JAC viser flere nyheder frem på Auto China 2024

Auto China 2024 har i en årrække været en anerkendt arena for lancering af kommende bilmodeller verden over. I den forbindelse præsenterer JAC en række spændende nyheder som snart lanceres på det nordiske marked.

JAC e30X – retro-inspireret nyhed

Besøgende på messen får den elektriske JAC e30X at se. JAC e30X er en elektrisk 5-sæders med et ungdommeligt og retro-inspireret design, funktionelt og meget moderne interiør samt op til 450 km rækkevidde (WLTP ikke bekræftet). Med en opladningstid på bare 30 minutter (30-80% på hurtiglader), er dette en praktisk og effektiv elbil.

Bilen er veludstyret, når det gælder udstyr og sikkerhedsfunktioner. På listen finder man blandt andet 360-graders panoramakamera, Cruise Control System, elektronisk stabilitetskontrol, 12,8’’ touchskærm, Apple CarPlay og Android Auto.

Lancerer elektrisk pickup med firehjulstræk

Blandt nyhederne fra JAC er JAC T9 EV – en elektrisk pickup med firehjulstræk og fem sæder.

T9 måler 5.330 mm. lang, 1.965 mm. bred og 1.920 mm. høj, kombineret med et lad på 1520 mm. Motoren på forakslen yder godt 95 HK med 176 Nm i drejningsmoment i kombination med hele 217,6 HK og 342 Nm på den bagerste motor udgør dette en ægte kraftpakke.

Det forventes at JAC T9 vil blive lanceret på det nordiske marked i slutningen af 2024. I så fald vil det blive markedets første el-pickup som også leveres med firehjulstræk.

Fremviser sporty og fremadskuende konceptbil

På åbningsdagen afslørede JAC Motors også sin nye og banebrydende konceptbil - JAC DE-FINE. JAC DE-FINE er en elektrisk og sporty sedan med et dristigt og futuristisk design, som kommer med intelligent og avanceret teknologi. De-Fine sætter en ny standard for fremtidens køretøjer hos JAC, og er en vigtig milepæl i JAC’s vision om en mere bæredygtig fremtid. Denne imponerende model leverer ikke bare kraftige ydelser, men også et avanceret interiør som demonstrerer JAC’s forpligtelse til at være en innovativ og fremadskuende aktør.

På det danske marked er JAC allerede til stede med den elektriske JAC e-JS4. Nu ser det ud til at deres modeludvalg vil blive udvidet yderligere i løbet af året.

-Der er mange nyheder på trapperne fra JAC, og vi har noget meget spændende i vente. Vi tror de kommende modeller fra JAC vil ramme det nordiske marked godt, og vi glæder os til at dele mere om disse, siger Steffen Vilstrup, Managing Director for JAC Motors i Danmark.

Om JAC Motors

JAC blev etableret i 1964 og producerer både personbiler og kommercielle køretøjer. JAC er en af verdens største producenter af elbiler, og sælger over en halv million køretøjer om året (både elektriske og fossile køretøjer). Selskabet har gennem årene etableret Joint Ventures med store virksomheder som Volkswagen og NIO.

JAC har siden opstarten i 1964 udviklet sig fra at være en producent af lastbiler, til at være et

stort teknologiselskab som udvikler personbiler, motorer og elektriske drivlinjer.

RSA er importør af seks bilmærker i totalt 13 lande, og har over 300 forhandlere. Selskabet forventer i 2024 en omsætning på over 6 milliarder norske kroner og ca. 10.000 solgte biler. Som et privatejet selskab med historie helt tilbage til 1936, har RSA udviklet stærke brands i flere markeder.

Med samarbejdet mellem RSA og JAC, tager selskabet nu et yderligere skridt ind i fremtiden for bilindustrien, med implementeringen af den elektriske serie af nuværende og fremtidige modeller.

Læs mere på RSA.dk

Kundenorientierte Zusammenarbeit: RSA Deutschland GmbH schließt Partnerschaft mit Santander Consumer Bank AG6.5.2024 13:07:20 CEST | Pressemelding

Hamburg, Deutschland – April 2024 Die RSA Deutschland GmbH, als Importeur der chinesischen Automarke MAXUS und verantwortlich für die Bundesländer Hamburg, Bremen, Schleswig-Holstein und Niedersachsen, setzt ihren Wachstumskurs fort und freut sich, eine Partnerschaft mit der Santander Consumer Bank AG bekannt zu geben. Das Hauptziel dieser Kooperation besteht darin, den MAXUS-Händlern in Norddeutschland verbesserte Leasing- und Finanzierungsmöglichkeiten für ihre Fahrzeugpalette anzubieten. Hendrik Wilms, Sales & Marketing-Manager der RSA Deutschland GmbH, hob die Bedeutung dieser Zusammenarbeit hervor: 'Die Etablierung dieser Partnerschaft mit der Santander Consumer Bank AG markiert einen bedeutenden Schritt für uns und unterstreicht unsere positive Entwicklung sowie unsere anhaltende Expansionsstrategie. Diese Kooperation wird dazu beitragen, die Präsenz der Marke MAXUS in Norddeutschland zu stärken und unsere Position als führender Anbieter von Elektrofahrzeugen zu festigen. Sowohl