Daniel Owen slipper sin mest personlige låt hittil – Ukjente refleksjoner

I Daniel Owens sang vevs en fortelling om selvoppdagelse og tap, der han navigerer i de turbulente farvannene av et forhold som skinner lyst, men brenner. Han maler et bilde av en mann som er blendet av kjærlighetens sporadiske glimt, uvitende om at hver søt stund er en giftig pil som sakte bryter ham ned. Venner og familie står på sidelinjen, roper advarsler som drukner i hjertets støy, mens han klamrer seg til det kjente i det ukjente kaoset.

Hva skjer når speilbildet blir en fremmed? Når 24 års bekjentskap forvandles til et spørsmålstegn? «Ukjente refleksjoner» er ikke bare en sang, men en odysse gjennom sjelens labyrint, en søken etter de biter av seg selv som ble ofret for illusjonen om kjærlighet. Daniel Owen ønsker ikke bare å dele sin reise, men også å kaste et lys på veien for de som vandrer i mørket av lignende prøvelser, og inspirere dem til å gjenoppdage sin egen verdi og ta skrittet mot fornyelse.

- «Ukjente refleksjoner» er den mest personlige låten jeg har utgitt så langt i karrieren min. Den utforsker en smertefull periode i livet mitt da det som tidligere virket kjent og trygt, plutselig ble fremmed. I dag minner sangen meg om at selv de tøffeste periodene har en slutt. - Daniel Owen

Daniel er en reflektert artist, hvis rike følelsesliv finner uttrykk gjennom hans musikalske verk. Hans komposisjoner søker å berøre lytterne på et dypt plan, med tematikk som spenner fra hjertesorg og kjærlighetens kompleksitet til dagligdagse triumfer og prøvelser. Han streber etter å fylle de tomrommene som ord alene ikke kan, og kombinerer sin bakgrunn som danser med musikkens rytme og melodi på en måte som er distinkt for hans kunstneriske identitet.Som en allsidig musiker, har Daniel Owen siden 2021 fokusert på å skape musikk på norsk, og har tatt en aktiv rolle i låtskrivings-, melodiskaping- og produksjonsprosessen. Med utallige timer i studio, ofte i ensomhet, har han utforsket og perfeksjonert sitt unike lydbilde, en fusjon av RnB, pop og afrobeats som er like egnet for en kjøretur i natten som for dype samtaler eller introspektive øyeblikk alene.I løpet av de siste årene har Daniel investert tid i å utforske og definere sin kunstneriske identitet. Hans musikk er et speilbilde av personlig vekst og erfaringer han har gjort seg. Ved å hente inspirasjon fra sine egne livshendelser, skaper han en autentisk forbindelse med lytterne, og tilbyr et fellesskap av forståelse og samhørighet.

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Katy Perry, Post Malone, Victoria Nadine, Rema, BRÆTZ samt album fra Lola Young og Gracie Abrams!21.6.2024 11:12:46 CEST | Pressemelding

Post Malone slipper countryalbum! You'll never find another Victoria Nadine Malik slipper en sang som er TIL DEG! BRÆTZ leker med eksen i “Følsom Player” Katy Perry er tilbake! Den nye låten har fått tittelen “Woman’s World” og slippes torsdag 11. juli. Artwork er tatt av den anerkjente britiske fotografen Jack Bridgland, og er første smakebit ut fra hennes kommende album. Katy er en av de mest solgte artistene gjennom tidene og har gjennom sin karriere generert over 115 milliarder streams, solgt 70 millioner album samt 143 millioner singler. Hun er en av fem artister i RIAAs (The Recording Industry Association of America) historie som har fått adgang til eliteklubben 100 Million Certified Songs. Kritikerroste Gracie Abrams har blitt hyllet som en av de mest overbevisende låtskrivere i sin generasjon og høstet lovord fra Billie Eilish og Olivia Rodrigo. I fjor slapp hun debutalbumet Good Riddance og var med Olivia Rodrigo på hennes første del av Sour Tour. Hennes nye album The Secret o

Post Malone slipper countryalbum!21.6.2024 10:47:45 CEST | Pressemelding

Post Malone er klar med nytt album 16. august. Det nye albumet har fått tittelen F-1 Trillion og inneholder superhiten "I Had Some Help" med Morgan Wallen samt den nye singelen "Pour Me A Drink" ft. Blake Shelton, som ble sluppet i dag. Låten ble nylig fremført i Nashville under CMA Fest hvor Post overrasket alle. F-1 Trillion er Posts sjette studioalbum, hans første countryalbum og oppfølgeren til Austin fra i fjor. "I Had Some Help" ligger, for fjerde uke på rad, #1 på Billboard Hot 100 og #5 på singellisten her hjemme.

Malik slipper en sang som er TIL DEG!20.6.2024 12:56:15 CEST | Pressemelding

Malik representerer en ny og forfriskende generasjon av hiphop gjennom fryktløs formidling og kompromissløs låtskriving. Med bare et knippe låter ute i verden har han allerede kapret plakatene til bransjefestivalene Camp Øya, Vill Vill Vest og Trondheim Calling. Med musikken ønsker Malik å sette lys på utfordringene av hvordan det er å vokse opp som en nordmann med minoritetsbakgrunn i Norge. Ønsket er å sette sitt eget preg på den norske hiphop-scenen med sin unike tilnærming som gjenspeiler Maliks identitet og oppvekst. Med låten “TIL DEG”, hvor han har fått stjernehjelp fra Arif, markerer Malik skifte i karrieren og viser at han har kommet for å bli. Etter et enormt engasjement og pågang rundt låten på TikTok, der publikum i ukesvis har spekulert i hvem som gjester låten, samtidig som det har vært en høy etterspørsel etter å få låten tilgjengelig på strømmetjenester, kan Malik endelig annonsere at selveste Arif er gjesteartisten med slippdato 21. juni! “TIL DEG er en låt dedikert ti

BRÆTZ leker med eksen i “Følsom Player”20.6.2024 12:50:50 CEST | Pressemelding

Den eurodance-inspirerte singelen "Følsom Player" en nok en rosa fest med glitter og neon, og den følger opp låta "Hat Meg" som virkelig har satt BRÆTZ-jentene på kartet. Låta er basert på de sterke følelsene som oppstår når man går igjennom et brudd, men med et fokus på hva som skjer mellom en selv og eksen i etterkant av bruddet. Her har BRÆTZ-jentene kommet over frustrasjonen og de vonde følelsene man gjerne kjenner på rett etter at et forhold tar slutt, og vet nå at de ikke kommer til å gå tilbake. Men selv om de ikke vil tilbake til sin gamle flamme - hvorfor ikke late som? For noen ganger må man bare være en emosjonell player; en “Følsom Player”. BRÆTZ har allerede rukket å etablere en fanbase, og med en rekke hits som slippes gjennom sommeren 2024 har Girly, Sporty og Spicy kommet for å bli.