dLab erhåller en order om cirka 800 000 SEK av Gotlands Energi AB

Lund, 13 maj 2024

Dlaboratory Sweden AB (publ) meddelar idag att bolaget har erhållit en order om cirka 800 000 SEK från Gotlands Energi AB. Ordern avser dLabs intelligenta platform där Gotlands Energi väljer att påbörja övervakning av sitt elnät med hjälp av applikationerna dAnalyzer och dQuality för att förbättra leveranskvalitén i elnätet. Ordern kommer att levereras och installeras under augusti 2024 och medför en engångsintäkt om cirka 660 000 SEK, samt en årligt åtekommande avgiftsintäkt om ytterligare cirka 130 000 SEK.

"Vi är självklart mycket glada över att Gotlands Energi har valt oss som partner för att fördjupa insikterna i deras nät och förbättra tillförlitligheten. Gotlands Energis elnät är lite speciellt då det är ett ö-nät, alltså att det är isolerat med få anslutningar till fastlandet, dessutom med en hög andel förnyelsebar energi vilket medför extra krav på kvalitet i nätet. Dessutom är det alltid kul med en helt ny kund, som har Vattenfall som huvudägare.”, kommenterar dLabs VD Rickard Jacobsson.

Beställningen avser installation av hård- och mjukvara till ett antal av Gotlands Energis fördelningsstationer av Bolagets digitala plattform, det sammanlagda ordervärdet uppgår till cirka 800 000 SEK. Plattformen kommer att levereras och installeras under augusti 2024.

Mer om Gotlands Energi
Gotlands Energi fokuserar på att tillhandahålla hållbara energilösningar för både privatpersoner och företag och levererar idag till 43 000 kunder på ön. Företaget fokuserar i hög grad på att möjliggöra energiomställningen genom ett effektivt elnät som möter behoven av nätkapacitet, el- och leveranskvalitet. Gotlands Energi består av Gotlands Energi AB, Gotlands Elnät AB och Gotlands Elförsäljning AB. Vattenfall äger 75 procent av bolaget och Region Gotland äger resterande 25 procent. Implementeringen av dLabs plattform för övervakning och förbättrad leveranssäkerhet avseende sitt elnät går i linje med Gotland Energis ambitioner.

För mer information, vänligen kontakta:
Rickard Jacobson, VD dLab
Telefon: +46(0)70-499 99 34
E-post: rickard.jacobson@dlaboratory.com
Hemsida: www.dlaboratory.com

Om Dlaboratory Sweden AB (publ)

Dlaboratory Sweden AB är en cleantech-grupp som erbjuder en intelligent digital plattform som skapar förutsättningar för energisektorn att bidra till framtidens hållbara samhälle. Genom intelligent analys av elnätet och förutsättningar för datadrivna beslut, skapas möjligheter till ett moderniserat arbetssätt och ett mer motståndskraftigt elnät. dLabs kommersiella verksamhet startade 2015 och bolaget har sitt säte i Lund. Bolagets aktie (DLAB) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är FNCA Sweden AB.

Udstedelse af RSU program18.5.2024 11:34:18 CEST | pressemeddelelse

I overensstemmelse med bemyndigelsen fra generalforsamlingen den 18. april 2024 har bestyrelsen i dag indført et incitamentsprogram for selskabets bestyrelse. Incitamentetprogrammet er designet og struktureret omkring konceptet med at fastholde medlemmer af bestyrelsen samtidig med at der skabes incitament til en positiv aktiekursudvikling og virksomhedens resultater til gavn for selskabets aktionærer. Incitamentsprogrammet inkluderer Restricted Share Units ("RSU'er"), som giver ret til at deltagerne tildeles et antal aktier svarende til antallet af optjente RSU'er mod betaling af udnyttelseskursen. Programmet er underlagt en række betingelser som deltagerne skal overholde og som betyder at selskabet maksimalt vil skulle udstede 2.025 aktier til kurs 1.056 DKK forudsat at alle betingelser overholdes samt at den enkelte vælger at udnytte sine RSUér. Den beregnede værdi af programmet til den samlede bestyrelse ved brug af Black & Scholes er opgjort til DKK 350.146. Vestingkursen er bereg

Constellation Brands Announces Updated Time of Presentation at the Bernstein 40th Annual Strategic Decisions Conference on Wednesday, May 29, 202418.5.2024 01:05:50 CEST | Press release

VICTOR, N.Y., May 17, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Constellation Brands, Inc. (NYSE: STZ), a leading beverage alcohol company, announces an updated time that Bill Newlands, President and Chief Executive Officer, and Garth Hankinson, Executive Vice President and Chief Financial Officer, will participate in a previously announced fireside chat at the Bernstein 40th Annual Strategic Decisions Conference on Wednesday, May 29, 2024 in New York, NY. The presentation is scheduled to begin at 4:30 p.m. EDT and is expected to cover the company’s strategic business initiatives, financial metrics, and operating performance, as well as outlook for the future. A live, listen-only webcast of the presentation will be available on the company’s investor relations website at ir.cbrands.com under the News&Events section. When the presentation begins, financial information discussed in the presentation, and a reconciliation of reported GAAP financial measures with comparable and other non- GAAP financial mea