HMS Networks slutför förvärvet av Red Lion Controls

DETTA PRESSMEDDELANDE ÄR INTE OCH UTGÖR INTE EN DEL AV NÅGOT ERBJUDANDE ATT FÖRVÄRVA VÄRDEPAPPER. KOPIOR AV DETTA MEDDELANDE FÅR INTE GÖRAS I OCH FÅR INTE DISTRIBUERAS ELLER SKICKAS TILL USA, AUSTRALIEN, KANADA, JAPAN, SYDAFRIKA, NYA ZEELAND, HONGKONG, SINGAPORE ELLER NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR DISTRIBUTIONEN AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA I STRID MED GÄLLANDE REGLER ELLER KRÄVA REGISTRERING ELLER ANDRA ÅTGÄRDER.

HMS Networks AB (publ) har idag slutfört det sedan tidigare aviserade förvärvet av samtliga aktier i Red Lion Controls Inc. och Red Lion Europe GmbH samt vissa tillgångar i andra jurisdiktioner (”Red Lion Controls”) .

Den 11 december 2023 tillkännagav HMS att ett avtal hade tecknats med Spectris angående förvärvet av Red Lion Controls för en kontant ersättning på 345 miljoner USD, på kassa- och skuldfri basis (Eng. Enterprise Value). Förvärvet har nu genomförts, vilket avsevärt utökar HMS närvaro i Nordamerika och kompletterar HMS produkterbjudande. Konsolideringen av Red Lion Controls och HMS, som sker från och med den 1 april 2024, förväntas ha en positiv effekt på HMS vinst per aktie (exklusive eventuella icke-kassaflödespåverkande avskrivningar från transaktionen).

Vi är mycket glada över att välkomna alla nya medarbetare och kunder tillhörande Red Lion till HMS Networks-familjen, vilket öppnar ett nytt spännande kapitel på vår resa. När vi nu tillsammans inleder integrationsprocessen ser vi fram emot att dra nytta av våra kombinerade styrkor, gemensamma värderingar och vårt engagemang för att leverera exceptionellt kundvärde. Under de närmast kommande kvartalen kommer vårt fokus ligga på att säkerställa en bra integration och att aktivt realisera synergier mellan våra företag. Tillsammans ser vi fram emot att ytterligare förbättra vår position på marknaden för Industriell ICT (Information- and Communication Technology).", säger Staffan Dahlström, VD för HMS.

Förvärvet finansieras genom en långfristig lånefacilitet och en löpande kreditfacilitet, till ett totalt belopp av 225 MUSD, samt en brygglånefacilitet till ett belopp av 120 MUSD. Brygglånefaciliteten planeras återbetalas med likviden från en riktad nyemission. HMS största aktieägare, Investment AB Latour, har förbundit sig att investera i ovan nämnda nyemission upp till ett belopp som motsvarar deras respektive ägarandelar. Den tredje största aktieägaren, AMF Fonder, har deklarerat sin avsikt att göra detsamma.

HMS släpper rapporten för första kvartalet 2024 tisdagen den 16 april 2024. Samma dag kommer VD och koncernchef Staffan Dahlström och finanschef Joakim Nideborn att presentera rapporten i en telefonkonferens för press och analytiker. En inbjudan till telefonkonferensen kommer att distribueras separat.

För mer information, vänligen kontakta:
Staffan Dahlström, VD HMS, +46 (0)35 17 29 01
Joakim Nideborn, Finanschef HMS, +46 (0)35 710 6983

HMS Networks AB (publ) är en marknadsledande leverantör av lösningar inom industriell informations- och kommunikationsteknologi (Industrial ICT). HMS utvecklar och tillverkar produkter under varumärkena Anybus®, Ixxat®, Ewon® och Intesis®. Utveckling sker på huvudkontoret i Halmstad, samt i Ravensburg, Nivelles, Igualada, Wetzlar, Buchen, Delft, Sibiu, Rotterdam och Bilbao. Lokal försäljning och support sköts från säljkontor i Tyskland, USA, Japan, Kina, Singapore, Italien, Frankrike, Spanien, Nederländerna, Indien, Storbritannien, Sverige, Sydkorea, Australien, Förenade Arabemiraten (UAE) och Vietnam, samt genom ett världsomspännande nätverk av distributörer och partners. HMS sysselsätter mer än 800 personer och omsatte 3 025 MSEK under 2023. HMS är noterat på NASDAQ OMX i Stockholm i segmentet Large Cap och sektorn Telecommunications.

