Nordmenn vil skreddersy reisen til Italia i sommer

Drømmer du om ferie i Italia, men vil reise når det passer deg aller best? Da er du ikke alene. Pakkereiser med rutefly til Italia av varierende lengde øker i popularitet. Og visste du at du også kan bestille kun hotell med TUI?

View over the town of Messina in Sicily.
Utsikt over Messina på Sicilia, et av de mest populære reisemålene i Italia. Øya er blant annet kjent for sine mafiarøtter og aktive vulkan. Foto: TUI

Det er kun fra Oslo TUI har charterreiser til idylliske Sardinia eller til spennende Sicilia i Italia, men satsingen på pakkereiser med rutefly er et populært tilskudd til de øvrige flyplassene i Norge.

Fleksibilitet, trygghet og deilig mat

– Pakkereiser med rutefly til Italia generelt og Sicilia spesielt, er veldig populært blant bergensere. Vi ser at stadig flere nordmenn ser alle mulighetene i denne reisetypen. Det frister mange med en langhelg i Roma eller en litt lenger reise til Sardinia på 10 dager. Det er mye mer fleksibelt enn en charterreise med fast lengde på 7 eller 14 dager, og man kan velge mellom ulike flyselskap og avreisetider, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen.

Hun legger til:

– Det er fleksibilitet i kombinasjon med trygghet som nok er det store trekkplasteret, i tillegg til deilig italiensk kultur, mat og vin selvfølgelig.

Mange muligheter i høysesong

Tilbudet til Italia er bredest i høysesongen 24. juni til 5. august, men også i høstferien kan man komme seg fra for eksempel Bergen til Italia på fleksibelt vis.

Og dersom du allerede har transporten i orden, kan du alikevel bo på et av våre velprøvde og populære TUI-hoteller.

– Det er stadig flere som oppdager at TUI har utvidet reisetilbudet vårt, slik at det er mulig å bestille kun hotell på populære sommerferiereisemål som for eksempel i Italia. Det er veldig moro å se at selv om charterreiser er grunnstammen vår, så innfrir vi på slagordet vårt: «Alt en reise kan være», sier Mørk-Løwengreen.

Eksteri%F8ret%20til%20Vatikanet
Vatikanstaten er en nærmest en obligatorisk opplevelse, dersom du er turist i Roma. Hvem vil ikke oppleve det sixtinske kapell og Michelangelos mesterverk på nært hold? Foto: TUI

Opplevelser er også en vital del av en vellykket ferie for de aller fleste

I Italia kan du for eksempel gjøre et dypdykk i pastaens historie i Napoli eller oppdage arven etter Julius Cæsar i Roma gjennom våre nylanserte National Geographic Day Tours

– Dette er nøye utvalgte opplevelser som gir deg innblikk i reisemålets historie og kultur i tråd med National Geographics arv. Disse aktivitetene vil gi gjestene våre førsteklasses, autentiske og lokale opplevelser, uttalte Peter Ulwahn, administrerende direktør i TUI Musement under lanseringen.

Her finner du en oversikt over alle opplevelser som er tilgjengelige gjennom TUI Musement i Italia.

Om oss

TUI Nordic  er den ledende reiseoperatøren i Norden. 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI.TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly, hotell og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.