Bråtabrann om å finne veien tilbake

Hør låta her: https://bratabrann.lnk.to/Alleveier

Bråtabrann er et band med en sterk lokal forankring i bygde-Norge. Med opphav fra både Østfold og Finnskogen har de alle vokst opp med gårdsbruk og natur i god harmoni. Den nye låta ¨Alle veier¨ handler om å dra ut og oppleve verden, men omsider finne veien tilbake dit man kommer fra. Som gutta sier det selv:

Vi kan alle finne glede i å reise bort. Om det er ferie, studier i andre land eller backpacking og sofasurfing, men ofte lokkes vi hjem igjen. Det samme kan sies om en spirituell reise hvor man i tidlig voksen alder ofte vil stille spørsmål til hva som er viktig i livet, og eventyrlysten er stor. Med alderen trekkes vi nærmere familie og opphavet. Med andre ord, alle valgene og veiene vi snubler utpå fører oss hjem før eller senere.

Tidligere i år slapp bandet en av countryhistoriens største klassikere i norsk drakt sammen med Oda Gondrosen som havnet på #15 plass på Spotify sin viral-liste over landets mest delte låter. ¨Sønderdrukken sang¨ ble tatt svært godt imot av publikum, har allerede rukket å strømme over 250 000 ganger og vært én av Norges mest delte låter på Spotify.

Bråtabrann er Norges nye tilskudd på bygdeband-himmelen. Bandet har sine røtter fra Østfolds vide jorder og nå med sitt nye tilskudd også Flisa sine dype skoger. Bandets nye frontfigur Anders Trongaard har sitt opphav fra Flisa og er en kjent mann på musikkmiljøet i Hedmarken. Resten av gjengen består av fire svært habile konsert- og studiovandte musikere fra Trøgstad: Mats Raknerud, Ingvald Holmen Minge, Kristian Aadalen og Christoffer Dahl. Denne gjengen har både sammen, og hver for seg, turnert landet rundt med ulike konstellasjoner, samt gjort seg bemerket på flere plateinnspillinger.

Fjoråret ble brukt til å etablere bandet, spille et utsolgt Krøsset i Oslo og slippe masse musikk. Mottakelsen var god noe som allerede resulterer i over 1 million streams, samt at deres første låt ‘Hjemmekjær’ klatret helt inn på lista over Norges mest delte låter på Spotify.

I år skal bandet bygge videre på den gode starten med større konserter, gode låtslipp og masse moro. Flere av konsertene er allerede annonsert og vi kan glede oss til å se Bråtabrann på Countryfestivalen på Vinstra, Norsk Countrytreff på Breim, Rebel City Roots Festival i Båstad.

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Ny musikk fra Benjamin Ingrosso, Emily Hammer, Remi Wolf, Hænrik, Metallica i Fortnite samt album fra Moneybagg Yo!14.6.2024 09:45:01 CEST | Pressemelding

Stjerneduoen Nico & Vinz er tilbake med norsk versjon av superhit! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! Emily Hammer med lekne og levende ord om store og nære temaer Hænrik om dårlig økonomi og lite framtidsutsikter Etter singlene "Kite" og "Honey Boy", samt en vellykket Better Days Europa-turné, er den svenske popsensasjonen Benjamin Ingrosso klar med sin etterlengtede nye singel “Look Who's Laughing Now”. Nylig gjorde han en spekakulær opptreden på den første semifinalen under Eurovision Song Contest 2024 hvor han ga oss en smakebit av den nye singelen. “Look Who's Laughing Now” viser oss Benjamins ubestridelige talent som låtskriver, artist og entertainer. Neste helg kan han oppleves live på Idyllfestivalen i Fredrikstad. Etter å ha spilt på alle kontinenter i den fysiske verden, retter Metallica nå blikket mot den digitale verden og Fortnite. Denne måneden blir Metallica det første bandet som inntar scenen i Fortnite. Det hele startet opp i går hvor det er fullt Metallic

MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO!14.6.2024 08:51:16 CEST | Pressemelding

Hør låta her: https://borse.lnk.to/MEREBANJO Hva vil vi ha? Mere banjo! Når får vi det? Fredag 14. Juni på alle strømmetjenester. Liker du bygda, banjo, protesttog, Rune Rudberg og en gitarknusende SterkeTim, så kan du heller ikke gå glipp av musikkvideoen som ligger klar til deg på YouTube! Sjekk den ut her: https://www.youtube.com/watch?v=93VhQc4uoYM Det blåser en vekkelsesvind over landet! Fra forblåste fiskevær i nord til frodige flatbygder i sør høres ropet: Mere banjo! Mere banjo! Partygrassduoen Børse har lytta til kravet, klatra opp på en høyball i Indre Østfold og blæsta ut en bøgdebanger som smeller like bra i Pontiac’en i Halden som i en Jaguar på beste vestkant. Børse er Mikael og Matias, som til vanlig står på scena med countryrapperne i Hagle. Her står de støtt i egne boots med mål om å blåse taket av låvefesten. Musikken varierer fra Hagle ved at den har et tydeligere countrypreg i vokal, harmonier og instrumenter, og mer fokus på historiefortelling i tekstuniverset. Bør