Anleggsarbeid i innseglinga til Florø frå 1. juni
Kystverkets utdjupingsprosjekt Innsegling Florø startar opp 1. juni. Utbetringa av farleia skal auke framkoma i innseglinga, slik at fleire riggar kan anløpe Florø hamn.

For å auke sjøsikkerheita og framkoma inn til Florø, og redusere risikoen for grunnstøytingar og kollisjonar som i verste fall medfører tap av liv eller utslepp av olje eller andre miljøgifter i naturen, skal Kystverket fjerne fleire grunner i hovudfarleia til Florø i Vestland fylke. Ei ny navigasjonsinnretning blir også etablert i samband med tiltaket, samstundes som nokre av dagens navigasjonsinnretningar blir flytta for å passe til den nye seglingskorridoren.
– Det er særs viktig at alle sjøfarande er obs på at det blir anleggsarbeid i farleia utanfor Florø frå juni og utover hausten. Entreprenøren Wasa Dredging kjem sannsynlegvis til å nytte to riggar som blir flytta litt mellom dei seks ulike lokasjonane som skal utdjupast. Kystverket ber sjøfarande vise forsiktigheit og omsyn til dette. I anleggsperioden får farleia ei midlertidig merking som snevrar inn seglingsbreidda alt etter kvar entreprenøren arbeider, fortel prosjektleiar John André Vegge i Kystverket.
Legg til rette for offshoreriggar
Innseglinga til Florø skal utdjupast til 19 meters djupne, slik at breidda på seglingskorridoren blir utvida til 140 meter heilt inn til Westcon Yards Florø.
– Det er mellom anna mange offshoreriggar som kjem inn til Florø for ombygging, klassing og vedlikehald. No set innseglinga til Florø ei avgrensing på kva for type riggar som kan anløpe Florø hamn. Riggane som kjem inn er vanlegvis lasta med mykje utstyr og flyt difor djupare enn ein rigg i ballastkondisjon. Djupne- og breiddeforholda har medverka til at verftet i Florø har tapt kontraktar, samstundes som riggar som opererer på norsk sokkel utanfor Florø-området har vore nøydd til å segle over lengre distansar for å komme til verft som har ei innsegling utan avgrensingar, forklarer Vegge
Støyande arbeid
Anleggsarbeidet skal pågå mellom klokken 07.00 og 23.00 frå måndag til laurdag. Til saman skal 107 000 kubikkmeter prosjekterte faste massar sprengast og fjernast frå sjøbotnen. Kvar desse massene skal deponerast og korleis dei skal fordelast er framleis avhengig av politiske prosessar i kommunen.
– Sprengningane på sjøbotnen og den påfølgjande handteringa av steinmassene er arbeid som dessverre skaper støy. Prosjektet skal sjølvsagt halde seg innafor grenseverdiane i regelverket for både støy og rystingar. No i mai blir det dessutan gjennomført synfaringar og tilstandskartlegging på bygningar som er i nærleiken av sprengningsområda, fortel Vegge.
Videokartlegging påviser hamnespy
I samband med at anleggsarbeidet skal starte i neste månad, har Kystverket nyleg filma alle grunnene der det er planlagt utdjuping for å avdekke om det framleis er hamnespy i området.
– Videokartlegginga viser at det er funne hamnespy på dei to austlegaste lokasjonane. Massene frå desse lokasjonane vil bli deponert i deponi der Statsforvaltaren har gitt løyve til deponering av slike masser, og vil deretter bli dekt over med reine masser, fortel Vegge.
Nøkkelord
Kontakter
Prosjektleiar John André Vegge
992 96 127 / john.andre.vegge@kystverket.no
Om Kystverket
Kystverket er ein nasjonal etat for kystforvalting, sjøsikkerheit og beredskap mot akutt forureining. Kystverket arbeider aktivt for ein effektiv og sikker sjøtransport gjennom å ivareta transportnæringas behov for framkome og effektive hamner. Kystverket driv førebyggande arbeid og reduserer skadeeffektane ved akutt forureining, og medverkar til ein bærekraftig utvikling av kystsona. Kystverket ligg under Nærings- og fiskeridepartementet.
Følg pressemeldinger fra Kystverket
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Kystverket på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Kystverket
Cruisetrafikken flata ut i 20246.3.2025 15:30:03 CET | Pressemelding
Cruisetrafikken fortsatte ikke å øke i fjor, sammenlignet med 2023. Rundt 1,5 millioner unike cruisepassasjerer besøkte norske havner i løpet av 2024. Her får du en oppsummering av fjorårets cruisetrafikk i norske farvann og prognoser for 2025-sesongen.
42 omkom i norske havner – enkle grep kan redde liv28.2.2025 08:20:00 CET | Pressemelding
Over 40 personer har mistet livet etter å ha falt i sjøen fra fortøyde fritidsbåter de siste fem årene. Mange av ulykkene kunne vært unngått med enkle sikkerhetstiltak, mener Kystverket og Sjøfartsdirektoratet.
Stad skipstunnel: Fire tilbydere er prekvalifisert27.2.2025 14:50:22 CET | Pressemelding
Seks entreprenører meldte seg til å bli prekvalifisert for å kunne bygge Stad Skipstunnel. Nå er fire av dem kvalifisert til å gi tilbud.
Ny satellitt for havovervåking på rekordtid20.2.2025 13:58:44 CET | Pressemelding
Nå har Kystverket bestilt en ny AIS-satellitt. I samarbeid med Norsk Romsenter skal den helnorske lavbane-satellitten bygges på rekordtid. - AISsat-4 blir et verdifullt tilskudd i en fase der flere av våre operative satellitter nærmer seg slutten av sin forventa levetid, kommenterer kystdirektør Einar Vik Arset.
Klima i fokus: Kystverket inviterer til samarbeid for bærekraftige løsninger18.2.2025 15:15:28 CET | Pressemelding
I starten av februar samlet Kystverket bransjeaktører til en digital markedsdialog om klima- og miljøtiltak. Målet var å skape en åpen dialog om hvordan offentlige anskaffelser kan bidra til å redusere klimagassutslipp i kommende utbyggingsprosjekter.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom