Alessandra slipper befriende dancelåt: Supposed To Be!

Alessandra følger opp sin debut-EP med et fyrverkeri av en låt, «Supposed To Be», ute 24. mai!

«Supposed To Be» blir tjengelig HER kl. 00:01!

Etter et svært travelt og suksessfullt år, med slipp av debut-EPen «Best Year Of My Life» og en nesten helt utsolgt Europa-turné, følger Alessandra allerede opp med en perfekt og befriende låt for dansegulvet.

«Tittelen sier alt for meg! Låten handler om friheten av å være seg selv og av å være stolt av hvem man er. For meg så representerer sangen hvordan livet mitt endret seg etter å ha flyttet fra Italia til Norge. Prosessen av å bo alene og virkelig finne ut av hvem man vil være er jeg stolt av, og denne låten representerer akkurat det. Jeg håper denne sangen kan hjelpe folk å omfavne både sine gode og dårlige sider, og skape en connection med LGBTQ+ samfunnet med beskjeden om egenkjærlighet og friheten av å kunne være seg selv og elske akkurat hvem man vil. Love is love!» - Alessandra

I februar stakk Alessandra av med to gjeve nominasjoner til årets Spellemann for prisene Årets Gjennombrudd og Årets Låt for «Queen of Kings».

Til tross for sin korte karriere, har Alessandra allerede rukket å sette sitt preg på den norske og internasjonale musikkscenen. Karrieren skøyt i enorm fart etter seieren i Melodi Grand Prix og deltakelsen i Eurovision Song Contest med låten «Queen of Kings», som i dag har sanket inn nærmere 500 millioner (!) strømninger på tvers av plattformer. Alessandra sikret en 5. plass på Eurovision som er Norges beste plassering på ti år! Superhiten Queen of Kings fikk topp-plasseringer i en rekke land globalt og gikk inn på #28 på den globale topplisten til Spotify. Kort tid etter fulgte hun opp med flere singler som “Pretty Devil” og ”Narcissist”.

Alessandras imponerende suksess og store følgerskare vitner om hennes eksepsjonelle talent og dedikasjon til musikken. 16. februar slapp hun EPen «Best Year Of My Life» samtidig som hun var i gang med sin aller første turné hvor hun besøkte over 20 byer i UK og Europa. Turnéen solgte over 11.000 billetter (utsolgt i Helsinki, London, Amsterdam, Milano, Madrid, Zürich, Antwerpen). Alessandra har definitivt bevist seg som en stjerne å regne med innenfor bransjen det siste året.

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Benjamin Ingrosso, Emily Hammer, Remi Wolf, Hænrik, Metallica i Fortnite samt album fra Moneybagg Yo!14.6.2024 09:45:01 CEST | Pressemelding

Stjerneduoen Nico & Vinz er tilbake med norsk versjon av superhit! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! Emily Hammer med lekne og levende ord om store og nære temaer Hænrik om dårlig økonomi og lite framtidsutsikter Etter singlene "Kite" og "Honey Boy", samt en vellykket Better Days Europa-turné, er den svenske popsensasjonen Benjamin Ingrosso klar med sin etterlengtede nye singel “Look Who's Laughing Now”. Nylig gjorde han en spekakulær opptreden på den første semifinalen under Eurovision Song Contest 2024 hvor han ga oss en smakebit av den nye singelen. “Look Who's Laughing Now” viser oss Benjamins ubestridelige talent som låtskriver, artist og entertainer. Neste helg kan han oppleves live på Idyllfestivalen i Fredrikstad. Etter å ha spilt på alle kontinenter i den fysiske verden, retter Metallica nå blikket mot den digitale verden og Fortnite. Denne måneden blir Metallica det første bandet som inntar scenen i Fortnite. Det hele startet opp i går hvor det er fullt Metallic

MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO!14.6.2024 08:51:16 CEST | Pressemelding

Hør låta her: https://borse.lnk.to/MEREBANJO Hva vil vi ha? Mere banjo! Når får vi det? Fredag 14. Juni på alle strømmetjenester. Liker du bygda, banjo, protesttog, Rune Rudberg og en gitarknusende SterkeTim, så kan du heller ikke gå glipp av musikkvideoen som ligger klar til deg på YouTube! Sjekk den ut her: https://www.youtube.com/watch?v=93VhQc4uoYM Det blåser en vekkelsesvind over landet! Fra forblåste fiskevær i nord til frodige flatbygder i sør høres ropet: Mere banjo! Mere banjo! Partygrassduoen Børse har lytta til kravet, klatra opp på en høyball i Indre Østfold og blæsta ut en bøgdebanger som smeller like bra i Pontiac’en i Halden som i en Jaguar på beste vestkant. Børse er Mikael og Matias, som til vanlig står på scena med countryrapperne i Hagle. Her står de støtt i egne boots med mål om å blåse taket av låvefesten. Musikken varierer fra Hagle ved at den har et tydeligere countrypreg i vokal, harmonier og instrumenter, og mer fokus på historiefortelling i tekstuniverset. Bør