Schibsted kjøper Inzpire.me: – Komplementerer oss på markedsføring mot unge voksne
Mediekonsernet øker sin investering i teknologiselskapet fra 25 til 90 prosent. – Vi ser et betydelig vekstpotensial innen influencer-markedsføring, sier Per Håkon Fasting, konserndirektør for annonse i Schibsted.
Schibsted har gjennom sin eksisterende eierandel fått observere den imponerende veksten og produktutviklingen selskapet har stått bak de siste årene. Siden den første investeringen i 2019 har Schibsted bygget opp et solid samarbeid med gründerne, og det har utviklet seg gjensidig tillit og tro både på konseptet og gründerne. I denne forbindelse ser Schibsted det som et passende tidspunkt å øke sin eierandel, noe som vil tillate en ytterligere styrking av samarbeidet.
– Dette oppkjøpet komplementerer Schibsted sin posisjon innen markedsføring mot unge voksne og trekker på den sterke veksten innen influencer-markedsføring. Inzpire.me gir oss en solid plattform for å utvikle en skalerbar og vellykket virksomhet i denne kategorien, sier Per Håkon Fasting, konserndirektør for annonse i Schibsted.
Schibsted er allerede en aktør innenfor verdikjeden for influencer-markedsføring i Norge, med Max Social AS og den mangeårige investeringen i Inzpire.me. Selskapet har som mål å bygge en lønnsom virksomhet innen influencer-markedsføring i Norge og Sverige, med potensiell ekspansjon til Danmark og Finland i fremtiden.
– Vi ser et betydelig vekstpotensial i denne kategorien, og med kombinasjonen av Schibsteds erfaring innen annonser og markedsføring og Inzpire.me sin kompetanse innen infrastruktur, er vi godt rustet til å ta del i den videre utviklingen, sier Fasting.
Norsk gründereventyr
Inzpire.me er et norsk teknologiselskap som ble grunnlagt i 2016 av Marie Mostad og Mats Lyngstad. Selskapet kobler merkevarer med influencere ved hjelp av innovativ teknologi, og tilbyr innsikt og ekspertise for å skape resultater innen influencer-markedsføring.
Marie Mostad og Mats Lyngstad fortsetter som henholdsvis CEO og CPO i selskapet, samtidig som de beholder en eierandel på 10%.
– Vi har bygget selskapet i syv år og er stolte av det vi har fått til så langt. Det at vi nå får en langsiktig eier, gjør at vi får arbeidsro til å ta Inzpire.me til neste nivå, sier Mostad.
– Vår prioritet fremover vil være å levere et produkt av høy kvalitet til våre kunder, samt utvikle plattformen videre og på sikt utvide til nye markeder, legger Lyngstad til.
Schibsted vil beholde Inzpire.me som en selvstendig enhet, og selskapet vil inngå i porteføljen under Schibsted Marketing Services, ledet av Per Håkon Fasting. Cecilie Eriksrud går inn som styreleder i selskapet.
Fakta om Inzpire.me
-
Norsk teknologiselskap innenfor influencer-markedsføring grunnlagt i 2016 av Marie Mostad og Mats Lyngstad.
-
Selskapet kobler merkevarer med influencere ved hjelp av innovativ teknologi, og tilbyr innsikt og ekspertise for å skape resultater innen influencer-markedsføring.
-
Inzpire.me har et solid fotfeste i Norden og samarbeider med anerkjente kunder som Hello Fresh, Clas Ohlson, Philips, Yara, Orkla, Dentsu, OMD, Mediacom og TRY.
Kontaktpersoner
-
Marie Mostad, CEO/Daglig Leder Inzpire.me, telefon 920 39 293
-
Per Håkon Fasting, Konserndirektør annonse Schibsted, telefon 908 81 191
-
Cecilie Eriksrud, påtroppende styreleder Inzpire.me, telefon 954 92 829
Kontakter
Bjørn-Martin Bache NordbyKommunikasjonssjef
Schibsted Media - Norge
Bilder
Følg pressemeldinger fra Schibsted Media
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted Media på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Schibsted Media
Her er vinnerne av The Power of Journalism Awards22.11.2024 13:15:09 CET | Pressemelding
På en intern konferanse denne uken hyllet Schibsted Media den uavhengige og innovative journalistikken som konsernets mediehus har skapt det siste året. Samme kveld ble vinnerne av The Power of Journalism Awards kåret.
Schibsted Media-rapport peker på svekkede europeiske medier: – For lite produktutvikling og innovasjon19.11.2024 13:05:00 CET | Pressemelding
Schibsted Media offentliggjør en rapport som viser hvordan mediene har fått langt mindre innflytelse på Europas demokratier, og trekker frem behovet for innovasjon og politisk handling som mottiltak.
Mistet fingrene på TV-innspilling: Slik går det nå9.11.2024 00:01:00 CET | Pressemelding
Erik Follestads konfliktfylte konkurranse-reality «Til fjells med Folle» er tilbake med ny sesong. Programmet som fikk en dramatisk vending under innspilling kommer 9. november på VGTV.
VG med rekordtall på høydevideo under USA-valget8.11.2024 15:16:17 CET | Pressemelding
VGs høydevideo-satsing traff blink hos brukerne, og de unge strømmet til forsiden.
VGs «Valgchat» har passert 110.000 spørsmål fra brukerne5.11.2024 08:39:26 CET | Pressemelding
På under to uker har VGs brukere sendt over 110.000 spørsmål til VGs «Valgchat». – Bekrefter ryggmargsfølelsen vi hadde, sier Marcus Husby, redaksjonssjef for AI i VG.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom