Beslut från JLT Mobile Computers AB:s (publ) årsstämma tisdag den 7:e maj, 2024

Växjö, Sverige, 7:e maj 2024 * * * JLT Mobile Computers, informerar att årsstämma i JLT Mobile Computers AB (publ) hölls tisdagen den 7 maj 2024 i Växjö där följande huvudsakliga beslut fattades.

Årsstämman beslutade att fastställa framlagd resultat- och balansräkning för moderbolaget och koncernen. Årsstämman beslutade, i enlighet med styrelsens förslag, att ingen utdelning lämnas till aktieägarna för räkenskapsåret 2023.

Styrelseledamöterna och verkställande direktören beviljades ansvarsfrihet för 2023 års förvaltning.

I enlighet med valberedningens förslag beslutades att styrelsen ska bestå av fem ledamöter utan suppleanter. Till styrelseledamöter för tiden intill slutet av nästa årsstämma omvaldes Ola Blomberg, Jan Sjöwall, Jessica Svenmar, Per Ädelrot och Karl Hill. Stämman beslutade att omvälja Ola Blomberg till styrelseordförande. Beslutades att ha en revisor utan suppleanter. Luminor Revision AB nyvaldes som revisor.

Årsstämman beslutade, i enlighet med valberedningens förslag, att styrelsearvodet ska utgå med totalt 600 000 kronor, varav styrelsens ordförande ska erhålla 200 000 kronor och övriga ledamöter ska erhålla 100 000 kronor vardera. Årsstämman beslutade även att arvode till bolagets revisor ska utgå enligt godkänd räkning.

Årsstämman beslutade vidare att bolaget ska ha en valberedning bestående av tre ledamöter, varvid en ledamot ska utses av var och en av de tre största aktieägarna i bolaget. Ordförande i valberedningen ska, om inte ledamöterna enas om annat, vara den ledamot som utses av den största aktieägaren.

Årsstämman beslutade även, i enlighet med styrelsens förslag, om emission av högst 1 000 000 teckningsoptioner till bolagets helägda dotterbolag JLT Mobile Computers Sweden AB för överlåtelse på marknadsmässiga villkor till JLT-koncernens nuvarande och/eller tillkommande ledande befattningshavare och övriga nyckelpersoner. Varje teckningsoption ger rätt att under tiden 1 juni - 30 juni 2027 teckna en ny aktie i bolaget. Teckningskursen per aktie vid sådan nyteckning ska uppgå till det högsta av 5,40 kronor eller 130 procent av den genomsnittliga stängningskursen för bolagets aktie under de 10 handelsdagar som följer omedelbart efter årsstämman 2024.

Årsstämman beslutade slutligen, i enlighet med styrelsens förslag, om bemyndigande för styrelsen att under tiden intill nästa årsstämma, vid ett eller flera tillfällen, fatta beslut om nyemission av högst 2 871 200 aktier, vilket motsvarar 10 procent av antalet aktier i bolaget per dagen för årsstämman. Styrelsen ska därvid ha rätt att besluta om avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt samt bestämmelse om apport, kvittning eller annat villkor.

Ytterligare finansiell information hittas på JLT:s investerarsidor.

Denna information är sådan information som JLT Mobile Computers AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom nedanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 7 maj 2024 kl. 18:00 CET.

Förfrågningar

JLT Mobile Computers Group
Per Holmberg, CEO Eminova Fondkommission AB
Tel.: +46 70 361 3934 Tel.: +46 08 684 211 10
per.holmberg@jltmobile.com
www.jltmobile.com
adviser@eminova.se
www.eminova.se

Om JLT Mobile Computers

Tillförlitlig prestanda, mindre krångel. JLT Mobile Computers är en ledande leverantör av stryktåliga mobila datorer och lösningar för de tuffaste miljöerna. Närmare 30 års erfarenhet har gjort det möjligt för oss att sätta standarden vad gäller användningen av ruggad IT-utrustning. Detta genom en kombination av oöverträffad produktkvalitet, enastående service och support samt förstklassiga lösningar som säkerställer problemfri drift för kunder inom lager/logistik, transport, tillverkning, gruvor, hamnar och jordbruk. JLT agerar globalt med kontor i Sverige, Frankrike och USA och med ett internationellt nätverk av återförsäljare på lokala marknader. Företaget grundades 1994 och är sedan 2002 noterat på Nasdaq First North Growth Market under symbolen JLT med Eminova Fondkommission AB som Certified Adviser. För mer information, besök jltmobile.com.

Weekly share repurchase program transaction details29.5.2024 18:33:44 CEST | Press release

May 29, 2024 SBM Offshore reports the transaction details related to its EUR65 million (c. US$70 million) share repurchase program for the period May 23, 2024 through May 29, 2024. The repurchases were made under the EUR65 million share repurchase program announced on February 29, 2024 and effective from March 1, 2024. The objective of the program is to reduce share capital. Information regarding the progress of the share repurchase program and the aggregate of the transactions (calculated on a daily basis) for the period March 1, 2024 through May 29, 2024 can be found in the top half of the table below. Further detailed information regarding both the progress of the share repurchase program and all individual transactions can be accessed via the Investors section of the Company’s website. Share Repurchase ProgramOverall progress Share Repurchase Program:Total Repurchase AmountEUR 65,000,000Cumulative Repurchase AmountEUR 21,944,332Cumulative Quantity Repurchased1,553,031Cumulative Ave

Progress on cosmetics plant project: completion of the basic engineering phase and success of the related test campaign29.5.2024 17:45:00 CEST | Press release

PRESS RELEASE Progress on cosmetics plant project: completion of the basic engineering phase and success of the related test campaign Evry, 29 May 2024 – 05:45 p.m.: Global Bioenergies has successfully completed the basic engineering phase of its plant project dedicated to the cosmetics markets whose commissioning is scheduled for mid-2027. The engineering work carried out as part of the basic engineering has precisely defined the each of the units that will enable the fully integrated production of cosmetic-grade isobutene derivatives. It also confirms the project schedule and the nominal CAPEX of 65 million euros (i.e. a maximum CAPEX of 80 million euros taking into account contingencies). Roland Desvignes, Industrial Director of Global Bioenergies, explains: “Two engineering firms have been mandated, the first to handle the biological side, and the second the part dedicated to green chemistry. Their respective expertise gives us a very good vision of the plant's blueprints. We are n