Tredje runde i Grønt lys for idretten

Tredje søknadsrunde i prosjektet «Grønt lys for idretten» er godt igang!

Grønt lys for idretten har gjort det enklere for idrettslag og kommuner å tenke bærekraft. Viken idrettskrets Viken idrettskrets

Sparebankstiftelsen DNB har tildelt nye midler til idrettskretsene i Vestfold og Telemark, Viken og Innlandet, noe som kan komme ditt idrettslag til gode. Støtten fokuserer på å redusere energiforbruket i utendørs idrettsanlegg ved å gå vekk fra eldre og energikrevende belysning, til LED-belysning med nye og effektive styringssystemer.

Flere idrettslag og kommuner har allerede fått støtte til å skifte lys på sine idrettsanlegg, og det rapporteres om mindre strømkostnader og forbedret belysning.

Neste søknadsrunde åpner 1. februar og varer til 31. mars. Både idrettslag og kommuner oppfordres til å søke om støtte. Besøk Grønt lys for idretten (idrettsforbundet.no) for detaljer om søknadsprosessen, samt søknadsskjema.

Om oss