Billie Eilish annonserer nytt album

Billie Eilish har i dag avslørt at hun kommer med nytt album på selveste 17. mai.

Det nye albumet har fått tittelen HIT ME HARD AND SOFT og blir hennes tredje i rekkken.

Albumet er en mangfoldig og sammenhengende samling av sanger som ideelt lyttes til i sin helhet fra begynnelse til slutt.

HIT ME HARD AND SOFT gjør akkurat som tittelen tilsier: treffer deg hardt og mykt både lyrisk og lydmessig og tar deg med på en reiser gjennom et enormt og vidstrakt lydlandskap hvor man fordypes inn i et fullt spekter av følelser.

Igjen har hun teamet opp med FINNEAS, bror og mangeårige samarbeidspartner, som også har produserte albumet.

Billie fortsetter innsatsen for å minimere avfall og bekjempe klimaendringer og benytter 100 % resirkulerbare materialer til de fysiske formatene som slippes i fire forskjellige varianter.

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Ny musikk fra Astrid S, Nelly Furtado, Imagine Dragons, Alessandra, Jeremy Zucker samt album fra Vince Staples24.5.2024 10:07:09 CEST | Pressemelding

Astrid S slipper albumet Joyride – ute i dag! Alessandra slipper befriende dancelåt - “Supposed To Be”! ZadeKing lanserer ny feelgood musikk for å spre glede og optimisme i sommervarmen Daniel Owen slipper sin mest personlige låt hittil – “Ukjente refleksjoner” Ida Sofie slipper låt og konkurrerer om ekslusiv plass på årets VG lista show Grammy-vinner og superstjerne Nelly Furtado er i dag ute med ny musikk sammen med Tove Lo og SG Lewis. "Love Bites" er skrevet av Furtado sammen med Lo og SG Lewis, og produsert av sistnevnte.“I felt called back to music from the DJ community. DJs were remixing my songs at concerts, clubs, and on social media, and I realized how much people like to dance and escape to my music. It’s the healthiest vice you can have, and I love the opportunity to write music that lets people escape more than anything” - Nelly Furtado. I dag slapp Imagine Dragons den nye låten “Nice To Meet You”. Låten blir å finne på deres nye album LOOM som er ute 28. juni. LOOM slippe

Ida Sofie slipper låt og konkurrerer om ekslusiv plass på årets VG lista show24.5.2024 08:30:00 CEST | Pressemelding

Stjerneskuddet Ida Sofie kjemper om en plass på scenen under årets VG-lista Topp 40 med klassikeren «What’s In It For Me» (Amy Diamonds monsterhit fra 2005) -nå i tropisk drakt! I regi av VG og Radio Topp 40, konkurrerer tre artister, med hvert sitt plateselskap i ryggen, om heder, ære og pangstart av karrieren, i konkurransen «VG-Lista Topp 40 Feat You». Tønsbergsjenta har sanket tusenvis av views og likes på TikTok de siste årene med sin sjarm, humor og talent, og håper nå at folket vil stemme henne hele veien til scenen på Rådhusplassen 21. juni. “Det er utrolig gøy å ha blitt stemt frem som en av tre i denne konkurransen, og jeg er så klar for å sette i gang med siste innspurt. Det å stå på scenen under årets VG lista Topp 40 hadde vært en drøm og en vanvittig opplevelse, så jeg håper de som hører på har lyst til å stemme på meg og sangen min.” Ida Sofie har vokst opp som gårdsjente på tettstedet Baråker utenfor Tønsberg. Hun har drevet med dans og sang siden hun var liten, og bor

Astrid S slipper albumet Joyride – ute 24. mai!23.5.2024 14:00:00 CEST | Pressemelding

Astrid S slipper sitt andrealbum «Joyride» 24. mai. Popstjernen beviser stadig at hun er en artist på toppen av karrieren. Hun er en av Norges mest strømmede artister - Med over 5 milliarder strømninger av hitlåter som «Hurts So Good», «Think Before I Talk» og «It's OK if you forget me», er hun en global popstjerne med utsolgte verdensturnéer og flere priser i bagasjen, inkludert Spellemann og MTV. Hun har tidligere samarbeidet med talenter som JP Cooper, Shawn Mendes og NOTD. Men kanskje enda viktigere – hun har alltid vært i førersetet, gjort alt på sine egne premisser, skrevet og produsert sine egne låter samt regissert sine egne musikkvideoer. Hør Joyride HER Andrealbumet Joyride tar oss med tilbake til der det hele startet. Ideen om tilbakevendende bilreferanser som rammen for albumet ble født ut av Astrid sine barndomsminner og de mange bilturene gjennom den norske landsbygda med faren hennes i oppveksten. De hørte på band som The Killers, Fleetwood Mac, Coldplay og HAIM, tidlige

Alessandra slipper befriende dancelåt: Supposed To Be!23.5.2024 13:30:00 CEST | Pressemelding

Alessandra følger opp sin debut-EP med et fyrverkeri av en låt, «Supposed To Be», ute 24. mai! «Supposed To Be» blir tjengelig HER kl. 00:01! Etter et svært travelt og suksessfullt år, med slipp av debut-EPen «Best Year Of My Life» og en nesten helt utsolgt Europa-turné, følger Alessandra allerede opp med en perfekt og befriende låt for dansegulvet. «Tittelen sier alt for meg! Låten handler om friheten av å være seg selv og av å være stolt av hvem man er. For meg så representerer sangen hvordan livet mitt endret seg etter å ha flyttet fra Italia til Norge. Prosessen av å bo alene og virkelig finne ut av hvem man vil være er jeg stolt av, og denne låten representerer akkurat det. Jeg håper denne sangen kan hjelpe folk å omfavne både sine gode og dårlige sider, og skape en connection med LGBTQ+ samfunnet med beskjeden om egenkjærlighet og friheten av å kunne være seg selv og elske akkurat hvem man vil. Love is love!» - Alessandra I februar stakk Alessandra av med to gjeve nominasjoner ti

Daniel Owen slipper sin mest personlige låt hittil – Ukjente refleksjoner23.5.2024 12:49:37 CEST | Pressemelding

I Daniel Owens sang vevs en fortelling om selvoppdagelse og tap, der han navigerer i de turbulente farvannene av et forhold som skinner lyst, men brenner. Han maler et bilde av en mann som er blendet av kjærlighetens sporadiske glimt, uvitende om at hver søt stund er en giftig pil som sakte bryter ham ned. Venner og familie står på sidelinjen, roper advarsler som drukner i hjertets støy, mens han klamrer seg til det kjente i det ukjente kaoset.