Nokia Corporation: Repurchase of own shares on 12.04.202412.4.2024 21:30:00 CEST | Press release

Nokia Corporation Stock Exchange Release 12 April 2024 at 22:30 EEST Nokia Corporation: Repurchase of own shares on 12.04.2024 Espoo, Finland – On 12 April 2024 Nokia Corporation (LEI: 549300A0JPRWG1KI7U06) has acquired its own shares (ISIN FI0009000681) as follows: Trading venue (MIC Code)Number of sharesWeighted average price / share, EUR*XHEL557,4733.19CEUX--BATE--AQEU--TQEX--Total557,4733.19 * Rounded to two decimals On 25 January 2024, Nokia announced that its Board of Directors is initiating a share buyback program to return up to EUR 600 million of cash to shareholders in tranches over a period of two years. The first phase of the share buyback program in compliance with the Market Abuse Regulation (EU) 596/2014 (MAR), the Commission Delegated Regulation (EU) 2016/1052 and under the authorization granted by Nokia’s Annual General Meeting on 4 April 2023 started on 20 March 2024 and ends by 18 December 2024 with a maximum aggregate purchase price of EUR 300 million. Total cost of

EPH European Property Holdings PLC Suggests Amendments to the Terms of its Listed Bonds ISIN CH117734830212.4.2024 20:00:00 CEST | Press release

12th April 2024, Limassol, Cyprus I Ad hoc announcement pursuant to Art. 53 LR EPH European Property Holdings PLC (the “Company” or “EPH”) has decided to suggest to the holders of the Company’s bonds with ISIN CH1177348302 and with a total nominal value of EUR 122,175,000 to amend certain terms of these bonds: Replacement of the current interest rate of 2.25 % p.a. with an interest rate of 3.50% p.a.; andA term prolongation of 5 years of the Bonds until 31 May 2029 The bondholders are requested to consent or reject the suggested amendments until 13th May 2024. Subject to having received consents by all bondholders the amendments to the Terms of the Bonds shall become effective on 1st June 2024. EPH EUROPEAN PROPERTY HOLDINGS PLC is an investment company listed on SIX Swiss Exchange and holds a commercial property portfolio with a total value of approx. EUR 900 million, including real estate assets in Berlin, Hamburg, Stuttgart, Dresden, Switzerland and Vienna. Additional information on

Nexstim Plc Resolved on a New Stock Option Plan 2024H12.4.2024 20:00:00 CEST | Press release

Company Announcement, Helsinki, 12 April 2024 at 9 PM (EEST) Nexstim Plc Resolved on a New Stock Option Plan 2024H Nexstim Plc (NXTMH:HEX) ("Nexstim" or "Company") announces that the Board of Directors of Nexstim resolved on 12 April, 2024, to launch a new stock option plan 2024H aimed at the Board of Directors of the Company by virtue of an authorization granted by the Annual General Meeting of Shareholders of the company on March 28, 2024, and according to the AGM resolution. The Company has a weighty financial reason for the issue of stock options since the stock options are intended to form part of the incentive and commitment program. The purpose of the stock options is to encourage the members of the Board of Directors to work and co-operate on a long-term basis to increase shareholder value. The purpose of the stock options is also to commit the members of the Board of Directors to the Company. The maximum total number of stock options 2024H issued is 37,500 and they entitle the

SalMar - Nøkkelinformasjon ved kontantutbytte for SalMar ASA12.4.2024 19:16:00 CEST | Pressemelding

Utbyttebeløp: 35,0 kroner per aksje Annonsert valuta: NOK Siste dag inklusive: 06.06.2024 Ex-dato: 07.06.2024 Record date (eierregisterdato): 10.06.2024 Betalingsdato: På eller omkring: 20.06.2024 Vedtaksdato: 06.06.2024 For mer informasjon, kontakt: Håkon Husby, IR-ansvarlig Tel: +47 936 30 449 Email: hakon.husby@salmar.no Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12

SalMar - Key information relating to the cash dividend to be paid by SalMar ASA12.4.2024 19:16:00 CEST | Press release

Dividend amount: 35.0 per share Declared currency: NOK Last day including right: 06.06.2024 Ex-date: 07.06.2024 Record date: 10.06.2024 Payment date: On or about 20.06.2024 Date of approval: 06.06.2024 For more information, please contact: Håkon Husby, Head of Investor Relations Tel: +47 936 30 449 Email: hakon.husby@salmar.no This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.