Vi utfordrer politikerne i 8. mars debatt

Partiene svarer på de store kvinnepolitiske sakene; vold, abort og kvinnehelse. Debatten finner sted på vårt vorspiel før 8. mars-toget på Youngs i Oslo.

Et politikerpanel med partilederne Erna Solberg (H), Guri Melby (V) og Kirsti Bergstø (SV), partisekretær Kjersti Stenseng (Ap) og helsepolitisk talsperson Lisa Marie Ness Klungland (Sp). Generalsekretær i Sanitetskvinnene Malin Stensønes (i midten). Komiker Sigrid Bonde Tusvik, Frida tegner og redaktør Frøy Gudbrandsen kommer også.

Får vi en ny abortlov i Norge?
Hva vil partiene gjøre for å bekjempe vold i nære relasjoner og kvinnedrap?
Vi har ikke likeverdige helsetjenester i Norge - når kommer tiltakene for kvinnehelse?

Vi setter politikerne til veggs på 8. mars. Debatten finner sted på vårt vorspiel før 8. mars-toget på Youngs i Oslo. Vi utfordrer partiene på de store kvinnepolitiske sakene; vold, abort og kvinnehelse.

I debatt kommer partileder Erna Solberg (H), partileder Kirsti Bergstø (SV), partileder Guri Melby (V), partisekretær Kjersti Stenseng (Ap) og helsepolitisk talsperson Lisa Marie Ness Klungland (Sp). Debattelder er generalsekretær Malin Stenønes.

I tillegg kommer overlege og faglig ansvarlig for abortregisteret Mette Løkeland for å knuse myter om abort, professor Margunn Bjørnholt snakker om vold mot kvinner, reaktør Frøy Gudbrandsen og komiker Sigrid Bonde Tusvik kommenterer debatten på hvert sitt vis.

Arrangementet finner sted på Youngs ved Youngstorget i Oslo og begynner kl. 16. Det streames fra Sanitetskvinnenes facebookside.

Malin Stensønes er generalsekretær i Sanitetskvinnene.