King Oscar

H.K.H Kronprins Haakon og King Oscar jobber for å forbedre norsk sjømatindustri

San Diego, California (18. april, 2024) — Denne uken deltok King Oscar på Norwegian Seafood Summit i San Francisco sammen med H.K.H Kronprins Haakon, Norges sjømatråd og Innovasjon Norge. Formålet med konferansen var å styrke Norges ledende posisjon innen bærekraftig sjømatproduksjon og sikre den norske sjømatindustriens fremtid.

Norwegian Seafood Summit

– Sjømatindustrien er en av Norges fremste økonomiske bidragsytere, og vi er glade for at Hans Kongelige Høyhet ser betydningen av norsk sjømatindustri og tok turen til Norwegian Seafood Summit, sier Bjørn Nordvik, konsernsjef i King Oscar International.

– King Oscar har samarbeidet med Norges kongefamilie i lang tid. Siden dagen vi knyttet merkevaren til Kong Oscar II for over hundre år siden, har vi hatt et mål om å ivareta vår unike historie med det norske kongehuset over hele verden, sier Nordvik.

En bærekraftig drift og førsteklasses kvalitet på produktene har sikret King Oscar førsteplassen i US Retail & Multi Outlet innen sjømatsegmentet. Nordvik deltok i en panelsamtale, hvor King Oscars bærekraftige forpliktelser og bærekraft i bransjen, ble løftet frem. Bruk av teknologi, kunstig intelligens og innovasjon for å fremme bærekraft var også sentrale temaer under konferansen.

Nordvik la også frem Thai Unions bærekraftstrategi, SeaChange 2030, og King Oscars fremtidsplaner, hvor reduksjon av klimagasser, beskyttelse av det biomarine miljøet, samt å sikre gode arbeidsforhold i hele bransjen står sentralt.

– Vi håper at diskusjonene vi hadde på Norwegian Seafood Summit denne uken styrker Norges posisjon som en global leder innen bærekraft og innovasjon i hele den norske sjømatindustrien, sier Nordvik.

King Oscar presenterte selskapets premium sardiner, makrell og laks under toppmøtet – tre av sine bestselgende produkter som har bidratt til selskapets ledende posisjon i USA. Kokken og restauratøren, Christopher Haatuft fra Bergen, imponerte deltakerne med inspirerende retter laget av norsk sjømat, blant annet King Oscar-produkter. Nordvik overrakte Haatuft en boks med 2020 King Oscar Vintage sardiner som takk for samarbeidet.

Kontakter

For mer informasjon om King Oscars deltakelse på Norwegian Seafood Summit, vennligst kontakt simen.johannessen@gknordic.com.

H.K.H. Kronprins Haakon
Bjørn Nordvik og Christopher Haatuft
Bjørn Nordvik

Følg pressemeldinger fra King Oscar

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra King Oscar på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra King Oscar