Pepsi MAX i ny drakt
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.

I Norge har Pepsi MAX en helt unik posisjon. Hver tredje solgte brus er en Max og den sukkerfrie favoritten har for lengst tatt posisjonen som den nye folkebrusen. – Prosessen med utviklingen av «nye» Pepsi har vært grundig. Konseptet som nå rulles ut i Norge og resten av verden ble først lansert i USA i fjor, og er en del av en omfattende prosess hvor også forbrukere over hele verden har vært involvert, sier Helene Kran Løvestam, som er senior merkevaresjef i Ringnes for Pepsi MAX og Pepsi i Norge.
Ny identitet
Den nye endringen innebærer flere nye designgrep. – Men dette er langt mer enn en designendring. Vi lanserer et omfattende konsept, og jeg vil gå så langt som å si at vi gir merkevaren ny puls. Alt av emballasje og reklamemateriell får nytt design. I tillegg planlegges en omfattende reklamekampanje som vil gjøre det umulig å ikke få med seg at Pepsi har fått ny identitet, fortsetter Helene.
Fortiden møter fremtiden
Forbrukerinvolveringen har dannet grunnlaget for den nye, renere logoen. Dette skal styrke nye generasjoners forhold til Pepsimerkevarens tradisjonsrike røtter.
Samtidig som det nye designet er moderne og fremtidsrettet, gjør bruken av farger og skrifttype det lett å få assosiasjoner til det ikoniske designet som ble brukt på 1950-tallet, avslutter Helene.
Norge beholder MAX
Mens store deler av verden går bort fra MAX-navnet og går over til Pepsi Zero Sugar, velger Pepsico å beholde MAX i Norge og en del andre markeder der Max-tilknytningen er spesielt sterk. – Norge er og blir en MAX-nasjon, avslutter Helene.
Nøkkelord
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjef
Tel:+47 900 84 257nicolay.bruusgaard@ringnes.noHelene LøvestamSenior merkevaresjef for Pepsi MAX og Pepsi i Norge.Ringnes AS
Tel:+4797536763helene.lovestam@ringnes.noBilder



Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Topp for alkoholfritt øl i julen19.12.2024 10:46:22 CET | Pressemelding
Nordmenn drikker mer alkoholfritt øl i julen enn ellers i året. Det kommer frem av en fersk Norstat-undersøkelse.
Brusen Villa fyller 60 år6.12.2024 09:01:12 CET | Pressemelding
Den populære brusen med smak av fruktchampagne het opprinnelig Villa Farris og ble lansert av Farrisfabrikken i 1964.
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Det blir Solofest i påsken21.3.2024 13:59:46 CET | Pressemelding
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom