Mads Yngve Storvik ansatt som ansvarlig redaktør i Romerikes Blad

Mads Yngve Storvik (49) er ansatt som ansvarlig redaktør i Romerikes Blad på Lillestrøm. – Jeg har bodd over 20 år på Skedsmokorset og for meg er det en drømmejobb å bidra til at Romerikes Blad er den viktigste avisa for en befolkning i kraftig vekst, sier Storvik.

– Romerikes Blad må være det første stedet du går for å få siste nytt, samtidig som vi både skal være vaktbikkje og bidra til stolthet av å bo på Romerike, sier Mads Yngve Storvik. Nå blir han ansvarlig redaktør i avisa. Foto: Thomas Brun, NTB.

Det bor over 300.000 personer på Romerike, og stadig flere flytter til regionen. Storvik mener Romerikes Blad har et potensial til å vokse med befolkningsutviklingen.

– RB må være det første stedet du går for å få siste nytt samtidig som vi både skal være vaktbikkje og bidra til stolthet av å bo på Romerike, sier han.

Storvik har bred medieerfaring, og har blant annet vært ansvarlig redaktør og administrerende direktør i nyhetsbyrået NTB, konsernsjef i Tun Media, sjefredaktør i Nationen,  informasjonsdirektør i Posten Norge og flere redaksjonelle lederroller i NRK. Han er nå daglig leder for rekrutteringsselskapet Visindi.

Romerikes Blad er Amedias største lokalavis. Storvik tar over som leder i avisa etter Rune Bernhus som har vært konstituert i stillingen det siste året.

– Romerikes Blad er en kvalitetsavis som i alle år har utviklet svært dyktige journalister som har markert seg nasjonalt. Det sier noe om posisjonen til avisa og ikke minst all den gode journalistikken som lages hver eneste dag. For meg som romeriking er det ekstra stas å skulle ta fatt på oppgaven. Nå håper jeg å bli invitert til podkasten “Dødball” for å snakke om lokalfotballen som engasjerer meg mye, sier Storvik.

– Med Mads får vi en leder med bred bakgrunn fra sentrale roller i mediebransjen og næringslivet. Hans erfaring og resultater fra strategisk posisjonsutvikling og vekst vil være av viktig betydning for planleggingen av Romerikes Blads videre utvikling og gjennomføringen av den. Mads er en tydelig og trygg endringsleder. Han framstår som strukturert, initiativrik og gir mye tillit til sine medarbeidere. Med ansettelsen av ham kjenner jeg trygghet for at avisa er i gode hender, sier styreleder Morten Nilsen.

– Som redaksjonell toppleder i noen av Norges viktigste redaksjoner, som NTB, kommer han til oss med en publisistisk bakgrunn som Romerikes Blad nå vil nyte godt av, sier Nilsen.

Mads Yngve Storvik begynner i Romerikes Blad innen 1. mai.

– Samtidig vil jeg takke Rune Bernhus for den gode måten han har ledet Romerikes Blad på som konstituert ansvarlig redaktør i avisa. I likhet med de fleste andre i mediebransjen, opplever også RB krevende tider. Da er det godt å ha stødige og dyktige medarbeidere som Rune som kan påta seg topplederoppgaver og ivareta viktige funksjoner når det er nødvendig, sier styreleder Morten Nilsen.

Mads Yngve Storvik, ansvarlig redaktør i Romerikes Blad, telefon 900 45 079

Morten Nilsen, styreleder i Romerikes Blad, telefon 911 89 719

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier to millioner lesere.

kommunikasjon@amedia.no