Virtune erbjuder innovativa stakinglösningar för sina ETP:er med stöd av Figment Inc.

Stockholm, 27 maj 2024 – Virtune AB (Publ) ("Virtune"), en svensk reglerad kapitalförvaltare av digitala tillgångar baserad i Stockholm, är glad att tillkännage ett avtal med ytterligare en stakingleverantör, Figment Inc. Detta avtal är avsett att förbättra Virtunes börshandlade produkter som inkluderar staking, specifikt Virtune Staked Polkadot ETP och Virtune Staked Solana ETP.

Virtunes staking ETP:er möjliggör för investerare att ta del av stakingbelöningar på daglig basis, vilket reflekteras i staking ETP:ernas utveckling utan att man behöver göra något aktivt för att ta del av denna extra avkastning. Detta görs utan någon inlåsningsperiod för investerarna i ETP:erna, vilket annars kan vara fallet vid staking av kryptovalutor.

Virtunes innovativa produktportfölj inkluderar för närvarande fem staking ETP:er. Dessa är Virtune Staked Ethereum ETP, Virtune Staked Solana ETP, Virtune Staked Polygon ETP, Virtune Staked Cardano ETP och Virtune Staked Polkadot ETP.

Avtalet med Figment som ingicks den 2 februari 2024 bekräftar Virtunes strävan att förbättra sina stakinglösningar inom sina krypto ETP:er. Globalt erkänd för sina stakingtjänster stöder Figment ett brett utbud av klienter vilket inkluderar stora förvaringsinstitut, kryptobörser, ETP-leverantörer och kapitalförvaltare.

Genom detta avtal kommer Virtune att använda Figments expertis för att leverera effektiva och robusta stakinglösningar och arbeta tillsammans när de kontinuerligt utvecklar sina produktutbud.

"Vi har varit imponerade av Virtunes tillväxt på den nordiska marknaden och är glada över att bli utsedda som stakingleverantör för Virtunes ETP:er. Vi ser fram emot att fortsätta arbeta med Virtune när de utvecklar och breddar sitt ETP-erbjudande i Norden och bortom" – Eva Lawrence, chef för EMEA på Figment.

Förbättring av blockchain-integritet genom staking
Staking spelar en avgörande roll i funktionaliteten hos Proof of Stake (PoS) blockkedjor, såsom Solana och Polkadot. Det möjliggör för kryptovalutainnehavare att tjäna belöningar genom att bidra till valideringen och verifieringen av transaktioner. Denna mekanism säkerställer inte bara säkerheten och äktheten av transaktioner, utan belönar också deltagare med belöningar i den stakade kryptovalutan. Med tanke på de tekniska och ekonomiska kraven för att agera som en validator föredrar många investerare att samarbeta med betrodda stakingleverantörer som Figment för sina stakinglösningar.

Virtunes försäkran om säker och non-custodial staking
Virtune fortsätter sitt dedikerade arbete för att uppnå högsta möjliga säkerhet och förtroende genom att endast använda non-custodial staking. Denna strategi säkerställer att kryptovalutor som allokeras för staking hanteras direkt från säkra, offline förvaringslösningar, framför allt genom förvaringstjänster som Coinbase, vilket eliminerar behovet av att överföra eller låna ut tillgångar till någon tredje part.

Förfrågningar och ytterligare information
Investerare och intressenter som har frågor om staking inom Virtunes ETP:er eller andra förfrågningar är varmt välkomna att kontakta oss via e-post på hello@virtune.com eller genom kontaktformuläret på vår webbplats: https://www.virtune.com/sv/contact.

Om Virtune AB (Publ)
Virtune, med sitt huvudkontor i Stockholm, är en svensk reglerad kapitalförvaltare av digitala tillgångar och emittent av börshandlade produkter inom krypto på reglerade europeiska börser.

Med regulatorisk efterlevnad, strategiska samarbeten med branschledande samarbetspartners och vårt kompetenta team, ger vi investerare på global nivå tillgång till innovativa och sofistikerade investeringsprodukter som är i linje med det utvecklande landskapet i den globala kryptomarknaden.

Om Figment Inc.

Figment är den ledande leverantören av stakingsinfrastruktur. Figment erbjuder en omfattande stakinglösning till över 500 institutionella klienter, inklusive kapitalförvaltare, börser, digitala plånböcker, stiftelser, förvararingsinstitut och stora tokeninnehavare, för att tjäna belöningar på sina digitala tillgångar. På Ethereum är Figment den största icke-förvaltande stakingleverantören av stakad ETH på Figment-validerare.

Figments institutionella stakingtjänst erbjuder en sömlös peka-och-klicka-stakingsdashboard, spårning av portföljbelöningar, API-integrationer, granskad infrastruktur och skydd mot slashing. Allt detta leder Figments uppdrag att stödja tillväxten och den långsiktiga framgången för det digitala tillgångsekosystemet.

Figment är varken utfärdare eller promotor av ETP:erna. Detta pressmeddelande är endast avsett för informationsändamål och utgör inte investeringsrådgivning, ett erbjudande eller en rekommendation att köpa eller sälja några finansiella instrument, och utgör inte heller rekommendationer eller vägledning för beslut om investeringar.

