Tina Stiegler blir ny divisjonsdirektør i Innovasjon Norge

Tina Stiegler skal lede Innovasjon Norges største kundedivisjon som selskapets nye divisjonsdirektør for samfunns- og næringsutvikling.

Tina Stiegler blir ny divisjonsdirektør i Innovasjon Norge.

Stiegler har omfattende leder- og styreerfaring. Hun har lang ledererfaring fra Schibsted, blant annet som medlem av selskapets øverste ledelse. Hun er i tillegg tidligere konsernsjef i Media Bergen og har vært konserndirektør i Umoe.

- Jeg ser veldig frem til å kunne ønske Tina Stiegler velkommen til Innovasjon Norge. Hun har med seg mange års ledererfaring i næringslivet, fra etablert næringsliv og oppstartsbedrifter, fra ulike roller og fra flere bransjer. I sum gjør dette henne svært godt kvalifisert til jobben som leder av vår største kundedivisjon, sier Håkon Haugli, administrerende direktør i Innovasjon Norge.

- Jeg er glad og ydmyk for å ha fått denne muligheten til å bidra til Innovasjon Norges viktige samfunnsoppdrag og til grønn omstilling av norsk næringsliv, sier Tina Stiegler.

Innovasjon Norge jobber tett med både små og store bedrifter i ulike deler av næringslivet, både i Norge og internasjonalt. Divisjonen Stiegler skal lede har det overordnede ansvaret for selskapets regionkontorer over hele landet, og for å sikre et helhetlig og relevant tilbud av kompetanse- og finansieringstjenester som avhjelper markedssvikt og bidrar til næringsutvikling.

- Jeg tror at min kommersielle og digitale bakgrunn vil være nyttig i rollen, og håper at jeg kan bidra til at Innovasjon Norge kan fortsette å spille en avgjørende rolle for våre kunder og oppdragsgivere, sier Stiegler.

- Vi skal forstå behovene til ulike bedrifter i hele Norge, og denne divisjonen er helt sentral i dette. I tillegg er Innovasjon Norge en organisasjon i endring. I Tina Stiegler får vi en divisjonsdirektør med sterk digital kompetanse og omfattende erfaring med endringsprosesser, avslutter Haugli.

Stiegler tiltrer i stilingen i løpet av mai.

Innovasjon Norges ledergruppe:

Håkon Haugli, administrerende direktør
Eva Camerer, divisjonsdirektør Strategisk stab
Siv M. Skorpen, divisjonsdirektør Virksomhetsstyring og økonomi
Leon Bakkebø, divisjonsdirektør Finansiering
Helle Øverbye, divisjonsdirektør Mennesker og teknologi
Per Niederbach, divisjonsdirektør Eksport og Invest in
Elisabeth Svanholm Meyer, divisjonsdirektør Reiseliv og spesialoppdrag
Tina Stiegler, divisjonsdirektør Samfunns- og næringsutvikling (ny)

Biografi:

Tina Stiegler (f. 1976) er ansatt som divisjonsdirektør samfunns- og næringsutvikling i Innovasjon Norge. Stiegler har omfattende erfaring fra næringslivet, inkludert 18 år i Schibsted hvor hun blant annet var Head of Next Media og COO for Schibsteds norske virksomheter. Hun har også vært konserndirektør i Umoe, og har styreerfaring fra blant annet Posten Bring, Santander Consumer Bank, TV2 og mindre teknologiselskaper. Tina Stiegler er utdannet siviløkonom fra Norges Handelshøyskole (NHH).