Enighet i lønnsoppgjøret for Bedriftsavtalen

Natt til onsdag 15. mai ble det enighet i lønnsoppgjøret for 5855 ansatte i Bedriftsavtalen i Samfunnsbedriftene.

Odd-Haldgeir Larsen, leder for Fagforbundets forhandlingsdelegasjon
Odd-Haldgeir Larsen, leder for Fagforbundets forhandlingsdelegasjon Werner Juvik Fagforbundet

– Det har vært viktig for Fagforbundet med et rettferdig lønnsoppgjør for hele laget, sier forhandlingsleder i Fagforbundet, Odd-Haldgeir Larsen. Oppgjøret er på linje med frontfaget.

Avtalen omfatter ansatte i kommunalt eide AS og interkommunale selskaper innen avfall/gjenvinning, biblioteksentralen, IKT-bedrifter, næring/eiendom, parkering, revisjon og vann og avløp. I oppgjøret deltok forhandlingssammenslutningene i Fagforbundet, EL og IT Forbundet, YS Kommune, Unio og Akademikerne kommune og Samfunnsbedriftene.

Oljefondet investerer milliarder i våpenselskaper som selger våpen til Israel20.6.2024 07:09:38 CEST | Pressemelding

Ny rapport avslører at oljefondet er blant de største europeiske finansinstitusjonene som investerer i internasjonale våpenprodusenter som selger våpen til Israel. – Ved å selge våpen til Israel risikerer våpenprodusenter å legge til rette for pågående alvorlige brudd på internasjonal humanitær rett i Gaza, forbrytelser mot menneskeheten og uopprettelig skade på palestinernes rett til å bli beskyttet mot folkemord, sier Steinar Krogstad, LOs andre nestleder.