Beforefrances slipper sin tredje singel 'Go Slowly'

Universal Music

Beforefrances slipper sin tredje singel, Go Slowly 31.mai. Denne indieperlen tar lytterne med på en emosjonell reise som beskriver desperasjonen når noe er over. Duoen lager lydlandskap og tekster som ofte utforsker dypet av et mørkt sinn, og inviterer lytterne med på en reise gjennom introspeksjon og følelser.

"'Go Slowly' er følelsen av desperasjon når den du elsker slutter å elske deg tilbake, og om den personen skal forlate deg, må det skje sakte."

Hør "Go Slowly" her.

Beforefrances har nylig vært i New York for å filme innhold til kommende musikk, deriblant Go Slowly. Der fikk de blant annet en spontan gig på den legendariske venuen The Bowery Electric.

Beforefrances går en aktiv høst i møte med slipp av sin debut-EP. Første smakebit av denne får vi allerede i august, når de slipper den første singelen, i tillegg til en låt sammen med indiefolk-yndlingene Days of August.

Beforefrances består av barndomsvennene Heidi og Atle. De fant hverandre gjennom en felles lidenskap for musikk i et miljø som ikke alltid var åpent for annerledeshet. De delte konsertopplevelser, hjertesorg og sene bilturer gjennom natten, hvor de sang og gråt til favorittlåtene sine i timevis. Deres veier skiltes da Atle reiste til USA for å skrive, mens Heidi ble gatemusiker i Stockholm. De ble senere gjenforent i Oslo for å skrive musikk sammen, og det var her Beforefrances ble til.

Med inspirasjon fra artister som The xx, Phoebe Bridgers, Frank Ocean og Bon Iver, skaper Beforefrances musikk som setter soudtracket til livets opp og nedturer, ofte nedturer i deres tilfelle.

Universal Music/Anna Versto
Universal Music/Mathias Bratli

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Ny musikk fra Benjamin Ingrosso, Emily Hammer, Remi Wolf, Hænrik, Metallica i Fortnite samt album fra Moneybagg Yo!14.6.2024 09:45:01 CEST | Pressemelding

Stjerneduoen Nico & Vinz er tilbake med norsk versjon av superhit! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! Emily Hammer med lekne og levende ord om store og nære temaer Hænrik om dårlig økonomi og lite framtidsutsikter Etter singlene "Kite" og "Honey Boy", samt en vellykket Better Days Europa-turné, er den svenske popsensasjonen Benjamin Ingrosso klar med sin etterlengtede nye singel “Look Who's Laughing Now”. Nylig gjorde han en spekakulær opptreden på den første semifinalen under Eurovision Song Contest 2024 hvor han ga oss en smakebit av den nye singelen. “Look Who's Laughing Now” viser oss Benjamins ubestridelige talent som låtskriver, artist og entertainer. Neste helg kan han oppleves live på Idyllfestivalen i Fredrikstad. Etter å ha spilt på alle kontinenter i den fysiske verden, retter Metallica nå blikket mot den digitale verden og Fortnite. Denne måneden blir Metallica det første bandet som inntar scenen i Fortnite. Det hele startet opp i går hvor det er fullt Metallic

MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO!14.6.2024 08:51:16 CEST | Pressemelding

Hør låta her: https://borse.lnk.to/MEREBANJO Hva vil vi ha? Mere banjo! Når får vi det? Fredag 14. Juni på alle strømmetjenester. Liker du bygda, banjo, protesttog, Rune Rudberg og en gitarknusende SterkeTim, så kan du heller ikke gå glipp av musikkvideoen som ligger klar til deg på YouTube! Sjekk den ut her: https://www.youtube.com/watch?v=93VhQc4uoYM Det blåser en vekkelsesvind over landet! Fra forblåste fiskevær i nord til frodige flatbygder i sør høres ropet: Mere banjo! Mere banjo! Partygrassduoen Børse har lytta til kravet, klatra opp på en høyball i Indre Østfold og blæsta ut en bøgdebanger som smeller like bra i Pontiac’en i Halden som i en Jaguar på beste vestkant. Børse er Mikael og Matias, som til vanlig står på scena med countryrapperne i Hagle. Her står de støtt i egne boots med mål om å blåse taket av låvefesten. Musikken varierer fra Hagle ved at den har et tydeligere countrypreg i vokal, harmonier og instrumenter, og mer fokus på historiefortelling i tekstuniverset. Bør