Dette er det nye navnet til IE&FLT

Forbundet IE&FLT blir “Forbundet Styrke”.

Foto: Egil brandsøy.

Etter sammenslåingen av LO-forbundene Industri Energi (IE) og Forbundet for Ledelse og Teknikk (FLT), har spørsmålet om et nytt navn skapt stort engasjement.

– Det er med stor glede jeg annonserer at vi har valgt et nytt navn. Vi har lyttet til våre medlemmer og tillitsvalgte, og nå skal vi bære navnet «Styrke» med stolthet, sier forbundsleder Frode Alfheim.

Han forklarer at det har vært en navnekonkurranse der nesten 2000 medlemmer har sendt inn navneforslag. I tillegg har det vært en grundig navneprosess i forbundet, og nå har valget falt på Forbundet Styrke.

Alfheim understreker at det nye navnet symboliserer forbundets mål og visjon.

– Vi skal være en styrke for våre medlemmer, i fagbevegelsen og i arbeidslivet, sier han.

Det vil i forbundsstyrets møte 11. juni og i landsstyrets møte 12. juni bli fremlagt en plan for innfasing av det nye navnet. Frem til dato for nytt navn vil fortsatt IE&FLT brukes som midlertidig navn.

IE&FLT er en sammenslåing mellom tidligere Industri Energi (IE) og Forbundet for Ledelse og Teknikk (FLT). Forbundet er LOs fjerde største med 80000 medlemmer innen olje, gass, landindustri, ledelse, teknikk og arbeidsinkludering. Medlemmene står for 80 prosent av den norske eksportverdien.

Frode AlfheimForbundslederIE&FLT

Om IE&FLT

IE&FLT organiserer 80.000 medlemmer innen olje, gass, landindustri, ledelse, teknikk og arbeidsinkludering. Bransjer som står for 80 prosent av den norske eksportverdien. Vi er LOs fjerde største forbund. Forbundet har kontorer i Stavanger, Oslo og Brussel.

Ledere i fremtidens arbeidsliv?- AVLYST19.6.2024 11:42:01 CEST | Pressemelding

Vi setter ledere, ingeniører og og funksjonærers rolle i fremtidens arbeidsliv på agendaen under Kongsberg Agenda. – Kongsberg Agenda er Norges viktigste teknologifestival og vi er stolte av å delta. For første gang er vi tilstede med et eget arrangement. Utviklingen av industrien tilsier at det trengs flere av disse yrkesgrupene på fremtidens arbeidsplasser, men digitalisering og robotisering endrer kompetansebehovet og rollene. Det inviterer vi til debatt om, sier forbundsleder Frode Alfheim. NB! Arrangementet er avlyst