Ny konsernsjef i BAMA Gruppen

Styret har etter en grundig prosess landet på Bent Andersen som den klart beste kandidaten til å fylle rollen som ny konsernsjef i BAMA Gruppen.

Bent Andersen
Bent Andersen BAMA

– Vi er svært fornøyde med at Bent har takket ja til jobben. Han har bred og relevant bakgrunn som konserndirektør i BAMA og har i en årrekke levert gode resultater. Bent er en sterk og tydelig leder med de egenskapene som skal til for å lede selskapet videre, sier Kristian Nergaard, styreleder i BAMA Gruppen.

Bent Andersen har vært konstituert konsernsjef siden slutten av november og tiltrer umiddelbart.

– BAMA har et fantastisk potensial innen frukt og grønt, bærekraftige løsninger og evne til å skape differensiert konkurransekraft for våre kunder. Med Bents gjennomføringsevne og beslutsomhet vil vi se viktige og positive endringer. Det er en styrke at vi rekrutterer ny konsernsjef fra egne rekker, som kjenner både selskapet, organisasjonen og våre interessenter godt, sier Nergaard.

Andersen har tidligere ledet BAMAs forretningsområder Storkjøkken og Kommersiell avdeling, og har hatt flere ledende stillinger selskapet. Han har sittet i konsernledelsen siden 2016.

Drømmejobben

– Jeg er veldig stolt og samtidig ydmyk over å bli vist tilliten til å lede BAMA videre. For meg er dette drømmejobben i norsk næringsliv, og derfor ekstra gøy. Etter å ha jobbet i BAMA i 14 år i ulike stillinger, er jeg ekstra motivert til å ta på meg rollen. Vi har mer enn 3000 engasjerte og flotte medarbeidere, som jeg gleder meg til å bli enda bedre kjent med. BAMA er et fantastisk bra selskap og er godt posisjonert til å skape ytterligere vekst. Nå starter arbeidet med det viktigste og mest bærekraftige vi kan gjøre, og det er å sørge for at forbrukeren spiser mer frukt og grønt, sier Bent Andersen, ny konsernsjef i BAMA Gruppen.

Bent Andersen
Kristian Nergaard