Nyhet! Apollo lanserer reiser til Gambia

Milelange sandstrender, unike naturopplevelser og en gjestfri lokalbefolkning: I vinter kan du oppleve Afrikas blideste kyst med Apollo!

Apollos portefølje vokser i takt med nordmenns eventyrlyst. Nå utvider derfor reisearrangøren vinterprogrammet sitt med ytterligere ett reisemål i Afrika: Gambia!

- Etter pandemien har vi sett en tydelig økt etterspørsel etter nye reisemål, spesielt på vinterhalvåret. Nordmenn vil alltid elske Kanariøyene, men stadig flere ønsker å oppleve nye steder, bli kjent med nye kulturer, prøve nye smaker og utvide horisontene sine – og i Gambia får man innfridd alle feriebehov, sier Beatriz Rivera, Kommunikasjonssjef i Apollo.

For Gambia er kanskje Afrikas minste land, men dets fengslende utvalg av store opplevelser og aktivitetsmuligheter motsier den lille størrelsen. De milelange sandstrendene er naturligvis et trekkplaster i seg selv, men her kan du også begi deg ut på kajakkpadling i månelys, utforske nasjonalparker og kulturparker, lære deg lokale kokkekunster, gå på skattejakt i fargerike markeder og unne deg en dag om bord på en båt gjennom famøse Gambia River.

- I Gambia er tempoet tilbakelent, men mulighetene mange. Her kan du koble av på gode hoteller, eller fylle ferien med opplevelser, sanser og smaker du sent vil glemme. Variasjonen og den relativt korte reiseveien gjør også at dette er et ypperlig reisemål for alle – fra barnefamilier og vennegjenger til godt voksne og aktive reisende, sier Rivera.

Et fantastisk flyprodukt!

Når Apollo nå lanserer sitt nyeste reisemål, slår de også på stortromma når det kommer til flyløsningen. Fra Norge, Sverige og Finland flyr man via København - hvor man deretter tas direkte til Banjul med en SAS A321neo LR. Dette er samme flytype som flyselskapet bruker på sine langdistanseflyvninger til eksempelvis New York. Det innebærer blant annet at Apollos reisende får hele tre ulike klasser å velge imellom: SAS Charter Standard, SAS Charter Plus og SAS Charter Business.

- Det er ingen tvil om at dette blir en av verdens beste charterflyvninger. Her snakker vi en unik og førsteklasses flyopplevelse fra start til slutt, som ingen andre charterfly er i nærheten av å kunne sammenligne seg med i det Skandinaviske markedet, sier Rivera.

Apollos reiser til Gambia vil gå fra november til april, og reisearrangøren tilbyr både pakkereiser bestående av fly og hotell, og kun flybilletter.

Praktisk informasjon om flyvningen

Apollos reiser fra Norge til Gambia går via København. På direkteruten fra København til Banjul, kan de reisende velge mellom tre ulike flyklasser: SAS Charter Standard, SAS Charter Plus og SAS Charter Business. Alle klasser har to måltider pr. reisevei, individuelle HD skjermer med innebygd underholdning samt håndbagsje inkludert. Velger man å oppgradere til SAS Charter Business eller SAS Charter Plus, er også dette inkludert:

SAS Charter Business

SAS Charter Plus

• Fast Track (utreise CPH)

• SAS lounge (utreise CPH)

• Prioritert innsjekk og ombordstigning (utreise CPH)

• A la carte-meny

• Velkomstdrink

• Generøs buffé med fine viner, frukt og snacks

• Underholdningssystem på 15,5 “ HD skjerm

• Innsjekket bagasje 40 kg (delt på to vesker)

• Håndbagasje 8 kg

• WiFi uten avgift

• Plass i fremste kabin

• Bredere sete med mer benplass, som kan gjøres om til flat seng

• Prioritert innsjekk (utreise CPH)

• Treretters Plus-meny

• Drikke inkludert til måltider

• Underholdningssystem på 12 “ HD skjerm

• Innsjekket bagasje 30 kg

• Håndbagasje 8 kg

• WiFi mot avgift

• Bredere sete og mer benplass

Gambia River
SAS Charter Business
SAS Charter Plus
SAS Charter Standard

Sammen med spesialistarrangørene Golf Plaisir, Lime Travel og Xtravel samt treningshotellet Playitas er Apollo en del av gruppen DER Touristik Nordic AB. Vi jobber aktivt med bærekraftige reiser og har vært Travelife-sertifisert siden 2016. Les mer på www.apollo.no.