Söderberg & Partners inngår samarbeid med Gåfotball Norge

Gåfotball er en sterkt voksende sport både i Norge og internasjonalt. Sporten gir tidligere aktive spillere mange nye år med fotball, mens spillere som aldri har spilt fotball før kan finne en arena for sosial og fysisk aktivitet.

Gåfotball er en sterkt voksende sport i Norge og det finnes ca 70 klubber. I fjorårets EM ble Damer 40+ europamestere, mens herrer 60+ tok sølv.

– Gåfotball er en spennende satsning som vi ser fram til å følge med på, sier Jan Kjetil Hvamstad, administrerende direktør i Söderberg & Partners. – I en tid med en økende andel eldre, er det viktig med sosiale møteplasser som oppmuntrer til fysisk aktivitet. Gåfotball er et prosjekt som helt klart fremmer folkehelsen gjennom tilrettelagt aktivitet, fortsetter han.

Mål om dobling av antall klubber

Gåfotball Norge jobber for å øke antall regionale turneringer. Disse er viktige for å sikre rekruttering til sporten, og det bidrar til at flere kan spille gåfotball lokalt. Spillerne dekker i hovedsak alle kostnader selv, det er derfor vesentlig å bidra til at kostnadene for å delta ikke oppleves som et hinder.

Det er i dag rundt 70 aktive klubber som er i gang med gåfotball i Norge. Enkelte klubber legger hovedvekten på det sosiale, mens andre er mer konkurranseorientert. Målet er å doble antallet klubber, og da er et samarbeid med næringslivet avgjørende.

– Vi er ekstremt glade for å ha Söderberg & Partners med på laget. Finansiell støtte og muligheten til å nå ut til nye klubber, spillere og samarbeidspartnere gjennom bedriftens kanaler er avgjørende, sier Terje Martinsen, styreleder i Gåfotball Norge.

– Vi har initialt rettet oss mot bransjer som ser gevinster i at folk fortsetter å være sosialt og fysisk aktive etter en yrkesmessig eller sportslig karriere er over, fortsetter Martinsen. – Dette gjelder jo så absolutt for forsikring.

Demensprosjekt

Gåfotballen er også engasjert i et prosjekt for personer med demens. Gåfotball Norge, sammen med Nasjonalforeningen for Folkehelse og Flint Fotball i Tønsberg, har igangsatt et pilotprosjekt for å se på hvordan effekten av gåfotball kan benyttes for å stimulere demente fysisk og psykisk. Forskerteam fra Universitet Sør-Norge har fulgt prosjektet.

– Det har vært en spennende reise gjennom snart ett år, med svært god effekt for deltagerne. Det skal nå legges til rette for et nasjonalprosjekt. Vi ser at Söderberg & Partners og Gåfotball Norge har flere sammenfallende interesser som retter seg mot en befolkning som blir stadig eldre, avslutter Terje Martinsen.

Dette er gåfotball

Spilles med 5 utespillere og en keeper på en bane på 20 x 45 meter. Det er kun lov til å gå, og det skal være minimal kroppskontakt. Spillere er kvinner og menn fra 40 år og oppover. Det er ulike aldersklasser. Det finnes ca 70 klubber i Norge, flere turneringer blir arrangert og Norge stiller med 7 landslag i årets VM i Chesterfield i England. I fjorårets EM ble Damer 40+ europamestere, mens herrer 60+ tok sølv. Gåfotball Norge er en interesseorganisasjon som skal fremme sporten gåfotball, og være ansvarlig for landslagene.

Mer om gåfotball her

– Vi er ekstremt glade for å ha Söderberg & Partners med på laget. Den finansiell støtten gir muligheter til å nå ut til nye klubber, spillere og samarbeidspartnere sier Terje Martinsen, styreleder i Gåfotball Norge.
Last ned bilde
Last ned bilde

Söderberg & Partners er en av Nordens ledende rådgivere og formidlere av forsikringer og finansielle produkter. Våre oppdragsgivere er bedrifter, organisasjoner, fagforbund og privatpersoner. Våre tjenester i Norge inkluderer forsikringsrådgivning, forsikringsmegling, pensjonsrådgivning, formuesrådgivning, medlemsforsikringer til foreningsmarkedet og uavhengig skadeoppgjør og skaderådgivning. Konsernet har i dag 4400 medarbeidere fordelt på 144 kontorer i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Nederland, Luxemburg, UK og Spania. Hovedkontoret ligger i Stockholm.

Söderberg & Partners etablerte seg i Norge i 2014 og kjøper her inn forsikringstjenester på vegne av våre kunder for NOK 10 mrd. årlig, noe som gjør den norske virksomheten til en av de største kjøperne av forsikring i det norske markedet. Vi er 390 ansatte i Norge, fordelt på Lysaker, Tønsberg, Kristiansand, Bryne, Bergen, Ålesund, Molde, Kristiansund, Trondheim, Fredrikstad, Raufoss, Bodø, Svolvær og Tromsø.