Lukas Graham tilbake med ny musikk!

Våre danske venner i Lukas Graham er tilbake med den nye låten “Cheat Code”. Dette er deres første nye utgivelse siden fjorårets 4 (The Pink Album).

Med "Cheat Code" introduseres en ny, men nostalgisk lyd fra Lukas Graham, og er den første singelen fra kommende album.

Den nye singelen er skrevet med den amerikanske låtskriveren Autumn Rowe og den nederlandske hitprodusenten Kizzo, kjent for sitt arbeid med Jon Batiste på det Grammy-vinnende albumet We Are. Kizzo har tidligere jobbet med artister som Usher, Dua Lipa, Jason Derulo og Ava Max.

Vokalen til “Cheat Code” ble spilt inn foran et livepublikum på legendariske VEGA i København. I løpet av åtte dager og netter på rad ble fans invitert til å delta i studioopptakene live på scenen. Denne unike og intime live-opplevelsen, også kjent som "The Recording Experience", har ført til flere vokalopptak som kommer til å bli hørt på låter fra det nye albumet.

Utgivelsen av "Cheat Code" kommer ett år etter 2023-utgivelsen av bandets mest autentiske og reflekterende album til dags dato: 4 (The Pink Album), etterfulgt av utsolgte turneer rundt om i Europa, Storbritannia og USA.

Til sommeren kan Lukas Graham oppleves live flere steder i Norge.

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Ny musikk fra Benjamin Ingrosso, Emily Hammer, Remi Wolf, Hænrik, Metallica i Fortnite samt album fra Moneybagg Yo!14.6.2024 09:45:01 CEST | Pressemelding

Stjerneduoen Nico & Vinz er tilbake med norsk versjon av superhit! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! Emily Hammer med lekne og levende ord om store og nære temaer Hænrik om dårlig økonomi og lite framtidsutsikter Etter singlene "Kite" og "Honey Boy", samt en vellykket Better Days Europa-turné, er den svenske popsensasjonen Benjamin Ingrosso klar med sin etterlengtede nye singel “Look Who's Laughing Now”. Nylig gjorde han en spekakulær opptreden på den første semifinalen under Eurovision Song Contest 2024 hvor han ga oss en smakebit av den nye singelen. “Look Who's Laughing Now” viser oss Benjamins ubestridelige talent som låtskriver, artist og entertainer. Neste helg kan han oppleves live på Idyllfestivalen i Fredrikstad. Etter å ha spilt på alle kontinenter i den fysiske verden, retter Metallica nå blikket mot den digitale verden og Fortnite. Denne måneden blir Metallica det første bandet som inntar scenen i Fortnite. Det hele startet opp i går hvor det er fullt Metallic

MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO! MERE BANJO!14.6.2024 08:51:16 CEST | Pressemelding

Hør låta her: https://borse.lnk.to/MEREBANJO Hva vil vi ha? Mere banjo! Når får vi det? Fredag 14. Juni på alle strømmetjenester. Liker du bygda, banjo, protesttog, Rune Rudberg og en gitarknusende SterkeTim, så kan du heller ikke gå glipp av musikkvideoen som ligger klar til deg på YouTube! Sjekk den ut her: https://www.youtube.com/watch?v=93VhQc4uoYM Det blåser en vekkelsesvind over landet! Fra forblåste fiskevær i nord til frodige flatbygder i sør høres ropet: Mere banjo! Mere banjo! Partygrassduoen Børse har lytta til kravet, klatra opp på en høyball i Indre Østfold og blæsta ut en bøgdebanger som smeller like bra i Pontiac’en i Halden som i en Jaguar på beste vestkant. Børse er Mikael og Matias, som til vanlig står på scena med countryrapperne i Hagle. Her står de støtt i egne boots med mål om å blåse taket av låvefesten. Musikken varierer fra Hagle ved at den har et tydeligere countrypreg i vokal, harmonier og instrumenter, og mer fokus på historiefortelling i tekstuniverset. Bør