BYD Seal AWD -nelivetojärjestelmän ohjelmisto päivitetty Teknikens Världin testitulosten perusteella – autot tullaan päivittämään OTA-päivityksenä

Ruotsalaisen Teknikens Värld -lehden autotestissä 13.3.2024 BYD Seal AWD -nelivetojärjestelmän voimansiirto taka-akselilta etuakselille ei toiminut optimoidusti tietyissä olosuhteissa. Testin tulosten analysoinnin perusteella BYD:n tuotekehitysosasto on nyt päivittänyt Seal AWD-nelivetojärjestelmän ohjelmiston.

Ohjelmistopäivityksen jälkeen täsmälleen sama testi uusittiin Teknikens Världin kanssa 15.3.2024 täsmälleen samoissa olosuhteissa. Uuden testin perusteella BYD Seal AWD -nelivetojärjestelmän voimansiirto taka-akselilta etuakselille toimii nyt kuten pitääkin.

”Teimme testin täsmälleen samalla tavalla kuin ennenkin, samassa rinteessä ja samalla Seal AWD -mallilla, mutta joka oli nyt päivitetty uudella ohjelmistolla. On ilmeistä, että BYD on korjannut ongelman. Nyt myös etupyörät kytkeytyvät, mikä tekee BYD Sealista todella nelivetoisen”, Teknikens Värld kirjoittaa 18.3.2024 julkaistussa artikkelissaan.

Uusi nelivetojärjestelmän ohjelmisto tullaan päivittämään valmistajan toimesta kaikkiin BYD Seal AWD -malleihin OTA (Over-the-Air) -päivityksenä lähiaikoina.

Linkki Teknikens Världin artikkeliin asiaan liittyen:

BYD

BYD on monikansallinen korkean teknologian yritys, joka on omistautunut hyödyntämään teknisiä innovaatioita paremman elämän takaamiseksi. Akkujen valmistajana vuonna 1995 aloittanut yhtiö omaa nykyisin monipuolisen liiketoiminnan, joka kattaa autot, junaliikenteen, uuden energian ratkaisut ja elektroniikan. Yhtiöllä on yli 30 teollisuuspuistoa Kiinassa, Yhdysvalloissa, Kanadassa, Japanissa, Brasiliassa, Unkarissa ja Intiassa. Sekä Hongkongin että Shenzhenin pörssissä listattu yhtiö tunnetaan Fortune Global 500 -yrityksenä, joka toimittaa innovaatioita kohti vihreämpää maailmaa.

Vuonna 2003 perustetun tytäryhtiö BYD Auton tavoitteena on nopeuttaa autoalan vihreää muutosta. BYD Auto keskittyy sähköisten ja ladattavien hybridiautojen kehittämiseen. Yhtiöllä on omaa tuotantoa ladattavien ajoneuvojen koko teollisen ketjun ydinteknologioissa, kuten akuissa, sähkömoottoreissa ja elektroniikassa. Sen tunnettuja teknologioita ovat esimerkiksi Blade Battery, DM-i Super Hybrid Technology, e Platform 3.0, CTB Technology, e⁴ Platform, BYD DiSus Intelligent Body Control System ja DMO-superhybridijärjestelmä. BYD Auto on myös maailman ensimmäinen autonvalmistaja, joka lopettaa fossiilisia polttoaineita käyttävien ajoneuvojen tuotannon. BYD on ollut myydyin ladattavien henkilöautojen merkki Kiinassa jo 11 vuotta peräkkäin.

RSA on pohjoiseurooppalainen autojen maahantuoja ja BYD:n virallinen maahantuoja Norjassa ja Suomessa. Yksityisomisteisena yrityksenä, jonka historia ulottuu vuoteen 1936, RSA on kehittänyt vuosien varrella useita brändejä pohjoismaisilla markkinoilla. RSA on yksi Pohjoismaiden vahvimmista toimijoista sähköisten ajoneuvojen markkinoilla.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta RSA