Circle K passerer 1000 ladeplasser og har mål om kortbetaling på 400 av dem før sommeren

Circle K fortsetter den storstilte satsingen på hurtiglading, og når i juni en viktig milepæl med 1000 ladeplasser på over 100 stasjoner i Norge. Utbyggingen fortsetter, og alle nye ladere får kortlesere for betalingskort.

Circle K når i juni en viktig milepæl med 1000 ladeplasser på over 100 stasjoner i Norge. Utbyggingen fortsetter, og alle nye ladere får kortlesere for betalingskort. Foto: Terje Borud/Circle K

-1000 ladeplasser er en milepæl. Vi har store planer for videre utrulling frem mot våren 2025. Totalt skal vi sette opp ca 200 nye ladeplasser, og vi skal fortsette å fjerne de gamle 50 kW-ladere. I tiden fremover er det kun egne Circle K-ladere som vil bli satt opp på våre stasjoner, sier Anders Kleve Svela, som leder ladesatsingen i Norge.

Han forteller at Circle K jobber hardt for å få på plass kortterminaler på flere stasjoner før sommeren, spesielt langs de mest trafikkerte strekningene, for å gjøre det enkelt for sommerbilistene å lade.

Alle nye ladere får kortleser. Den tradisjonelle betalingsmetoden med kortleser har vært etterspurt av mange. Circle K jobber hele tiden med å gjøre lading enklere for kundene, og tester hele tiden nye løsninger for raskere lading, enklere betaling og en bedre kundeopplevelse.

Kortlesere på laderne

-Nå ettermonterer vi kortlesere på eksisterende ladere i et rasende tempo. Nå før sommeren kan man betale med kort på nesten 400 av våre egne ladere, og vi gir oss ikke med ettermontering før man kan betale med kort på samtlige ladere, forteller Anders Kleve Svela.

Å betale med kort er superenkelt, men det er viktig å være oppmerksom på at man ikke får EXTRA-rabatten hvis man betaler for lading på kortterminalen. For å få rabatten må man betale med Circle K Charge-appen, med RFID-brikke registrert i appen, eller med Autocharge, som er den letteste måten for kundene å starte lading.

«Plug and Play» Charge

-Og har du først registrert deg for Autocharge i appen, så er det plug and play. Neste gang man skal lade er det bare å plugge inn laderen i bilen, og ladingen starter. Enklere kan det ikke gjøres, sier Svela.

-Fra før er det mulig å betale for lading på Circle K med Circle K Charge app, RFID-brikke, Elton ladeapp, Autocharge, Vipps, kort via egen nettside, og Circle K fimrakort. Med kortbetaling i tillegg til dette, skal det mye til å ikke finne en betalingsløsning som ikke passer til ethvert behov, avslutter Anders Kleve Svela som leder ladesatsingen i Norge.

For mer informasjon, kontakt:

FAKTABOKS:

Disse stasjonene har betalingsterminal med kortleser per nå:

OSLO:

VESTFOLD:

• Circle K Tønsberg
  • Circle K Øya Handelspark Larvik

Vi jobber på spreng med å få på plass kortterminaler på flere stasjoner før sommeren, spesielt langs de mest trafikkerte strekningene, for å gjøre det enkelt for sommerbilistene å lade.

Disse får betalingsterminal med kortleser i løpet av denne uken, uke 23:

AGDER:

• Circle K E18 Lillesand
  • Circle K E18 Brokelandsheia
  • Circle K-ladere i Sørlandsparken
  • Circle K Grimstad

TELEMARK:

• Circle K E18 Bamble

VESTFOLD:

• Circle K E18 Grelland
  • Circle K Sem

Anders Kleve Svela, sjef for ladesatsingen til Circle K i Norge, røper ambisiøse må frem mot våren 2025. (Foto: Circle K)

Om oss

• Circle K Norge driver 45o energistasjoner i Norge, rundt 250 av dem er bemannede stasjoner som tilbyr drivstoff, bilvask, kaffe og mat.

• Vi bygger hele tidenb ut vårt nettverk av hurtigladere og når stadig nye milepæler i antall over hele Norge