Einar Flaa fortsetter med stor fortellerkunst på ny singel

Med låten "Passenger On Earth" er ute i dag, og viser Einar Flaa hvorfor han av mange anses som en av Norges beste låtskrivere.

Foto: Eirik Stordrange

Einar Flaa har gjort seg bemerket for sine ærlige tekster og sjelfulle stemme. Flere ganger er han omtalt som "Norges Neil Young", og det med god grunn. Flaa tar vise og singer-songwriter tradisjonen videre. I dag er han aktuell med låten "Passenger On Earth", der fortsetter Einar sin vandring rundt livets store spørsmål.

Historien er hentet fra en av Einars drømmer, om en mann som tynges av eksistensielle spørsmål, spørsmål han ikke deler med noen. Når høsten og vintermørket setter inn øker tungsinnet. Så plutselig, med det milde desemberregnet, snus smerten til indre ro. Til et øyeblikk av å bare være.

Einar Synger; When it’s raining in December and you are just a passenger on earth

På denne softpoppede, pianobaserte låta har Einar med seg noen levende legender i norsk musikkliv. På trommer Einars følgesvenn Martin Winstad, på bass Jo Berger Myhre, på tangenter David Wallumrød og Eirik Tovsrud Knutsen. Einar synger, korer og spiller gitar selv. Han har også produsert låten selv. Johnny Skalleberg har mikset og Helge Sten (Deathprod) har mastret.

Foto: Eirik Stordrange
Cover