Første milliontildeling fra Å-fondet er klar

Å Energi mottok nærmere 500 søknader til årets første tildelingsrunde. Nå har over 20 prosjekter fått tildelt til sammen 1 million kroner fra Å-fondet.

Å-fondet med første milliontildeling

– Å-fondet er et initiativ fra Å Energi som skal gi støtte til aktiviteter som fremmer mangfold, likestilling og fellesskap for barn og unge under 20 år i eierkommunene i Agder og Buskerud, sier Margit Unander, konserndirektør for Mennesker og kommunikasjon i Å Energi.

– Med Å-fondet ønsker vi å bidra til å skape lokale initiativ med positive ringvirkninger for fellesskapet. De prosjektene som har fått tildelt midler i denne runden er gode eksempler på nettopp dette, sier Unander.

– Det er utrolig gøy å se hvor mye engasjement som finnes for barn og unge i våre eierkommuner. Med så mange verdige kandidater har det vært en tøff jobb for juryen, men samtidig er vi veldig stolte av å kunne bidra med støtte til disse prosjektene, sier prosjektleder for Å-fondet, Kirsten Martinsen.

Over 20 prosjekter har fått tildelt midler i spennet fra 10 000 til 250 000 kroner. Totalt skal fondet dele ut 1 million kroner to ganger i året. Neste søknadsfrist er 1. oktober.

Se hele listen over tildelinger på afondet.no

Å-fondet med første milliontildeling
Margit Unander, konserndirektør Mennesker og kommunikasjon, Å Energi