TUI Care Foundation satser på kvinnelige gründere i Tunisia
Målet er å overvinne sosiale utfordringer og ulikhet i Tunisia ved å skape entreprenørmuligheter for kvinnene i landet.
![En samling av tunisiske kvinner.](/data/images/public/89238/18063844/24cab887-2384-4662-b64a-335f21fd37ab-w_720.jpg)
Prosjektet heter TUI Futureshapers Tunisia. Her utdannes 60 kvinnelige mentorer. Tanken er at disse igjen skal bidra til at over 500 unge kvinner lykkes på arbeidsmarkedet. Programmet drives som et samarbeid mellom TUI Care Foundation og Mentor Arabia.
Skal bidra til at kvinner lykkes på arbeidsmarkedet
Selv om Tunisia har et godt utdanningssystem, er arbeidsledigheten høy, spesielt blant kvinnelige akademikere. Kvinner utgjør fortsatt bare en fjerdedel av arbeidsstyrken, og arbeidsledigheten er dobbelt så høy som blant menn.
Tunisia har gjennomført reformer for å fremme likestilling og eliminere kjønnsbasert diskriminering, men det er fortsatt en lang vei å gå. De 60 mentorene skal lede mentorøkter for andre kvinner. Mentorskapet vil bidra til å bygge ferdigheter og arbeidserfaring som gjør det mulig for kvinnene å lykkes.
I tillegg vil deltakerne få tilgang til en serie nettbaserte webinarer ledet av etablerte entreprenører, som tar for seg emner som forretningsutvikling, markedsføring, presentasjonsferdigheter og turisme.
Entreprenørkonkurranse med verdifull premie
– Hver av oss har evnen til å bli en mentor og skape positiv endring i unge menneskers liv. Sammen skal vi skape en bedre fremtid for kvinner i Tunisia, sier Thuraya Ismail, administrerende direktør for Mentor Arabia.
Prosjektet kulminerer i konkurranse, der deltakerne får muligheten til å presentere sine ideer og prosjekter foran et dommerpanel. Seks vinnere vil få startkapital og støtte til å gjøre bedriftsideen til virkelighet.
– Dette programmet er en unik mulighet til å løfte og styrke kvinner over hele Tunisia og gi dem verktøyene de trenger for å bli vellykkede entreprenører, sier Alexander Panczuk, administrerende direktør for TUI Care Foundation.
Om prosjektet
TUI Futureshapers Tunisia er en del av det internasjonale TUI Futureshapers-programmet som styrker unge mennesker til å gjøre sosiale utfordringer om til entreprenørmuligheter på turistdestinasjoner som Portugal, Marokko, Senegal, Kapp Verde og Tanzania.
Les mer på www.tuicarefoundation.com og https://mentorarabia.org.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Anna-Lena Strehl i TUI Care Foundation
+49 151 22952553
anna.lena.strehl@tui.com
Nøkkelord
Kontakter
Anne Mørk-LøwengreenKommunikasjonssjef, NorgeTUI
Tel:+47 99205332anne.lowengreen@tui.noBilder
![En samling av tunisiske kvinner.](/data/images/public/89238/18063844/24cab887-2384-4662-b64a-335f21fd37ab-w_240.jpg)
Om oss
TUI Nordic er den ledende reiseoperatøren i Norden. 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI.TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly, hotell og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
Nordmenn synes dette er viktigst på ferie22.7.2024 13:00:00 CEST | Pressemelding
Hele 33 % av nordmenn synes muligheter for total avslapning og hvile er viktigst, når de bestiller sin neste utenlandsferie. Det viser en undersøkelse Kantar Media har gjennomført for TUI.
Dette gjør nordmenn på sommerferie i utlandet9.7.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
Det er ikke bare sol og varme som lokker nordmenn til Hellas og Spania i sommer. Opplevelser blir stadig mer viktig for en vellykket ferie.
Dette bekymrer oss før sommerferien24.6.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
Her får du fasit på hva nordmenn bekymrer seg mest over før årets sommerferie til utlandet. – Jeg ble litt overrasket, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen.
Kjølig sommervær i Norge gir restplass-bonanza18.6.2024 10:00:00 CEST | Pressemelding
Det kjølige og ustabile sommerværet i store deler av Norge har bidratt til en ekstrem etterspørsel når det gjelder restplasser. I tillegg har juli-bestillingene økt med 30 %.
TUIs nye varemerke tar luksus til nye høyder14.6.2024 10:52:17 CEST | Pressemelding
Denne uken åpnet TUIs første hotell under det nye varemerket, The Mora, dørene. Hotellet på Zanzibar er det første av en rekke hoteller som retter seg mot et eksklusivt kundesegment.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom