Sterk kommunikasjonsduo til Nortura
Øystein Knoph, med bakgrunn fra Hurtigruten, mønstrer på som leder for ekstern kommunikasjon i bondesamvirket. John Trygve Tollefsen fra Fellesforbundet tar over som pressesjef.
– Gjennom disse to ansettelsene dekker vi spennet fra kommunikasjon, kommersiell teft og samfunnsforståelse. Øystein og John Trygve fyller viktige åpninger i et allerede veldig sterkt kommunikasjonslag. Ansettelsene markerer en forsterket satsning for å styrke Norturas posisjon i det norske samfunnet og markedet, sier konserndirektør for strategi, bærekraft og kommunikasjon Kjell S. Rakkenes.
Ansettelsene av Knoph og Tollefsen går inn i to ledige stillinger i kommunikasjonsteamet i Nortura. Knoph vil tiltre sin stilling 1. september og Tollefsen 15. august.
Fra sjø til samvirke
Øystein Knoph bringer med seg en bakgrunn innen kommunikasjon, merkevarebygging og posisjonering fra Norge og internasjonalt. Han kommer fra stillingen som Global Head of Media Operations i Hurtigruten. Siden 2015 hatt flere sentrale kommunikasjonsroller i Hurtigrutens internasjonale ekspedisjonsselskap, Hurtigruten Expeditions, blant annet som Vice President Global PR.
Før sin tid i Hurtigruten, var Knoph kommunikasjonssjef og fungerende kommunikasjonsdirektør i TINE.
– Som en ihuga tilhenger av samvirkemodellen ser jeg virkelig fram til å få jobbe med, og for, noe som er ekte og viktig, norsk mat og norske bønder. Jeg håper å bidra til å styrke Norturas konkurransekraft og synliggjøre bondesamvirkets betydning for Norge. Å få jobbe med en av landets lengste og mest sammensatte verdikjeder, er en mulighet til å gjøre en reell forskjell i skjæringen mellom produksjon, samfunn, dyrevelferd og bærekraft, sier Knoph.
Medier og politikk
John Trygve Tollefsen kommer fra stillingen som presseansvarlig i Fellesforbundet, hvor han også har vært fungerende kommunikasjonssjef. Han har med seg en omfattende erfaring fra politikk og kommunikasjonsarbeid. Tollefsen har tidligere arbeidet som journalist for blant annet Klassekampen og Dagsavisen, og har også hatt flere rådgiverroller innen politikken.
– Jeg ser fram til å bidra til å formidle Norturas budskap til et bredt publikum. Samtidig er jeg spent på å lære mer om matsektoren og forstå dens kompleksitet og betydning for samfunnet vårt. Nortura er en virksomhet som både gir oss som forbrukere trygg mat av høy kvalitet, og som samtidig bidrar til at vi har verdiskaping i levende bygder og lokalsamfunn i hele landet, sier Tollefsen.
Kontakter
Matilda AronssonSenior kommunikasjonsrådgiver
Tel:915 96 181matilda.aronsson@nortura.noOm Nortura
Nortura er en av Norges største matprodusenter, med kjente merkevarer som Gilde og Prior.
Vi jobber hver dag for matglede, helse, bærekraft og verdiskaping over hele landet.
Følg pressemeldinger fra Nortura
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Nortura på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Nortura
PRIOR lanserer proteinpulver - kun laget av 100% norsk eggehvite18.11.2024 09:59:44 CET | Pressemelding
PRIOR Matprotein er et nytt smaksnøytralt proteinpulver, egnet for bruk i både mat og drikke. Matproteinet er laget av tørket eggehvite og uten bruk av tilsetningsstoffer.
Nortura trapper opp satsingen på plussprodukter15.10.2024 12:36:09 CEST | Pressemelding
Nortura ser store verdier i hele dyret, og trapper nå opp satsingen på plussprodukter med en ny avdeling i konsernet.
Tilbakekaller et lite parti Gilde Ekte kokt skinke distribuert i Nordland, Troms og Finnmark15.8.2024 14:15:00 CEST | Pressemelding
Grunnet risiko for metallrester i produktet, bes forbrukere som har kjøpt Gilde Ekte kokt skinke 110g med siste forbruksdag 15.09.2024 om å kaste produktet. Tilbakekallingen gjelder kun produkter kjøpt i NorgesGruppen sine butikker i området mellom Lofoten/Ballangen i sør til Honningsvåg og Kirkenes i nord, i tidsperioden 9. til 15. august.
Nye eggbønder til Nortura1.8.2024 09:31:32 CEST | Pressemelding
Det er stor investeringsvilje hos norske bønder som vil produsere egg. Nortura har signert leveranseavtaler med 14 bønder, og vil om kort tid inngå avtale med ytterligere omtrent det samme. Sammen skal de bidra til å dekke den voksende etterspørselen etter egg.
Hvert år avlives 3,5 millioner hanekyllinger i norsk eggproduksjon – nå går PRIOR bort fra denne praksisen24.6.2024 08:18:30 CEST | Pressemelding
Som først i Norden, har PRIOR tatt i bruk ny teknologi som gjør det mulig å unngå avlivning av nyklekkede hanekyllinger. De første PRIOR-eggene lanseres nå i butikk.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom