Ordinær generalforsamling i Aalborg Boldspilklub A/S

NASDAQ Copenhagen A/S

Børsmeddelelse nr. 2024/05

Aalborg, 3. april 2024

Onsdag 3. april 2024 afholdtes ordinær generalforsamling i Aalborg Boldspilklub A/S (CVR-nr. 10998530) kl. 16.00 på Aalborg Portland Park, Harald Jensens Vej 7-9, 9000 Aalborg.

Bestyrelsen havde valgt Tommy Olesen til dirigent. Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var lovligt indkaldt og beslutningsdygtig i relation til den fastsatte dagsorden. Dagsorden forelå med følgende punkter:

Dagsorden:

1. Bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed i det forløbne år.

2. Fremlæggelse af den reviderede årsrapport for selskabet til godkendelse.

3. Beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til det godkendte regnskab.

4. Forslag fra bestyrelsen om at generalforsamlingen bemyndiger bestyrelsen til i et tidsrum af 18 måneder fra generalforsamlingens dato at lade selskabet erhverve op til 10% af selskabets aktiekapital mod et vederlag, der ikke må være mere end 10% større eller mindre end den for selskabets aktier på NASDAQ Copenhagen A/S senest forud for erhvervelsen noterede køberkurs.

5. Forslag fra aktionærer eller bestyrelse
  1. Fremlæggelse og godkendelse af vederlagspolitik for aflønning af direktion og bestyrelse, jf. selskabslovens § 139.
  2. Fremlæggelse og godkendelse af vederlagsrapport for regnskabsåret 2023. Herunder vederlag til bestyrelsen for regnskabsåret 2023.
  3. Forslag fra bestyrelsen til godkendelse af vederlag til bestyrelsen for det igangværende regnskabsår.
  1. Beslutning om decharge for direktion og bestyrelse.

2. Valg af medlemmer til bestyrelsen.

På valg til bestyrelsen er:
Kim Jacobsen – bestyrelsen indstiller til genvalg
Jørgen Raguse – bestyrelsen indstiller til genvalg
Thomas Hitzlsperger – bestyrelsen indstiller til genvalg

For oplysninger om nuværende bestyrelsesmedlemmers hverv henvises til årsrapporten 2023 side 26-28.

1. Valg af statsautoriseret revisor:
    Bestyrelsen foreslår genvalg af Ernst & Young PS.

2. Eventuelt.

Bemærkninger:

1. Bestyrelsens beretning blev taget til efterretning.

2. Årsrapporten blev enstemmigt godkendt.

3. Bestyrelsens forslag til disponering af årets resultat blev enstemmigt vedtaget.

4. Forslaget blev enstemmigt vedtaget.

5. a) Vederlagspolitikken blev enstemmigt vedtaget.
    b) Vederlagsrapporten blev enstemmigt vedtaget.
    c) Generalforsamlingen godkendte enstemmigt vederlaget til bestyrelsen for det igangværende regnskabsår.

6. Der meddeltes enstemmigt decharge til direktion og bestyrelse.

7. Kim Jacobsen, Jørgen Raguse og Thomas Hitzlsperger blev genvalgt til bestyrelsen for en toårig periode.

8. Ernst & Young PS blev genvalgt som selskabets revisor.

9. Ingen særlige bemærkninger.

I forlængelse af generalforsamlingen har bestyrelsen i AaB A/S konstitueret sig med Niels David Nielsen som formand og Kim Jacobsen som næstformand.
    De øvrige seks bestyrelsesmedlemmer er Claus Fallingborg, Henrik Hagbarth, Mads Peter Veiby, Jan Peters, Thomas Hitzlsperger og Jørgen Raguse.

Tommy Olesen
Dirigent

For at se dette indhold fra www.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.
For at se dette indhold fra ml-eu.globenewswire.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Information om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Flere pressemeddelelser fra GlobeNewswire by notified

Nokia Corporation: Repurchase of own shares on 19.04.202419.4.2024 21:30:00 CEST | Press release