Columbus Norway

Ole Johan Lindøe utnevnt som ny leder for Columbus Digital Commerce

Columbus Norge forsterker sin posisjon som et ledende byrå innen netthandel og digitale kundeopplevelser. Ole Johan Lindøe blir leder for digital commerce.

Colmbus Norge forsterker sin posisjon som et ledende byrå innen netthandel og digitale kundeopplevelser, og styrker sitt lederteam gjennom Ole Johan Lindøe. Hanna Engström, Columbus Columbus

Columbus er en global konsulent- og IT organisasjon med over 1600 ansatte over hele verden. Selskapet støtter selskapers digitale transformasjon gjennom rådgivning, utvikling og implementering av digitale forretningsløsninger som ERP, ehandel, CRM og applikasjonsforvaltning. Columbus har 260 spesialister innen ehandel, digitale tjenester og digital kundeopplevelse og et dyktig seniorteam i Norge som danner et solid fundament for videre vekst.

- Med Ole Johan Lindøe ved roret, er vi rustet til å ta våre digitale kundeopplevelser og e-handelsinitiativer til nye høyder. Hans bakgrunn fra å utvikle og lede e-handel og omnichannel-initiativer for ledende norske og internasjonale selskaper, gir ham en unik innsikt i bransjen og kunnskap om virksomheters forretningsutfordringer i en digital transformasjonsom, sier Erling Schjetne, administrerende direktør i Columbus Norge.

Nye trender
- Vi skal være en partner for Norges mest ambisiøse bedrifter i uviklingen og skaleringen av e-handel og omnichannel-løsninger, sier Ole Johan Lindøe, som gleder seg til å ta fatt på oppgaven.

- Vårt mål er å befeste vår ledende stilling innen digital handel i Norge ved å være gode rådgivere og levere bransjeledende løsninger. Behovet for sømløse kundeopplevelser og sterkere kundefokus blir stadig mer kritisk for virksomheter. Global konkurranse, økt bransjeglidning og endrede handelsmønster er har endret kunkurransesituasjonen dramatisk. Vi ser fortsatt vekst i netthandelen, men mer prisbeviste forbrukere krever både gode, sømløse kundeopplevelser og konkurransedyktige priser. Her skal vi hjelpe norske virksomheter å skalere for vekst, sier Lindøe.

Tøffere konkurranse

- Investeringer i moderne teknologi og en forpliktelse til kontinuerlig tilpasning vil være avgjørende for å overleve i en stadig skiftende varehandelsverden. Jeg ser frem til å jobbe tett med vårt dyktige, norske team for å utvide vår kundebase og levere på dette, legger han til.

Lindøe har hatt posisjoner som digital- og e-handelsdirektør i anerkjente firmaer som Elkjøp, Gresvig, Felleskjøpet og SAS. Før han kom til Columbus jobbet han som markedsdirektør i AutoStore. Han har en Mastergrad fra Handelshøyskolen BI med spesialisering innen strategi, innovasjon og markedsføring.

Maren SynnevågMarkedsdirektørMarked og Kommunikasjon Norge

Maren Synnevåg har bred erfaring innen kommunikasjon og merkevarebygging av selskaper. Synnevåg har vært journalist og har bred PR-erfaring

Tel:+4798218315Tel:98218315maren.synnevag@columbusglobal.com

Et globalt ledende IT-selskap

Columbus er et internasjonalt konsulentselskap som skaper varige verdier ved at vi digitaliserer, transformerer og utvikler større private virksomheter. Vi har spesialisert oss på bedrifter innen produksjon, næringsmiddel, retail & distribusjon.

Gjennom strategisk rådgivning, innovativ bruk avAI, maskinlæring og datadrevetinnsikt skaper vi nye, bærekraftige forretningsmuligheter for våre kunder. Columbus implementerer, forvalter og videreutvikler forretningskritiske løsninger med høy sikkerhet, og leverer skybasertERP, e-commerce og CRM for å optimalisere hele verdikjeder og forretningsprosesser. Vi skaper gode brukeropplevelser og økte inntekter for våre kunder. Med over 1600 ansatte innen teknologi- og forretningsrådgivning leverer Columbus lokalt på en global skala.

Følg pressemeldinger fra Columbus Norway

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Columbus Norway på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Columbus Norway