Pepsi MAX i ny drakt

Del

Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.

Senior merkevaresjef i Ringnes for Pepsi MAX og Pepsi, Helene Kran Løvestam
Senior merkevaresjef i Ringnes for Pepsi MAX og Pepsi, Helene Kran Løvestam Foto: Bård Gudim

I Norge har Pepsi MAX en helt unik posisjon. Hver tredje solgte brus er en Max og den sukkerfrie favoritten har for lengst tatt posisjonen som den nye folkebrusen. – Prosessen med utviklingen av «nye» Pepsi har vært grundig. Konseptet som nå rulles ut i Norge og resten av verden ble først lansert i USA i fjor, og er en del av en omfattende prosess hvor også forbrukere over hele verden har vært involvert, sier Helene Kran Løvestam, som er senior merkevaresjef i Ringnes for Pepsi MAX og Pepsi i Norge.

Ny identitet
Den nye endringen innebærer flere nye designgrep. – Men dette er langt mer enn en designendring. Vi lanserer et omfattende konsept, og jeg vil gå så langt som å si at vi gir merkevaren ny puls. Alt av emballasje og reklamemateriell får nytt design. I tillegg planlegges en omfattende reklamekampanje som vil gjøre det umulig å ikke få med seg at Pepsi har fått ny identitet, fortsetter Helene.

Fortiden møter fremtiden
Forbrukerinvolveringen har dannet grunnlaget for den nye, renere logoen. Dette skal styrke nye generasjoners forhold til Pepsimerkevarens tradisjonsrike røtter.

Samtidig som det nye designet er moderne og fremtidsrettet, gjør bruken av farger og skrifttype det lett å få assosiasjoner til det ikoniske designet som ble brukt på 1950-tallet, avslutter Helene.

Norge beholder MAX
Mens store deler av verden går bort fra MAX-navnet og går over til Pepsi Zero Sugar, velger Pepsico å beholde MAX i Norge og en del andre markeder der Max-tilknytningen er spesielt sterk. – Norge er og blir en MAX-nasjon, avslutter Helene.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Senior merkevaresjef i Ringnes for Pepsi MAX og Pepsi, Helene Kran Løvestam
Senior merkevaresjef i Ringnes for Pepsi MAX og Pepsi, Helene Kran Løvestam
Foto: Bård Gudim
Last ned bilde
Pepsi Max med nytt design.
Pepsi Max med nytt design.
Ringnes AS
Last ned bilde
Helene Kran Løvestam viser frem Pepsis nye logo.
Helene Kran Løvestam viser frem Pepsis nye logo.
Last ned bilde

Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!

Følg pressemeldinger fra Ringnes

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Ringnes

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye