Presseinvitasjon: Fjellvettdagen

Mandag 25. mars markerer Røde Kors og DNT den årlige Fjellvettdagen for å minne folk om trygg ferdsel i påskefjellet.

To personer med kart og kompass
Røde Kors og DNT markerer Fjellvettdagen Marius Dalseg

Tid og sted: Oslo Sentralstasjon mandag 25. mars kl. 07.30 - 09.00.

Kontaktpersoner for mer informasjon:
Kommunikasjonssjef i DNT: Siri Storstein Hytten, 48114514
Seniorrådgiver i Røde Kors: Roar Dalmo Moltubakk, 91648088

Påskeferien er rett rundt hjørnet, og det ventes mange besøkende til DNTs hytter landet rundt. Røde Kors på sin side bemanner rundt 150 vakthytter over hele landet.

Generalsekretær i Røde Kors, Anne Bergh og generalsekretær i DNT, Dag Terje Klarp Solvang, stiller sammen med kollegaer i de to organisasjonene. De vil dele ut Fjellvettreglene til de som passerer på stasjonen, minne om hva som skal til for å være trygg i påskefjellet og gi gode tips til en god tur i påskefjellet.

Les også: Dette er Fjellvettreglene