Presseinvitasjon: Velkommen til Gullruten 2024

TV 2 ønsker pressen velkommen til å dekke tv-bransjens festaften i Grieghallen i Bergen lørdag 4. mai.

Helene Olafsen er programleder for Gullruten 2024. Foto: Espen Solli/TV 2 (montasje)

Gullruten 2024 sendes fra Grieghallen i Bergen lørdag 4. mai, og det er Helene Olafsen som leder TV 2-sendingen.

RØD LØPER

Klokken 17.30 lørdag 4. mai rulles den røde løperen ut i «Spissen» i andre etasje i Grieghallen. Presse som ønsker å være til stede for å dekke rød løper er velkommen til det.

Skal man rigge opp utstyr eller sende live fra den røde løperen kan man rigge seg til fra kl. 17.00. Individuelle presseavtaler må gjøres i forkant av Gullruten.

Vennligst gi en rask tilbakemelding om dere ønsker å sende live fra rød løper og hvem som kommer fra din redaksjon.

AKKREDITERING

De som har meldt inn akkreditering vil få disse utdelt fra TV 2s pressekontakter ved ankomst arrangementet i Grieghallen.

FOTOGRAFER I SALEN

Det skal deles ut 20 priser under årets Gullruten-show i Bergen.

Det er et begrenset antall plasser for pressefotografer i selve salen. Medier som ønsker å ha fotoplass i salen, må melde fra om dette. Fotografer som får bekreftet plass i salen må finne seg en merket fotografplass før kl. 19.15. Showstart er presis kl. 19.30, og showet er ferdig til ca. kl. 21.30.

Sendingen på TV 2 Play og TV 2 Direkte starter kl. 22.10.

PRESSEROM UNDER SHOWET

Øvrig presse oppholder seg i presserommet under showet. De fleste vinnerne kommer en rask tur innom presserommet etter at de har mottatt priser. Her vil det bli muligheter for foto og korte intervjuer. Vinnere følges tilbake til salen, så vi ber om at ingen oppholder vinnere over lang tid til foto og intervjuer.

Det vil være merket henvisning til presserommet.

Vennligst gi en tilbakemelding med fullt navn og kontaktinformasjon på journalister/fotografer som skal dekke Gullruten fra din redaksjon. Gi da samtidig beskjed om det ønskes fotoplass i salen. Dette sendes per e-post til TV 2s pressekontakt for Gullruten, Håvard Solem (havard.solem@tv2.no), innen mandag 29. april 2024 kl.16.00.

På selve Gullruten-arrangementet er det TV 2s kommunikasjonsansvarlige Nina Engh (nina.engh@tv2.no / 916 05 816) og Siril Vatne Meling (siril.vatnemeling@tv2.no / 970 43 166) som blir pressens kontaktpersoner.

ETTERFESTEN

Gullrutens offisielle etterfest er i år lagt til Hotel Norge by Scandic. Presseakkreditering til Gullruten-showet gir ikke automatisk adgang til festen. Presse som er akkrediterte til Gullruten, og som ønsker å gå på festen, kan selv kjøpe adgangstegn – ett adgangstegn per arbeidende medarbeider. Meld evt. ønske om kjøp av adgangstegn til etterfesten til pressekontakt Håvard Solem (havard.solem@tv2.no).

NB: Vi gjør oppmerksom på at det ikke er adgang til å rapportere, fotografere eller gjøre intervjuer inne på etterfesten.

Nina EnghKommunikasjonsansvarlig

Hver gang vi møtes, Skal vi danse, Forræder, Kokkeskolen, Sofa, Alle elsker David, Sommerhytta, Fjellhytta, Bloggerne, Bleep, Kids in crime, Purk og Funkyfam.

Tel:+47 916 05 816nina.engh@tv2.no

Siril Vatne MelingKommunikasjonsansvarlig

Evig singel, Kompani Lauritzen, Kompani Lauritzen: Tropp 2, Skal vi danse, Love Island, Innebandykrigerne, Ung mor savnet, Krypto Kings, Norge bak fasaden, Huskestue

Tel:+47 970 43 166siril.vatnemeling@tv2.no