Hiwá påminner deg om å leve i nuet - «HOLD BALANSEN»

I 2023 markerte Hiwá sitt inntog i den norske musikkverdenen med lanseringen av singelen «95», et samarbeid med Philip Emilio. Hans ettertenksomme EP «Alt Det Her For Hva?» har siden fanget lytternes interesse. Nylig beriket han den norskspråklige delen av katalogen sin med utgivelsen av “PANNEKYSS”, et takkebrev til fortiden. Hiwá er nå i ferd med å slippe sin nyeste singel, «HOLD BALANSEN», som oppfordrer til å verdsette øyeblikket: “Vær her mens du er her,” uttrykker Furuset-kunstneren.

Det er også med stor entusiasme vi annonserer at Hiwá vil fremføre på de prestisjetunge festivalene by:Larm og Vill Vill Vest, noe som ytterligere etablerer hans posisjon i musikkbransjen.

- «HOLD BALANSEN» er en påminnelse om at livet skjer nå, ikke i fortiden eller fremtiden. Tiden vår på jorda er uvisst og dyrebar, derfor er det viktig at vi lever i øyeblikkene fremfor i tankene våre. Vær her mens du er her. - Hiwá

I 2023 lanserte Hiwá sin debut-EP «Alt Det Her For Hva?», et audiovisuelt kunstverk.

Denne seks-spors EP-en, inkludert debutsingelen «95» og en ni minutters kortfilm regissert av Hiwa selv, tar oss med på en reise gjennom en tåke av følelser og refleksjoner. Kortfilmen er en visualisering av uttrykket “å ha en mørk sky hengende over seg”, med hensikt om å ta seeren med inn i denne mørke skyen. I filmens sentrum står «The Muse», inspirasjonens flamme og reisens egentlige mål – å omfavne kunsten fullt ut, uten å miste sin kjærlighet eller identitet på veien.

Opplev kortfilmen her: https://www.youtube.com/watch?v=lkPxUO2mrUk

Med et lydbilde best beskrevet som kjøretur-på-kvelden-musikk, har Hiwá sammen med Pacify formet et musikalsk landskap passende for drømme-jagere. Hans soniske uttrykk er en invitasjon – en oppfordring til å la musikken fylle rommet, fra høyttalerne og rett inn i sjelen. Fra EP-er til singler, har Hiwá, i samarbeid med produsenten Pacify, markert seg som en artist som utfordrer og oppfordrer lytterne til å møte seg selv under overflaten.

Produsenten Pacify har gjort seg bemerket i musikkbransjen med sin innovative og allsidige tilnærming til produksjon. Han har vært en drivkraft bak alle utgivelsene til Hiwá, og sammen har de skapt et lydbilde som fanger essensen av hiphop/minoritets-kultur.

Pacify ble Spellemannsnominert for årets produsent, en anerkjennelse som understreker hans betydelige innflytelse og bidrag til norsk musikk. Hans imponerende credits inkluderer samarbeid med Yasin på låten “Lokalisering”, Jonas Benyoub med “Spor i Snøen”, Delara på “City of God”, og han har også bidratt til soundtracket for NRK serien “Flus”.

Med en slik bredde i produksjonsarbeidet har Pacify etablert seg som en nøkkelfigur i utviklingen av den moderne norske musikkscenen, og hans arbeid fortsetter å inspirere og påvirke artister og lyttere.

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Ny musikk fra Katy Perry, Post Malone, Victoria Nadine, Rema, BRÆTZ samt album fra Lola Young og Gracie Abrams!21.6.2024 11:12:46 CEST | Pressemelding

Post Malone slipper countryalbum! You'll never find another Victoria Nadine Malik slipper en sang som er TIL DEG! BRÆTZ leker med eksen i “Følsom Player” Katy Perry er tilbake! Den nye låten har fått tittelen “Woman’s World” og slippes torsdag 11. juli. Artwork er tatt av den anerkjente britiske fotografen Jack Bridgland, og er første smakebit ut fra hennes kommende album. Katy er en av de mest solgte artistene gjennom tidene og har gjennom sin karriere generert over 115 milliarder streams, solgt 70 millioner album samt 143 millioner singler. Hun er en av fem artister i RIAAs (The Recording Industry Association of America) historie som har fått adgang til eliteklubben 100 Million Certified Songs. Kritikerroste Gracie Abrams har blitt hyllet som en av de mest overbevisende låtskrivere i sin generasjon og høstet lovord fra Billie Eilish og Olivia Rodrigo. I fjor slapp hun debutalbumet Good Riddance og var med Olivia Rodrigo på hennes første del av Sour Tour. Hennes nye album The Secret o

Post Malone slipper countryalbum!21.6.2024 10:47:45 CEST | Pressemelding

Post Malone er klar med nytt album 16. august. Det nye albumet har fått tittelen F-1 Trillion og inneholder superhiten "I Had Some Help" med Morgan Wallen samt den nye singelen "Pour Me A Drink" ft. Blake Shelton, som ble sluppet i dag. Låten ble nylig fremført i Nashville under CMA Fest hvor Post overrasket alle. F-1 Trillion er Posts sjette studioalbum, hans første countryalbum og oppfølgeren til Austin fra i fjor. "I Had Some Help" ligger, for fjerde uke på rad, #1 på Billboard Hot 100 og #5 på singellisten her hjemme.

Malik slipper en sang som er TIL DEG!20.6.2024 12:56:15 CEST | Pressemelding

Malik representerer en ny og forfriskende generasjon av hiphop gjennom fryktløs formidling og kompromissløs låtskriving. Med bare et knippe låter ute i verden har han allerede kapret plakatene til bransjefestivalene Camp Øya, Vill Vill Vest og Trondheim Calling. Med musikken ønsker Malik å sette lys på utfordringene av hvordan det er å vokse opp som en nordmann med minoritetsbakgrunn i Norge. Ønsket er å sette sitt eget preg på den norske hiphop-scenen med sin unike tilnærming som gjenspeiler Maliks identitet og oppvekst. Med låten “TIL DEG”, hvor han har fått stjernehjelp fra Arif, markerer Malik skifte i karrieren og viser at han har kommet for å bli. Etter et enormt engasjement og pågang rundt låten på TikTok, der publikum i ukesvis har spekulert i hvem som gjester låten, samtidig som det har vært en høy etterspørsel etter å få låten tilgjengelig på strømmetjenester, kan Malik endelig annonsere at selveste Arif er gjesteartisten med slippdato 21. juni! “TIL DEG er en låt dedikert ti

BRÆTZ leker med eksen i “Følsom Player”20.6.2024 12:50:50 CEST | Pressemelding

Den eurodance-inspirerte singelen "Følsom Player" en nok en rosa fest med glitter og neon, og den følger opp låta "Hat Meg" som virkelig har satt BRÆTZ-jentene på kartet. Låta er basert på de sterke følelsene som oppstår når man går igjennom et brudd, men med et fokus på hva som skjer mellom en selv og eksen i etterkant av bruddet. Her har BRÆTZ-jentene kommet over frustrasjonen og de vonde følelsene man gjerne kjenner på rett etter at et forhold tar slutt, og vet nå at de ikke kommer til å gå tilbake. Men selv om de ikke vil tilbake til sin gamle flamme - hvorfor ikke late som? For noen ganger må man bare være en emosjonell player; en “Følsom Player”. BRÆTZ har allerede rukket å etablere en fanbase, og med en rekke hits som slippes gjennom sommeren 2024 har Girly, Sporty og Spicy kommet for å bli.