Ny musikk fra Astrid S, Imagine Dragons, Glass Animals, Chappel Roan samt album fra Conan Gray!

Astrid S slipper nær låt om vennskap: “Oh Emma”

Imagine Dragons er tilbake med “Eyes Closed”. Låten er en god blanding av alternativ, rap, elektronisk og rock og frontmann Dan Reynolds sier selv; “After taking some time off the road and spending time catching up with family and loved ones, I finally have felt the desire to go back to the sonic places that originally brought me the most joy, but with a new outlook and mentality. The world looks much different after being a band for more than a decade. But some things will always remain the same. It’s finding that right balance of nostalgia and freshness that brings me the most joy in the studio. We had a lot of fun making this one and hope you enjoy it too”. Se musikkvideo HER.

Med fenomenet “Heat Waves”, som har over 7 milliarder streams, er den britiske kvartetten Glass Animals tilbake med “Creatures in Heaven”. Låten omhandler et intenst vennskap som tok slutt for tidlig og blir å finne på deres fjerde album, I Love You So F***ing Much, som slippes 19. juli.

Chris Abolade slapp sitt debutalbum tidligere i vinter og nå er albumet endelig komplett. Den siste låten ut er “OIOIOI” med Branco, selve rapkongen i Danmark. En deilig kombinasjon av norsk og dansk hip-hop med en fengende beat – rett og slett en av de sterkeste låtene på albumet. Abbo sin album rollout har vært vanskelig å ikke få med seg etter et frieri, utdrikningslag og et bryllup uten en brud. Siden da har han dratt ut på en Norgesturné som har solgt svært godt. Låten er produsert og skrevet med Kristoffer Grobstok.

Benjamin Ingrosso er i disse dager ute på sin Better Days Tour og tar turen til Oslo hvor han spiller to utsolgte konserter på Sentrum Scene 12. og 13. april. I dag slapp han sin nye singel med samme navn som turneen, “Better Days”. Låten følger opp “Kite” som toppet den svenske hitlisten og vært inne i Topp 50 i Norge. “Kite” har over 11 millioner streams og er listet på blant andre NRK P3 og NRJ.

Svenske Lancelot har teamet opp med Emma Steinbakken på “Vår Kärlek”. Låten er produsert av Niklas Berglöf som Lancelot tidligere har jobbet med, men denna gangen er også Anna Ahnlund og Daniel Ögren fra den kritikerroste gruppen Dina Ögon medprodusenter. Nils Törnqvist fra bandet Amason er med trommer.

Gen Zs popkonge Conan Gray er i dag ute med albumet FOUND HEAVEN. Grays etterlengtede album er co-produsert av legendariske Max Martin (The Weeknd, Adele, Ariana Grande), Greg Kurstin (Adele, Beck, Sia, Pink), samt Shawn Everett (Kacey Musgraves, The Killers). FOUND HEAVEN inneholder de tidligere utgitte “Alley Rose”,, “Lonely Dancers”, “Killing Me", "Winner" og "Never Ending Song". Disse singlene alene har over 100 millioner streams, og har mottatt ros fra Billboard, RollingStone og Vogue, for å nevne noen.

Den amerikanske sangeren og låtskriveren Chappel Roan er kjent for sin kraftige og teatralske stemme og beskriver selv sin stil som "mørk pop med balladeundertoner". Hun slo igjennom med låten "Pink Pony Club" i 2020 og slapp sitt debutalbum The Rise and Fall of a Midwest Princess i september i fjor. Nå er hun ute med den nye singelen “Good Luck, Babe!”.

Om oss

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, Alessandra, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Ny musikk fra Astrid S, Nelly Furtado, Imagine Dragons, Alessandra, Jeremy Zucker samt album fra Vince Staples24.5.2024 10:07:09 CEST | Pressemelding

Astrid S slipper albumet Joyride – ute i dag! Alessandra slipper befriende dancelåt - “Supposed To Be”! ZadeKing lanserer ny feelgood musikk for å spre glede og optimisme i sommervarmen Daniel Owen slipper sin mest personlige låt hittil – “Ukjente refleksjoner” Ida Sofie slipper låt og konkurrerer om ekslusiv plass på årets VG lista show Grammy-vinner og superstjerne Nelly Furtado er i dag ute med ny musikk sammen med Tove Lo og SG Lewis. "Love Bites" er skrevet av Furtado sammen med Lo og SG Lewis, og produsert av sistnevnte.“I felt called back to music from the DJ community. DJs were remixing my songs at concerts, clubs, and on social media, and I realized how much people like to dance and escape to my music. It’s the healthiest vice you can have, and I love the opportunity to write music that lets people escape more than anything” - Nelly Furtado. I dag slapp Imagine Dragons den nye låten “Nice To Meet You”. Låten blir å finne på deres nye album LOOM som er ute 28. juni. LOOM slippe

