lille Caesar ute med ny allsang og annonserer sin første egne konsert!

Marius Sørgjerd

Sist fredag 19. april slapp lille Caesar sin neste allsang i rekken og i dag annonserer han sin første egne konsert. Fredag 27. september spiller han hele to konserter på Parkteatret i Oslo, både fri alder og 18+. Du skal ikke se bort ifra at det dukker opp en eller to gjester på scenen i løpet av kvelden.

Billetter er i salg allerede nå: https://www.ticketmaster.no/artist/lille-caesar-billetter/1280643

Låten som kom på fredag, har allerede levert sterkt. Du skal ikke se bort ifra at du møter folk på gatene som synger «hva om jeg slutta å bry meg».

Om låten sier Adam følgende:

«hva om jeg slutta og bry meg» kan tolkes på flere måter, men jeg ser det sånn at det har blitt for vanlig med giftighet og spill i relasjoner og jeg skulle ønske at vi bare kunne kastet BS’en ut av vinduet og leve som om vi faktisk skjønner at vi skal dø. Så gi dine loved’ones roser mens de lever. Slutte å bry oss om hva folk tenker om oss, kanskje da er det lettere å åpne opp øynene for de rundt oss".

2023 ble året der lille Caesar for alvor fikk sitt gjennombrudd noe som toppet seg med P3 Gull-nominasjon. Etter å ha sluppet låter som gikk rett hjem i hjertet hos folket, opptrådd på VG-lista, Stavernfestivalen, Norway Cup og ikke minst bygget en sterk fanbase, er han klar for vår, allsang og sterke låtslipp.

lille Caesar aka Adam Gryting har opparbeidet seg en enorm musikalsk erfaring tross sin unge alder. Drammensgutten har alltid hatt en stor forkjærlighet for musikk, og allerede da han var ett år gammel hermet han etter tonene som hans mor sang. Som 14-åring deltok han i Norske Talenter og kom helt til finalen der han sjarmerte dommerne og det norske folk med sin særegne stemme og kjappe kommentarer. Sammen med sin bror og far, som har vært en viktig støtte for ham i hans musikalske karriere, har han vært å se på TV-skjermen. Blant annet på Beat for Beat og Allsang På Grensen, der han gjorde sterke versjoner av andre sine låter.

Adam har vokst opp i et miljø der han ble eksponert for ulike kulturer og type musikk, noe som har påvirket hvor han henter inspirasjon fra og hva han skriver om. I 2020 slapp han sin debutlåt på engelsk, "Be Alright", som ble ukas låt på P3. Siden da har han sluppet mye musikk, men i 2022 valgte han å begynne å skrive på norsk og endret artistnavnet sitt til lille Caesar. Første låt på norsk kom i august 2022 og het «de andre». Mottakelsen var veldig god, og låta gjorde og en fin figur i NRK-serien VGS, som Adam medvirket i. I 2023 så fikk vi servert flere låtslipp fra artisten, blant annet hitten «brenner» og «laken» sammen med Aiba, før han på starten av dette året hoppet på Hkeem sin EP med låten «Mellom 4 vegger» og Oscar Blesson sin «TOMROM».

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Popsensasjonen Dagny annonserer at hun slipper albumet «ELLE» 7. juni27.5.2024 20:46:00 CEST | Pressemelding

Dagny annonserer i dag at hun slipper albumet «ELLE» den 7. juni. «ELLE» er den etterlengtede oppfølgeren til debutalbumet "Strangers / Lovers" fra 2020. "ELLE" vil inneholde de utgitte singlene "Strawberry Dream", "Heartbreak In The Making", "Same Again (For Love)" og "Ray-Bans", samt fire helt nye later. Det nye prosjektet følger opp hennes utsolgte europaturné fra april i år, med konserter på bl.a. London O2 Academy, og hennes utsolgte konsert med 10,000 fans i Oslo Spektrum i november 2023. I sommer står Dagny på scenen på 20 festivaler rundt om i Europa, på OverOslo, Jugendfest, Rakettnatt og Festningen for å nevne noen i Norge, og hun varmer opp for Jess Glynne i juni. På «ELLE», har Dagny samarbeidet med låtskrivere som Nick Hahn (Rita Ora, Sigrid), Mozella (Miley Cyrus, Rihanna), Oliver Lundström (Carly Rae Jepsen), Cato Sundberg and Kent Sundberg og Maria Hazell (Mabel, ALMA). Instagram: @dagnymusic TikTok: @dagnymusic Twitter: @dagnymusic Facebook: /dagnymusic

Ny musikk fra Astrid S, Nelly Furtado, Imagine Dragons, Alessandra, Jeremy Zucker samt album fra Vince Staples24.5.2024 10:07:09 CEST | Pressemelding

Astrid S slipper albumet Joyride – ute i dag! Alessandra slipper befriende dancelåt - “Supposed To Be”! ZadeKing lanserer ny feelgood musikk for å spre glede og optimisme i sommervarmen Daniel Owen slipper sin mest personlige låt hittil – “Ukjente refleksjoner” Ida Sofie slipper låt og konkurrerer om ekslusiv plass på årets VG lista show Grammy-vinner og superstjerne Nelly Furtado er i dag ute med ny musikk sammen med Tove Lo og SG Lewis. "Love Bites" er skrevet av Furtado sammen med Lo og SG Lewis, og produsert av sistnevnte.“I felt called back to music from the DJ community. DJs were remixing my songs at concerts, clubs, and on social media, and I realized how much people like to dance and escape to my music. It’s the healthiest vice you can have, and I love the opportunity to write music that lets people escape more than anything” - Nelly Furtado. I dag slapp Imagine Dragons den nye låten “Nice To Meet You”. Låten blir å finne på deres nye album LOOM som er ute 28. juni. LOOM slippe