Godværet og 17. mai satte fart på grillingen
Strålende sommervær, 17. mai og pinsehelg har satt fart på grillene rundt om i norske hager. Det er fortsatt den tradisjonelle burgeren som er favoritten.

Det viser tall fra REMA 1000, der 17. mai og pinseuken ga et realt salgshopp på grillmat, is og drikkevarer.
En undersøkelse utført av Opinion på vegne av REMA 1000 viser at folk holder seg til kjente og kjære produkter når de griller; hele 78% foretrekker rødt kjøtt. Dette bekrefter omsetningstallene, der hamburgeren er på topp.
Samtidig viser undersøkelsen at mange ønsker seg større variasjon. Fire av ti skulle ønske de grillet mer fisk og sjømat, men kunnskap om råvarene og pris er en barriere.
- Variasjon er nøkkelen til både smak og helse. Ja, hamburgere er enkle å putte på grillen, men mange av de andre delikatessene kan også gjerne plasseres på grillristen. Kylling og fisk er ypperlige alternativer, eller hamburgere laget av fisk eller grønnsaker, kan både gi litt mer spennende smaksopplevelser og bidra til et sunnere kosthold, sier Ingvill Måkestad Bovim, klinisk ernæringsrådgiver hos REMA 1000
Nøkkelord
Kontakter
Celine SjøbergKommunikasjonsrådgiverREMA 1000
Tel:800 31 015celine.sjoberg@rema.noBilder

Om oss
I REMA 1000 skal du finne varer av høy kvalitet til den laveste prisen. Samtidig er det viktig for oss at du kan bære handleposen hjem med god samvittighet. Når vi lager, frakter og selger varer, er vi opptatt av hvordan det påvirker kloden og menneskene rundt oss. Her kan du lese mer om vårt arbeid innen samfunnsansvar og bærekraft: https://www.rema.no/wordpress/wp-content/uploads/2021/04/REMA1000_ansvarsrapport_2020_10mb.pdf
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
Påskens Frukt i løsvekt-kampanje ga rekordsalg24.4.2025 12:11:03 CEST | Pressemelding
REMA 1000 tok sats før påsken, og lanserte frukt i løsvekt som et sunnere alternativ til påskegodtet. Det ga salgsøkning på hele 66 prosent, sammenlignet med fruktsalget fra påsken i fjor. – En kjempesuksess, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye.
Grillsesongen: REMA 1000s testarena for nyheter24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
For REMA 1000 er grillsesongen mer enn pølser og potetsalat – det er et utstillingsvindu for produktinnovasjon. Nå rulles årets nyheter ut i butikkene, og det kundene elsker mest i sommer, kan fort ende opp som helårsvarer.
TikTok-kylling på påskens middagsbord18.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Kylling hører påsken til, også til middag. En fersk middagsinnsikt fra REMA 1000 tyder på at en stadig tilbakevendende TikTok-rett «Marry me chicken» blir å finne på mange nordmenns middagsbord denne påsken.
Her er nordmenns påskefavoritter17.4.2025 11:40:41 CEST | Pressemelding
Etter en måned med påskepriser i butikk har nordmenn rukket å fylle opp kjøleskapet med allslags godsaker før helligdagene. Grillpølser er blant nordmenns påskefavoritt i år, for grillsesongen; den er allerede i gang!
50 000 solgte melkekartonger – bidrar til inkluderende idrett14.4.2025 14:47:16 CEST | Pressemelding
Hjerteliga-melken har blitt en kundefavoritt. Over 50 000 enheter er solgt siden lansering i februar. For hver eneste solgte melk går én krone til Hjerteligaen, et initiativ som gir barn og unge med funksjonsnedsettelser muligheten til å oppleve idrettsglede, mestring og fellesskap.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom