Ändring i Aktias ledningsgrupp: Outi Henriksson lämnar uppdraget som Aktias ekonomi- och finansdirektör

Aktia Bank Abp
Börsmeddelande
13.5.2024 kl. 10.30

Aktias ekonomi- och finansdirektör och medlem av ledningsgruppen Outi Henriksson har beslutat att lämna bolaget för nya karriärmöjligheter utanför bolaget. För att säkerställa en flexibel överföring av ansvarsområden kommer Henriksson att fortsätta arbeta för Aktiakoncernen uppskattningsvis till slutet av augusti.

Henriksson har varit ekonomi- och finansdirektör på Aktia sedan 2017. Rekryteringsprocessen för en ny ekonomi- och finansdirektör inleds omedelbart.

"Jag vill rikta ett varmt tack till Outi för hennes värdefulla arbete med att utveckla koncernen under de senaste sju åren. Under hennes tid på Aktia har bolaget genomgått en stor strategisk omvandling till en kapitalförvaltarbank och lyckats förbättra lönsamheten", säger Juha Hammarén, verkställande direktör för Aktia. "Outi har med sina starka kompetenser inom ledarskap och affärsverksamhet spelat en avgörande roll i bolagets utveckling, och jag är övertygad om att hon kommer att fortsätta vara framgångsrik också i sina kommande utmaningar.”

"De snart sju åren på Aktia har på många sätt varit en mycket givande period - inte bara för mig som ekonomi- och finansdirektör, utan också för bolaget tack vare den goda utvecklingen", säger Outi Henriksson. "Som aktieägare i Aktia kommer jag att stödja och följa med Aktias resultatutveckling med stort intresse. Jag är övertygad om att Aktias professionella team kommer att fortsätta bolagets resa mot tillväxt och bolagets strategiska mål."

AKTIA BANK ABP

För mer information:

Mia Smeds, kommunikationsdirektör, tfn 044 546 0379

Oscar Taimitarha, direktör för investerarrelationer, tfn 040 562 2315

Distribution:
Massmedier
www.aktia.com

Aktia är en finländsk kapitalförvaltare, bank och livförsäkrare som har skapat välstånd och välfärd generation efter generation redan under 200 års tid. Vi tillhandahåller våra kunder digitala tjänster i ett flertal kanaler och ger personlig service på våra verksamhetsställen i huvudstadsregionen samt i Åbo-, Tammerfors-, Vasa- och Uleåborgsregionerna. Vår belönade kapitalförvaltnings fonder säljs även internationellt. Vi sysselsätter ca 860 personer på olika håll i Finland. Aktias förvaltade kundtillgångar (AuM) uppgick 31.3.2024 till 14,1 miljarder euro och balansomslutningen till 12,1 miljarder euro. Aktias aktie noteras på Nasdaq Helsinki Oy (AKTIA). aktia.com.

Ice Fish Farm – Proposed change of company name30.5.2024 11:45:07 CEST | Press release

Reykjavík, 30 May 2024 - The board of directors of Ice Fish Farm AS (the "Company") will propose that the general meeting resolves to change the company name to Kaldvik AS at the Company's annual general meeting on 20 June 2024. If approved, the Company will be trading under a new name and a new ticker immediately following the general meeting. The Company is trading its shares under the ticker "KLDVK" on Nasdaq First North Iceland already prior to the general meeting. Contacts: Róbert Róbertsson, CFO of ICE FISH FARM AS: +354 8430086 About Ice Fish Farm: Ice Fish Farm is listed on Euronext Growth Oslo. The company is the 100% owner of Fiskeldi Austfjarða ehf., the leading farming company in Iceland with its head office in Eskifjörður. The Company is fully integrated with control over all parts of the value chain. See https://www.icefishfarm.is for more information about the Company. This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Secur

Rentetillæg fastsat på SDRO udstedt af Realkredit Danmark A/S30.5.2024 11:42:59 CEST | pressemeddelelse

Realkredit Danmark har fastsat tillæg på obligationer i serie 11F, 12E og 12F Realkredit Danmark offentliggør hermed tillæg til referencerenten på obligationerne bag FlexKort®, RD Cibor6® Green og RD Cibor6® som udstedes i forbindelse med refinansieringen pr. 1. juli 2024. Opdaterede Endelige vilkår offentliggøres hermed. Eventuelle spørgsmål kan rettes til Hella Gebhardt Rønnebæk, tlf. 45 13 20 68. Vedhæftede filer NewFinalTerms11FMAJ2024DKiiNewFinalTerms12FMAJ2024DKiiNewFinalTerms12EMAJ2024DKii

Publication of a Company Description30.5.2024 11:38:20 CEST | Press release

Kaldvík (Ice Fish Farm) has published a Company Description in relation to the admission to trading of the Company's Affiliated Shares on Nasdaq First North Growth Market Iceland. The Company Description, dated 24 May 2024 is attached. Nasdaq First North Growth Market Disclaimer Nasdaq First North Growth Market is a registered SME growth market, in accordance with the Directive on Markets in Financial Instruments (EU 2014/65) as implemented in the national legislation of Denmark, Finland, Iceland and Sweden, operated by an exchange within the Nasdaq group. Issuers on Nasdaq First North Growth Market are not subject to all the same rules as issuers on a regulated main market, as defined in EU legislation (as implemented in national law). Instead, they are subject to a less extensive set of rules and regulations adjusted to small growth companies. The risk in investing in an issuer on Nasdaq First North Growth Market may therefore be higher than investing in an issuer on the main market.

Selskabsmeddelelse nr. 6, 2023/2430.5.2024 11:15:00 CEST | pressemeddelelse

Investeringsselskabet Luxor A/S’ bestyrelse har dags dato godkendt halvårsrapport pr. 31. marts 2024. 2. kvartal 2023/24: Basisindtjeningen er kr. 10,0 mio. (kr. 12,2 mio.). Resultat før skat er kr. 14,1 mio. (kr. 12,1 mio.). Kvartalets resultat før skat er kr. 4,1 mio. højere end basisindtjeningen, hvilket skyldes:kr. 2,5 mio. fra dagsværdiregulering af finansielle aktiver. kr. 1,6 mio. fra dagsværdiregulering af renteswaps og gæld til realkreditinstitutter. Halvåret 2023/24: Basisindtjeningen er kr. 21,9 mio. (kr. 21,7 mio.). Koncernens resultat før skat er kr. 12,9 mio. (kr. 20,3 mio.). Halvårets resultat er kr. 9,0 mio. lavere end basisindtjeningen, hvilket skyldes: kr. 5,3 mio. fra dagsværdiregulering af finansielle aktiver. kr. -14,3 mio. fra dagsværdiregulering af renteswaps og gæld til realkreditinstitutter samt omkostninger til optagelse af realkreditlån. Forventet basisindtjening 2023/24: For regnskabsåret 2023/24 forventes på indeværende tidspunkt en basisindtjening i niveau

Prosafe SE: Prosafe issued Conditional Letter of Intent for Safe Boreas30.5.2024 11:08:50 CEST | Press release

Oslo, 30 May 2024 Prosafe has been issued a Conditional Letter of Intent (CLoI) for the Safe Boreas to provide gangway connected operations to support a project off the coast of Western Australia. The CLoI is conditional upon execution of a final contract. The firm duration of the contract linked to the CLoI is 15 months with up to six months of options. The Safe Boreas will mobilise from the North Sea within Q2 2025. Safe Boreas will undergo its five-yearly special periodic survey and other maintenance works prior to commencement of the contract. The value of the contract linked to the CLoI is approximately USD 75 million to USD 100 million depending on options. The Safe Boreas is one of the world’s most advanced and versatile semi-submersible DP-3 accommodation vessels and complies with stringent rules in Australia, Norway and UK. Single person cabins, extensive recreation facilities, combined with a large deck area, cranes and passive motion compensated gangway will ensure the highe