Unibuss

Unibuss hever tre kontrakter for å sikre videre drift

Som en del av den pågående rekonstruksjonsprosessen vil Unibuss si opp tre av sine busskontrakter.

Unibuss har siden 13. mai vært i en rekonstruksjonsprosess med sine kreditorer for å løse selskapets finansielle utfordringer. Som en del av rekonstruksjonsforhandlingene har Unibuss besluttet å heve tre av selskapets busskontrakter, nærmere bestemt kontrakt om kjøring med minibuss i Follo, samt kontraktene om kjøring i Bærum vest og Bærum øst, og Vestre Aker Vestregionen. Alle kontraktene er avtaler som Unibuss har signert med Ruter.

– Det er naturlig at vi som del av den pågående rekonstruksjonsprosessen ser nærmere på alle deler av driften i selskapet, for på best mulig måte å sikre videre drift av Unibuss. Det viser seg krevende å få til en økonomisk forsvarlig drift av busskontraktene i Follo, Bærum og Vestregionen, og derfor hever vi nå disse kontraktene, sier adm. direktør Atle Rønning i Unibuss, som understreker at rekonstruksjonsprosessen fortsatt pågår.

Hva den endelige løsningen for Unibuss blir, avhenger av den videre rekonstruksjonsprosessen, som vil vare noen uker til. Målet er som før å sikre fortsatt bussdrift for Unibuss.

Kontrakthevingen medfører ingen endringer i kollektivtilbudet med buss for de reisende. Bussjåførene som blir berørt, vil kjøre på samme måte som før inntil ny operatør er på plass og overtar arbeidsgiveransvaret.

Berørte busslinjer:
Kontraktene som heves omfatter bestillingskjøring med minibuss i Follo, samt kontraktene om kjøring i Bærum vest og Bærum øst, og Vestre Aker Vestregionen med følgende linjer:

• Furubakken:
    40, 41, 45, 46, 48, 130, 130N, 140, 140E, 140N, 145, 220, 230, 235, 240, 245
  • Lommedalen:
    150, 150E, 2015 (skolelinje), 210A, 210B, 215A, 215B, 265E
  • Skui:
    160, 160E, 220, 240, 240N, 245, 265, 265E

For ytterligere spørsmål, kontakt:

Unibuss: Tone S. Tuhus, presse- og mediekontakt
tone.s.tuhus@sporveien.com // tlf. 91646284

Følg pressemeldinger fra Unibuss

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Unibuss på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Unibuss