor skje av takknemlighet liksom.  “When I think of what little time that we have, I can remember that the good outweighs the bad. So what -  if today is rough and tomorrow is a drag! I don’t worry, I’m not in a hurry - cause your love is in the bag! And it’s got me grateful!”

Produksjonen er gjort med en herlig lekenhet. Med de dyktige musikere Ruben Dalen (trommer), Ruben Fredheim Oma (bass) og Thor Erik Fjellvang (keys), er kompet spilt inn live. Trommeslager Ruben Dalen har også fungert som recording engineer og co-produsent, og har også stått for miksingen. Innspilt i Urban Sound Studios i Oslo og Reva Recordings, Harestua. Master av Espen Høydalsvik ved Oslo Fuzz.

Debuten til Douglas kom i 2015 som soloartist med albumet "I May Never Learn". Det var likevel ikke før han deltok i og vant Stjernekamp på NRK i 2017 at han virkelig sang seg inn i hjertene til det norske folk. Året etter slapp han det kritikerroste albumet "The Beauty & The Brawn" og har siden turnert land og strand rundt. I mars 2021 slapp han studioalbumet "Better Angels, og i fjor høst slapp han sitt fjerde album "Dancing for the Moon". - En variert plate som høstet mye positiv oppmerksomhet, der Douglas viser sin unike evne som artist til å skrive og formidle på en ektefølt og treffende måte.

Adam Douglas skal ut på turné denne sommeren og vi har masse ny musikk i vente. Han avslutter:

- Det blir en god del konserter i sommer og ferdigstilling av plate, som betyr mye ny musikk på vei! Flere ting å være takknemlig for altså!

Om Grappa Musikkforlag

Grappa Musikkforlag A/S ble etablert i 1983 og er et av Norges største uavhengige plateselskap. I år 2023 har Grappa 40 års jubileum.

Grappa Musikkforlag har gitt ut over fire tusen album spredt på ulike labler. Foruten Grappa som favner viser og pop, så utgis klassisk musikk på Simax Classics, folkemusikk og verdensmusikk på Heilo, blues og country på Blue Mood og jazz på Hubro.

Grappa samarbeider med Egmont Kids Media Nordic AS om utgivelse av barnemusikk gjennom Barneselskapet. Grappa samarbeider med Norsk Jazzforum om innspilling og utgivelse av norsk jazz på Odin. Grappa har også et tett samarbeide med Rune Grammofon og Drabant Music.

Andre språk

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Grappa Musikkforlag AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Folkemusikktrioen MOJNA ute med sitt andre album, "Väntenätter", i samarbeid med Erlend Apneseth.14.6.2024 08:30:00 CEST | Pressemelding

Med elementer av improvisasjon, stemmeføring basert påkontrapunkt og slåttespel på gitar med "fingerstyle”-teknikk har MOJNA utviklet et originalt musikalsk uttrykk. Trioen, tidligere kjent som Eriksson/Myhr/Malmström, fremfører nykomponert folkemusikk og ble i 2022 kåret til «Årets instrumentalband» av Lira Musikmagasin. Nå pryder de forsiden av Lira´s sommernummer 2024.