Maxus Danmark annoncerer nyt strategisk samarbejde med leasingselskabet Alphabet

Maxus Danmark indgår helt nyt samarbejde med leasingselskabet Alphabet, for at levere el-varebiler til samme pris som fossile modeller.

Dette nye strategiske samarbejde gør det muligt for Maxus at tilbyde el-drevne varebiler til priser, der matcher traditionelle forbrændingsmotorer.

”Vi er stolte af dette nye samarbejde med Alphabet og det vil gøre elektriske varebiler mere tilgængelige og prisvenlige for vores kunder," udtaler Steffen Vilstrup, Manager Director hos Maxus Danmark. "Dette initiativ er et skridt mod en grønnere fremtid, hvor vi reducerer vores kunders klima-aftryk og imødekommer behovene hos vores kunder for el-varebiler", tilføjer han.

El-varebilerne fra Maxus giver ikke kun miljømæssige fordele, men også betydelige besparelser for virksomheder, der ønsker at skifte til mere bæredygtige transportmuligheder. Maxus Danmarks fokus kommer i første omgang til at være på Maxus T90, da der her er store besparelser at hente for slutkunderne.

”Alphabet og Maxus er et rigtig godt match på mange punkter, herunder et ønske om at skubbe til den grønne omstilling på transportområdet i det danske erhvervsliv. Foruden det har samarbejdet været givtigt og ganske let, og vores måde at arbejde på tværs af Maxus, forhandlernetværket og Alphabet har også vist sig at være ganske smidigt. Vi ser frem til et rigtig godt samarbejde med Maxus Danmark”, udtaler Thomas Baun Mikkelsen, Key Account Manager hos Alphabet Danmark.

”Ved at kombinere vores ekspertise inden for varebiler og Alphabets innovative leasingaftaler, styrker vi vores engagement i bæredygtig transport”, siger Steffen Vilstrup.

Beregning:

Alm varebil på diesel op til 3.000kg:
- Årlig grøn ejerafgift: 9.160 kr.
- Brændstoføkonomi: 12,5 km/l
- CO2-udledning: 210 g/km
- Energimærke: D
- Fyldning af en 70 liters tank koster 945 kr. med en literpris på 13,5 kr/L, hvilket giver en rækkevidde på 875 km på en fuld tank.

Maxus T90:
- Årlig CO2 afgift: 780 kr.
- CO2-udledning: 0 g/km
- Energimærke: Ukendt
- Opladning af 11 kWh på 9 timer (for en fuld opladning under optimale forhold) til en timepris på 2,5 kr/kWh koster 247,5 kr., hvilket giver en rækkevidde på 330 km.

For at opnå samme rækkevidde på en alm varebil på diesel op til 3.000kg: (875 km) vil det koste 643,5 kr. for T90.

Samlet pris for en alm varebil på diesel op til 3.000kg ved 20.000 km årligt: 30.760 kr. uden inkludering af service, vedligeholdelse, forsikring eller månedlige ydelser.

Samlet pris for T90 ved 20.000 km årligt: 15.780 kr. uden inkludering af service, vedligeholdelse, forsikring eller månedlige ydelser.

Om RSA Danmark

RSA Danmark er en filial af RSA i Norge og er importør af bilmærkerne MAXUS, BYD LCV, JAC og KGM.
RSA er en nord-europæisk bilimportør i 13 lande, og har over 300 forhandlere. Selskabet havde i 2022 en omsætning på over 6 milliarder norske kroner og 11.000 solgte biler. Som et privatejet selskab med historie helt tilbage til 1936, har RSA udviklet stærke brands i flere markeder.
Maxus Danmark har været på det danske marked siden sommeren 2020 med et stort udvalg af elektriske person- og varebiler.

Om Alphabet Danmark

Alphabet tilbyder leasing af person- og varebiler af alle mærker og skræddersyr den optimale leasingløsning til virksomheder, alt efter ønske om tillægsydelser, forsikring, løbetid og kilometer og sammensætter derefter den optimale flåde af firmabiler til din virksomhed. Alphabet Danmark er en del af en international koncern med hovedsæde i München og med filialer i 36 lande verden over.