Virtune AB (Publ) lanserar Virtune Staked Cardano ETP på Nasdaq Stockholm

Stockholm, den 15 maj 2024 - Virtune, en svensk reglerad kapitalförvaltare av digitala tillgångar, meddelar idag lanseringen av en ny innovativ och efterlängtad krypto-ETP, Virtune Staked Cardano ETP, på Nasdaq Stockholm, den största börsen i Norden.

Om Virtune Staked Cardano ETP
Virtune Staked Cardano ETP erbjuder exponering mot Cardano kombinerat med fördelarna av staking. Genom att inkludera staking erbjuder ETP:n en extra årlig avkastning på 2% utöver Cardanos egen värdeutveckling. Precis som alla Virtunes ETP:er är Virtune Staked Cardano ETP 100% fysiskt backad och handlas i SEK för den nordiska marknaden och tillgänglig på Avanza och Nordnet.

Viktig information om Virtune Staked Cardano ETP:

• 1:1 exponering mot Cardano med 2% extra årlig avkastning genom staking
  • 100% fysiskt backad
  • 1,49% årlig förvaltningsavgift

Virtune Staked Cardano ETP

• Fullständigt namn: Virtune Staked Cardano ETP
  • Kortnamn: Virtune Staked Cardano
  • Ticker: VIRADA
  • Handelsvaluta: SEK
  • Första handelsdag: Onsdagen den 15 maj 2024
  • ISIN: SE0021630449

Om Cardano
Cardano är en innovativ blockkedjeplattform baserad på proof-of-stake som grundades 2015 och kombinerar banbrytande teknologier för att erbjuda oslagbar säkerhet och hållbarhet till decentraliserade applikationer och system. Till skillnad från traditionella blockkedjor genomgår Cardano rigorös vetenskaplig granskning och utvecklas genom evidensbaserade metoder för att leverera skalbarhet, interoperabilitet och hållbarhet utan att kompromissa med säkerheten. Cardano syftar till att omfördela maktförhållandena i samhället genom att underlätta en säkrare, mer transparent och rättvis infrastruktur för individer och gemenskaper.

Christopher Kock, VD för Virtune:
"Efter att framgångsrikt ha lanserat Virtune Staked Solana ETP och Virtune Staked Polygon föregående månad så är vi glada över att kunna accelerera introduktionen av nya, innovativa staking-ETP:er på den nordiska marknaden. Denna produktlansering görs genom en reglerad, transparent och fysiskt backad struktur. Vi är fortsatt hängivna till att utbilda marknaden om kryptotillgångar och samarbetar intensivt med våra nära partners, inklusive Coinbase, som agerar som vårt förvaringsinstitut även för denna produkt. Denna lansering ger många investerare som ivrigt har väntat på ett säkert och enkelt sätt att få exponering mot Cardano kombinerat med staking, den möjlighet de har eftersökt en längre tid."

Dessa ETP:er riktar sig till institutionella investerare såväl som privata investerare och tillgodoser den växande efterfrågan från investerare i Norden som har väntat på ett sömlöst sätt att få exponering mot Cardano kombinerat med fördelarna av staking.

Om du är en institutionell investerare som är intresserad av att utforska potentialen med våra nuvarande och kommande ETP:er för din diskretionära tillgångsförvaltning eller vill lära dig mer om Virtune och vårt produktutbud, är du välkommen att kontakta oss. Besök www.virtune.com för mer information och registrera din e-postadress på vår hemsida för att få uppdateringar om kommande ETP-lanseringar och andra nyheter relaterade till digitala tillgångar.

Presskontakt:

Christopher Kock, vd Virtune AB (Publ)

christopher@virtune.com

+46 70 073 45 64

Virtune with its headquarters in Stockholm is a fully regulated Swedish digital asset manager and issuer of crypto exchange traded products on regulated European exchanges. With regulatory compliance, strategic collaborations with industry leaders and our proficient team, we empower investors on a global level to access innovative and sophisticated investment products that are aligned with the evolving landscape of the global crypto market.

Kryptoinvesteringar är förknippat med hög risk. Virtune ger inte investeringsråd, investeringar görs på egen risk. Värdepapper kan öka eller förlora värde, det finns ingen garanti att man får tillbaka investerat kapital. Läs prospekt, KID, villkor på virtune.com

Subsea7 awarded a contract for the Belinda field in the UK North Sea25.5.2024 14:01:09 CEST | Press release

Luxembourg – 25 May 2024 - Subsea7 S.A. (Oslo Børs: SUBC, ADR: SUBCY) today announced the award of a sizeable1 contract by Serica Energy, for the Belinda field development south-east of the Triton FPSO. The Belinda field is operated by Serica Energy and located approximately 190 kilometres east of Aberdeen in the UK Central North Sea, with a water depth of 95 metres. The contract scope includes project management, engineering, procurement, construction and installation (EPCI) of a 5-kilometre 8” production pipeline with a 3” piggy-backed gas lift line and an electro-hydraulic controls (EHC) umbilical. Subsea7’s scope also includes associated subsea structures and tie-ins to the Triton Floating Production Storage & Offloading (FPSO) vessel operated by Dana Petroleum, via an existing production manifold near the Triton riser base and for controls at the Evelyn valve skid. Project management and engineering work will commence immediately in Aberdeen. The offshore activities are scheduled

Novartis atrasentan Phase III data show clinically meaningful proteinuria reduction further advancing company's IgA nephropathy (IgAN) portfolio25.5.2024 12:15:00 CEST | Press release