Emelie Hollow slipper musikk på norsk, og første låt ut er en sårbar og vakker kjærlighetslåt; “Nå har du meg”

“Det er både dødsskummelt og nydelig på en gang!”

Marthe Thu

“Kjærlighet er jo noe som følger med store deler av livet, på godt og vondt. “Nå har du meg” er en kjærlighetslåt, hvor jeg skriver om hvor skummelt det er å satse på noen. Kjærligheten er jo ikke sånn som på film, og i løpet av livet har jeg sett det gå galt så mange ganger. På et punkt har jeg tenkt at kjærlighet er noe nesten “mytisk” som jeg aldri kommer til å fullt ut få oppleve – men så gjorde jeg det og turte å gå inn i det med hele meg. Det er både dødsskummelt og nydelig på en gang!”

De siste årene har Emelie Hollow etablert seg som en av våre største og mest strømmede artister her hjemme, både som låtskriver for andre og som en en artist hvis stemme kan få et helt konsertlokale til å nærmest glemme å puste. Hennes samarbeid med Alan Walker, låten Lily, er til dags dato strømmet mer enn tre milliarder ganger; hennes siste album ble i Aftenposten omtalt som "instant gåsehud".
Emelie Hollow har sunget på engelsk på de kritikerroste albumene hun har gitt ut så langt i karrieren. I starten av 2024 var hun en av artistene som hyllet hverandre i TV2-suksessen Hver gang vi møtes. Her tolket hun flere låter på norsk, og dette har gitt mersmak. Hun forteller:

“Det har alltid falt meg naturlig å synge på engelsk, så det å prøve seg på norsk er både litt skummelt og utrolig spennende på samme tid! Det er en helt annen måte å skrive og synge på, så jeg føler at jeg må «grave» litt mer for å finne de riktige ordene. Jeg syns det var veldig gøy å synge mer på norsk på Hver gang vi møtes, så derfor ville jeg holde meg litt i det hjørnet en stund til!”

Hør "Nå har du meg" her: https://EmelieHollow.lnk.to/NaHarDuMeg

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Popsensasjonen Dagny annonserer at hun slipper albumet «ELLE» 7. juni27.5.2024 20:46:00 CEST | Pressemelding

Dagny annonserer i dag at hun slipper albumet «ELLE» den 7. juni. «ELLE» er den etterlengtede oppfølgeren til debutalbumet "Strangers / Lovers" fra 2020. "ELLE" vil inneholde de utgitte singlene "Strawberry Dream", "Heartbreak In The Making", "Same Again (For Love)" og "Ray-Bans", samt fire helt nye later. Det nye prosjektet følger opp hennes utsolgte europaturné fra april i år, med konserter på bl.a. London O2 Academy, og hennes utsolgte konsert med 10,000 fans i Oslo Spektrum i november 2023. I sommer står Dagny på scenen på 20 festivaler rundt om i Europa, på OverOslo, Jugendfest, Rakettnatt og Festningen for å nevne noen i Norge, og hun varmer opp for Jess Glynne i juni. På «ELLE», har Dagny samarbeidet med låtskrivere som Nick Hahn (Rita Ora, Sigrid), Mozella (Miley Cyrus, Rihanna), Oliver Lundström (Carly Rae Jepsen), Cato Sundberg and Kent Sundberg og Maria Hazell (Mabel, ALMA). Instagram: @dagnymusic TikTok: @dagnymusic Twitter: @dagnymusic Facebook: /dagnymusic

Ny musikk fra Astrid S, Nelly Furtado, Imagine Dragons, Alessandra, Jeremy Zucker samt album fra Vince Staples24.5.2024 10:07:09 CEST | Pressemelding

Astrid S slipper albumet Joyride – ute i dag! Alessandra slipper befriende dancelåt - “Supposed To Be”! ZadeKing lanserer ny feelgood musikk for å spre glede og optimisme i sommervarmen Daniel Owen slipper sin mest personlige låt hittil – “Ukjente refleksjoner” Ida Sofie slipper låt og konkurrerer om ekslusiv plass på årets VG lista show Grammy-vinner og superstjerne Nelly Furtado er i dag ute med ny musikk sammen med Tove Lo og SG Lewis. "Love Bites" er skrevet av Furtado sammen med Lo og SG Lewis, og produsert av sistnevnte.“I felt called back to music from the DJ community. DJs were remixing my songs at concerts, clubs, and on social media, and I realized how much people like to dance and escape to my music. It’s the healthiest vice you can have, and I love the opportunity to write music that lets people escape more than anything” - Nelly Furtado. I dag slapp Imagine Dragons den nye låten “Nice To Meet You”. Låten blir å finne på deres nye album LOOM som er ute 28. juni. LOOM slippe