Osteopater samlet seg i Drammen og Ski for faglig oppdatering

Representanter fra Norsk Osteopatforbund besøkte to klinikker forrige uke for faglige møter.

Onsdag var en gruppe osteopater hos Tom Arild Wike på Sportsklinikken, som ligger på Idrettens hus i Drammen. Wike holdt en engasjerende presentasjon om arbeid med idrettsutøvere i klinikk og hvordan man hjelper spillere tilbake fra skade.

Torsdag samlet mange osteopater seg på Plexusklinikken i Ski for en faglig oppdatering med kveldens vert og foredragsholder, Axel Reimbladh. Axel holdt en presentasjon om sin rolle som osteopat, medisinsk ansvarlig og fysisk trener for Follo Håndball. Han beskrev sitt spennende og allsidige arbeid, fra akutt skadebehandling til rehabilitering med et langsiktig perspektiv på belastning og prestasjon.

Tomas Collin benyttet begge anledningene til å diskutere osteopatisk helsetjeneste i Norge, samt dens plass i Norden og Europa.

Takk til alle som deltok med gode spørsmål og refleksjoner underveis. Vi planlegger snart flere hyggelige faglige og sosiale samlinger.

Følg pressemeldinger fra Norsk Osteopatforbund

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norsk Osteopatforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norsk Osteopatforbund