Aino Health AB (publ): Delårsrapport januari-mars 2024

Utökade existerande avtal. Förbättrat kassaflöde.

Januari – Mars 2024

• Omsättningen uppgick till 5 994 (6 180) TSEK

• Resultatet efter finansiella poster -2 943 (-2 791) TSEK

• Resultatet per aktie uppgick till -0,0 (-0,1) SEK

Under den senaste tiden har vi sett tillväxt inom vårt kundnätverk. Det är med stor glädje jag kan meddela att flera av våra befintliga kunder har valt att utöka sina licenser för att inkludera ännu fler medarbetare. Detta är inte bara en markör för vår plattforms framgång, utan också ett bevis på det ökande fokuset på employee sustainability bland företag och organisationer.

Våra kunder inser att en sund och hållbar arbetsmiljö är nyckeln till långsiktig framgång och tillväxt. Genom att investera i sina medarbetares välbefinnande och hälsa inte bara ökar företagets produktivitet och lönsamhet, utan stärker också banden mellan medarbetare och organisationen som helhet.

En central faktor bakom denna framgång är våra tekniska framsteg. Vi har gjort betydande investeringar i att förbättra vår plattform, vilket gör det möjligt för oss att skapa ännu mer värde för våra kunders data. Genom avancerade analyser och skräddarsydda lösningar kan vi nu erbjuda våra kunder djupgående insikter som hjälper dem att främja en kultur av välmående och hållbarhet på arbetsplatsen.

Vi på Aino Health är fast beslutna att vara en pålitlig partner för våra kunder när det gäller att främja employee sustainability. Vi är övertygade om att en sund och välmående arbetskraft är grunden för varje framgångsrik organisation, och vi är stolta över att kunna stödja våra kunder på deras resa mot detta mål.

Finansiering av verksamheten i nuläget
Vid avläggande av kvartalsrapport för första kvartalet är en företrädesemission planerad med teckningstid i juni 2024 men utfallet är ännu inte känt. Styrelsen bedömer att det finns goda förutsättningar för att utfallet i den planerade emissionen tillsammans med uppnådda försäljningsprognoser skapar förutsättningar för fortsatt drift för räkenskapsåret 2024. Ledningen är medveten om att det föreligger osäkerheter i dessa antaganden men ser dock riskerna som hanterbara och verkar kontinuerligt med att överbrygga dem.

Informationen är sådan som Aino Health AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Detta pressmeddelande lämnades för offentliggörande genom Jyrki Eklunds, vd och koncernchef på Aino Health AB, försorg klockan 08:30 den 14 maj 2024.

För mer information
Jyrki Eklund
VD, Aino Health
jyrki.eklund@ainohealth.com

Aino Health AB (publ) är listat på Nasdaq Stockholm First North Growth Market (Ticker: AINO).

Certified adviser
Carnegie Investment Bank AB (publ)
För mer information: https://investors.ainohealth.com/certified-adviser/

Om Aino Health (publ)
Aino Health är den ledande leverantören av Software as a Service-lösningar inom Corporate Health Management. Företagets kompletta system av SaaS-plattformar och tjänster minskar sjukfrånvaro, sänker relaterade kostnader och förbättrar affärsresultat genom ökad produktivitet och medarbetarengagemang genom att göra hälsa och välbefinnande till en integrerad del av det dagliga arbetet. För mer information besök ainohealth.com.

Udstedelse af RSU program18.5.2024 11:34:18 CEST | pressemeddelelse

I overensstemmelse med bemyndigelsen fra generalforsamlingen den 18. april 2024 har bestyrelsen i dag indført et incitamentsprogram for selskabets bestyrelse. Incitamentetprogrammet er designet og struktureret omkring konceptet med at fastholde medlemmer af bestyrelsen samtidig med at der skabes incitament til en positiv aktiekursudvikling og virksomhedens resultater til gavn for selskabets aktionærer. Incitamentsprogrammet inkluderer Restricted Share Units ("RSU'er"), som giver ret til at deltagerne tildeles et antal aktier svarende til antallet af optjente RSU'er mod betaling af udnyttelseskursen. Programmet er underlagt en række betingelser som deltagerne skal overholde og som betyder at selskabet maksimalt vil skulle udstede 2.025 aktier til kurs 1.056 DKK forudsat at alle betingelser overholdes samt at den enkelte vælger at udnytte sine RSUér. Den beregnede værdi af programmet til den samlede bestyrelse ved brug af Black & Scholes er opgjort til DKK 350.146. Vestingkursen er bereg

Constellation Brands Announces Updated Time of Presentation at the Bernstein 40th Annual Strategic Decisions Conference on Wednesday, May 29, 202418.5.2024 01:05:50 CEST | Press release

VICTOR, N.Y., May 17, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Constellation Brands, Inc. (NYSE: STZ), a leading beverage alcohol company, announces an updated time that Bill Newlands, President and Chief Executive Officer, and Garth Hankinson, Executive Vice President and Chief Financial Officer, will participate in a previously announced fireside chat at the Bernstein 40th Annual Strategic Decisions Conference on Wednesday, May 29, 2024 in New York, NY. The presentation is scheduled to begin at 4:30 p.m. EDT and is expected to cover the company’s strategic business initiatives, financial metrics, and operating performance, as well as outlook for the future. A live, listen-only webcast of the presentation will be available on the company’s investor relations website at ir.cbrands.com under the News&Events section. When the presentation begins, financial information discussed in the presentation, and a reconciliation of reported GAAP financial measures with comparable and other non- GAAP financial mea