Nå er Oslo lufthavns lounge pusset opp

Oslo lufthavns egen lounge på utland er nå pusset opp og klar for å ta imot alle som ønsker å benytte seg av OSL lounge. Hvem som helst er nemlig velkommen til å kjøpe tilgang til denne loungen. Loungen har fått et luftigere uttrykk, til tross for at antall sitteplasser også er doblet i den siste oppgraderingen.

Oslo lufthavns lounge på utland har gjennomgått omfattende oppussing.
Oslo lufthavns lounge på utland har gjennomgått omfattende oppussing. Avinor

OSL Lounge på utland består av to separate områder: OSL Premium lounge for flyselskaper og en OSL Lounge for bankkunder og reisende som ønsker å kjøpe adgang. I løpet av 2024 er det også planlagt en oppgradering av OSL Premium lounge.

I løpet av februar og mars gjennomgikk OSL loungen en vesentlig oppgradering. Det er Metropolis arkitektur & design v/Kathrine Langfeldt Wangsmo som har satt sitt preg på oppgraderingen. Det nye uttrykket er inspirert av det nordiske og antall sitteplasser har økt fra 75 til 150 gjennom effektiv bruk av ulike sitteområder som ikke går på bekostning av komforten. Den nye møbleringen har gjort at loungen føles luftigere enn tidligere og totalt dekker disse to loungene 751m2 av terminalens arealer, der OSL loungen står for 505m2 av disse.

Katie Eriksen, Driftssjef Lounge i SSP på Oslo lufthavn, beskriver den nyoppussede OSL loungen på utland som et sted der de reisende vil føle seg hjemme. Enten man er på reise i forbindelse med jobb eller ferie er OSL lounge et ypperlig sted å tilbringe ventetiden. — Den luftige atmosfæren i den nyoppussede OSL lounge passer utmerket enten du ønsker å fylle ventetiden på Oslo lufthavn med litt effektiv kontortid eller bare trenger et pusterom der du kan senke skuldrene. Målet vårt er å skape et sted der alle reisende skal føle seg velkomne.

Alle har tilgang
Kortholdere med toppstatus fra American Express Nordic har fri tilgang til OSL lounge, men alle reisende er velkomne til å kjøpe inngang til 400 kroner såfremt de har en gyldig billett til utlandet fra Oslo lufthavn den aktuelle dagen. Norske bankkunder vil også ha tilgang til loungen dersom det foreligger en avtale knyttet opp mot Lounge Key, det samme gjelder for kunder som har Dragon Pass.

Mat- og drikkeutvalget tilpasses gjennom døgnet, fra typisk nordisk frokost om morgenen til varme retter utover dagen. – Vi har også snacks, kjeks, chips, vafler og et utvalg av drikkevarer som kaffe, jus, te, brus, øl og vin, legger Eriksen til.

OSL-loungen er åpen for alle som ønsker å benytte seg av den og har fått økt kapasitet.

Tilbake til normal drift etter fiberbrudd påvirket flytrafikken i Nord-Norge26.4.2024 15:56:56 CEST | Pressemelding

Oppdatering kl. 20:30 Feilene og bruddene på fiberkablene er nå funnet og reparert. Alle systemer er testet grundig, og vi kan gå tilbake til normal drift. Vi beklager konsekvensene disse feilene har fått for de som ikke har kommet seg dit de skulle i kveld, og til alle andre som har blitt rammet av manglende flytrafikk i Nord-Norge. Det er fiberbrudd fra Bodø og Nordover. Dette påvirker teknisk utstyr og trafikkavvikling for Avinor fra Bodø og nordover. Alle tilgjengelige ressurser jobber med saken og det er satt sentral krisestab. Vi har andre systemer som uavhengig av feilen sørger for en trygg avvikling av trafikken som allerede er i luften. Vi har systemer og prosedyrer for å håndtere en slik situasjon trygt. Flysikkerheten er aldri i fare. Passasjerer bes forholde seg til informasjon fra sine flyselskap. Dette er den informasjonen vi har per nå. Vi kommer tilbake med mer informasjon.