Medieförfrågningar

Virtune AB (Publ)
Christopher Kock, VD
E-post: christopher@virtune.com
www.virtune.com

Figment Inc.
E-post: marketing@figment.io
www.figment.io

Denna information är endast avsedd för allmänna informativa ändamål och bör inte anses vara juridisk, affärsmässig, skatte- eller investeringsrådgivning. Figment och Virtune åtar sig inget ansvar att uppdatera informationen i detta pressmeddelande.

Iveco Group signs a 150 million euro term loan facility with Cassa Depositi e Prestiti to support investments in research, development and innovation11.6.2024 12:00:00 CEST | Press release

Turin, 11th June 2024. Iveco Group N.V. (EXM: IVG), a global automotive leader active in the Commercial & Specialty Vehicles, Powertrain and related Financial Services arenas, has successfully signed a term loan facility of 150 million euros with Cassa Depositi e Prestiti (CDP), for the creation of new projects in Italy dedicated to research, development and innovation. In detail, through the resources made available by CDP, Iveco Group will develop innovative technologies and architectures in the field of electric propulsion and further develop solutions for autonomous driving, digitalisation and vehicle connectivity aimed at increasing efficiency, safety, driving comfort and productivity. The financed investments, which will have a 5-year amortising profile, will be made by Iveco Group in Italy by the end of 2025. Iveco Group N.V. (EXM: IVG) is the home of unique people and brands that power your business and mission to advance a more sustainable society. The eight brands are each a

DSV, 1115 - SHARE BUYBACK IN DSV A/S11.6.2024 11:22:17 CEST | Press release

Company Announcement No. 1115 On 24 April 2024, we initiated a share buyback programme, as described in Company Announcement No. 1104. According to the programme, the company will in the period from 24 April 2024 until 23 July 2024 purchase own shares up to a maximum value of DKK 1,000 million, and no more than 1,700,000 shares, corresponding to 0.79% of the share capital at commencement of the programme. The programme has been implemented in accordance with Regulation No. 596/2014 of the European Parliament and Council of 16 April 2014 (“MAR”) (save for the rules on share buyback programmes set out in MAR article 5) and the Commission Delegated Regulation (EU) 2016/1052, also referred to as the Safe Harbour rules. Trading dayNumber of shares bought backAverage transaction priceAmount DKKAccumulated trading for days 1-25478,1001,023.01489,100,86026:3 June 20247,0001,050.597,354,13027:4 June 20245,0001,055.705,278,50028:6 June20243,0001,096.273,288,81029:7 June 20244,0001,106.174,424,68

Landsbankinn hf.: Offering of covered bonds11.6.2024 11:16:36 CEST | Press release

Landsbankinn will offer covered bonds for sale via auction held on Thursday 13 June at 15:00. An inflation-linked series, LBANK CBI 30, will be offered for sale. In connection with the auction, a covered bond exchange offering will take place, where holders of the inflation-linked series LBANK CBI 24 can sell the covered bonds in the series against covered bonds bought in the above-mentioned auction. The clean price of the bonds is predefined at 99,594. Expected settlement date is 20 June 2024. Covered bonds issued by Landsbankinn are rated A+ with stable outlook by S&P Global Ratings. Landsbankinn Capital Markets will manage the auction. For further information, please call +354 410 7330 or email verdbrefamidlun@landsbankinn.is.

Relay42 unlocks customer intelligence with a new insights and reporting module, powered by Amazon QuickSight11.6.2024 11:00:00 CEST | Press release

AMSTERDAM, June 11, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Relay42, a leading European Customer Data Platform (CDP), is leveraging Amazon QuickSight to power its new real-time customer intelligence, reporting, and dashboard module. Harnessing the breadth and quality of customer data, the new Insights module empowers marketing teams to dive deep into customer behaviors and gain invaluable insights into the performance of their marketing programs across all online, offline, paid, and owned marketing channels. Preview of the Relay42 Insights module, in pre-beta version Key capabilities of the Relay42 Insights module include: Deep insights into customer behaviors: With the Relay42 Insights module, marketers can ask unlimited questions about their data and gain a deeper understanding of how to serve their customers more effectively. Simplicity with AI-powered querying: Marketers can use artificial intelligence to query their data using natural language search, reducing the reliance on data scientists. Us

Metasphere Labs Announces X Spaces Event on the Topic of Green Bitcoin Mining and Sound Money for Sustainability11.6.2024 10:30:00 CEST | Press release

VANCOUVER, British Columbia, June 11, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Metasphere Labs Inc. (formerly Looking Glass Labs Ltd., "Metasphere Labs" or the "Company") (Cboe Canada: LABZ) (OTC: LABZF) (FRA: H1N) is thrilled to announce an engaging Twitter Spaces event on Green Bitcoin mining, energy markets, and sustainability on July 3, 2024 at 2 p.m. ET. Follow us on X at MetasphereLabs for updates and to join the event. What We'll Discuss Bitcoin Mining Basics: Understand the fundamentals of Bitcoin mining.Energy Market Dynamics: Explore how Bitcoin mining interacts with energy markets.Sustainable Innovations: Learn about our efforts to promote sustainability in Bitcoin mining.Sound Money: Discover how tamper-proof currency can enhance stability.Efficient Payment Rails: See how fast, neutral payment systems support humanitarian projects.Carbon Footprint: Compare Bitcoin's environmental impact with traditional banking. "We're excited to host this event and dive into the critical topics of Bitcoin