Ida Sofie slipper låt og konkurrerer om ekslusiv plass på årets VG lista show24.5.2024 08:30:00 CEST | Pressemelding

Stjerneskuddet Ida Sofie kjemper om en plass på scenen under årets VG-lista Topp 40 med klassikeren «What’s In It For Me» (Amy Diamonds monsterhit fra 2005) -nå i tropisk drakt! I regi av VG og Radio Topp 40, konkurrerer tre artister, med hvert sitt plateselskap i ryggen, om heder, ære og pangstart av karrieren, i konkurransen «VG-Lista Topp 40 Feat You». Tønsbergsjenta har sanket tusenvis av views og likes på TikTok de siste årene med sin sjarm, humor og talent, og håper nå at folket vil stemme henne hele veien til scenen på Rådhusplassen 21. juni. “Det er utrolig gøy å ha blitt stemt frem som en av tre i denne konkurransen, og jeg er så klar for å sette i gang med siste innspurt. Det å stå på scenen under årets VG lista Topp 40 hadde vært en drøm og en vanvittig opplevelse, så jeg håper de som hører på har lyst til å stemme på meg og sangen min.” Ida Sofie har vokst opp som gårdsjente på tettstedet Baråker utenfor Tønsberg. Hun har drevet med dans og sang siden hun var liten, og bor

Astrid S slipper albumet Joyride – ute 24. mai!23.5.2024 14:00:00 CEST | Pressemelding

Astrid S slipper sitt andrealbum «Joyride» 24. mai. Popstjernen beviser stadig at hun er en artist på toppen av karrieren. Hun er en av Norges mest strømmede artister - Med over 5 milliarder strømninger av hitlåter som «Hurts So Good», «Think Before I Talk» og «It's OK if you forget me», er hun en global popstjerne med utsolgte verdensturnéer og flere priser i bagasjen, inkludert Spellemann og MTV. Hun har tidligere samarbeidet med talenter som JP Cooper, Shawn Mendes og NOTD. Men kanskje enda viktigere – hun har alltid vært i førersetet, gjort alt på sine egne premisser, skrevet og produsert sine egne låter samt regissert sine egne musikkvideoer. Hør Joyride HER Andrealbumet Joyride tar oss med tilbake til der det hele startet. Ideen om tilbakevendende bilreferanser som rammen for albumet ble født ut av Astrid sine barndomsminner og de mange bilturene gjennom den norske landsbygda med faren hennes i oppveksten. De hørte på band som The Killers, Fleetwood Mac, Coldplay og HAIM, tidlige

Alessandra slipper befriende dancelåt: Supposed To Be!23.5.2024 13:30:00 CEST | Pressemelding

Alessandra følger opp sin debut-EP med et fyrverkeri av en låt, «Supposed To Be», ute 24. mai! «Supposed To Be» blir tjengelig HER kl. 00:01! Etter et svært travelt og suksessfullt år, med slipp av debut-EPen «Best Year Of My Life» og en nesten helt utsolgt Europa-turné, følger Alessandra allerede opp med en perfekt og befriende låt for dansegulvet. «Tittelen sier alt for meg! Låten handler om friheten av å være seg selv og av å være stolt av hvem man er. For meg så representerer sangen hvordan livet mitt endret seg etter å ha flyttet fra Italia til Norge. Prosessen av å bo alene og virkelig finne ut av hvem man vil være er jeg stolt av, og denne låten representerer akkurat det. Jeg håper denne sangen kan hjelpe folk å omfavne både sine gode og dårlige sider, og skape en connection med LGBTQ+ samfunnet med beskjeden om egenkjærlighet og friheten av å kunne være seg selv og elske akkurat hvem man vil. Love is love!» - Alessandra I februar stakk Alessandra av med to gjeve nominasjoner ti

Daniel Owen slipper sin mest personlige låt hittil – Ukjente refleksjoner23.5.2024 12:49:37 CEST | Pressemelding

I Daniel Owens sang vevs en fortelling om selvoppdagelse og tap, der han navigerer i de turbulente farvannene av et forhold som skinner lyst, men brenner. Han maler et bilde av en mann som er blendet av kjærlighetens sporadiske glimt, uvitende om at hver søt stund er en giftig pil som sakte bryter ham ned. Venner og familie står på sidelinjen, roper advarsler som drukner i hjertets støy, mens han klamrer seg til det kjente i det ukjente kaoset.